En anden gang kan du måske lige snige den ud, ved at lægge en dørmåtte eller lign. under baghjulene.
Har været ude for næsten det samme i vores bløde jord ved sommerhuset. Der blev gravet og lagt brædder ind under baghjulene og forsigtigt "rokket" frem og tilbage, indtil hjulene kunne få fat. (Forsøgte med både måtter og tynde grene, men det virkede ikke) Indkørslen så grim ud bagefter, så jeg hælder også til, at der nu skal lægges lidt fliser. + at jeg skal have købt snekæder til den forestående vinterferie i Østrig. Nogle forslag til, hvor de fås bedst og billigst?
Krogen er altid med links gevind, for hvis du prøver at trække bilen med et almindeligt snoet tovværk, så vil tovets snoning prøve at skrue krogen ud, hvis den var med almindeligt gevind.
Om det så mere er at akademisk end praktisk problem skal jeg ikke kunne sige :-)
Jeg havde ryddet sne med en kost foran garagen - big mistake!! Dagen efter var der tøvejr og det gjorde fliserne foran garagen glidende glatte - da jeg bakkede ud roterede bilen 90 grader og holdt "kilet" ind imellem havemur og hegn - på tværs foran begge garageporte, så kunne ej heler få kone-bilen ud.
Efter kravlen rundt og hugge sne/is væk under hjul, salt og træningsmåtter under hjul, lykkedes det efter 35 minutter at liste TSM ud uden biler ridser eller andet - men ikke særligt rart - elektriker må ligge varme ind i indkørslen efter dette.. ;)
Hejgaard:
Varme i indkørslen kan klart anbefales :-) Vores er fuldautomatisk og kan f.eks. starte så snart det begynder at sne. Har ikke haft behov for at skovle sne denne vinter.
Hej Baron - (griner nic - med mindre du ofc er Baron) ;)
Hvilket system bruger du til indkørslen? Det lyder super, dem jeg har set / fået foreslået er manuelle systemer.
TSM/frosne hilsner
Hejgaard
Jeg tror ikke du skal regne med at 4wd vil gøre det bedre - ikke engang P85Ds :-). Vores tidlige Audi med 4wd havde præcis samme problem ved mine forældres sommerhus; vådt græs + en smule hældning + sommerhjul = ingen friktion.
Jeg siger ikke at den vil kunne trille ud af græsplænen, men her er en P85D som klare 0-60mph på 3.3 i regnen