Kære forum,
Jeg er ny og kan ikke få søgefunktionen til at virke, derfor et newbie spørgsmål her.
Er ny (en uge) lykkelig ejer af en TMS P90D med 130 på klokken.
Det er min første elbil og jeg har ingen ladeløsning hjemme.
Mit hus har solceller.
Hvilken ladeløsning er smartest at få - jeg kan ikke gennemskue om der er særlige forhold når man er Tesla ejer (om et eller andet "taler bedre sammen med bil/app?". JEg kan heller ikke gennemskue om der er nogen løsninger der er smartere at have, når man har solceller? Er med på at det væsentligste nok er valg af el-udbyderen :-)
Jeg kører ikke mere end 15-20 tusind om året, så det har nok ikke den store betydning, jeg vil bare være træt af at vælge en tilfældig ladeløsning, for så at erfare om 8. dage at det er meget smartere med xx, eller yy, når du har solceller/Tesla :-)
En anden ting, er blevet lidt bekymret for alt det jeg læser om den bagerste LDU/El motor, der ser ud til at være designet dårligt med vandindtrængen til følge, så afventer at Mixchanical får udvidet butikken, så der kan blive plads til at få lavet noget "Coolant delete" forebyggende.
Kvitterer for et fint forum - dejligt at kunne dykke ned i de mange erfaringer, der er opstået her, hvis I andre kan få søgefunktionen til at virke, så gør mig gerne opmærksom på det, så vil jeg prøve at skifte browser etc, så jeg ikke forstyrrer med spørgsmål der sikkert er behandlet andet steds.
Mvh Frederik, konverteret "petrolhead" og indtil videre meget glad Teslaejer :-)
Gammel kærlighed / tidligere forhold:
Landcruiser HDJ 80 1997
SUbaru Forester 2006
Alpina b10 4,6 2003
Mercedes w124 300TDT 1991
Bmw e39 528i
Mercedes 280ce w123 1978
Bmw 320td 2003
Bmw 323 e36 1996
FSO Polonez 125P sport