Loading...
dk

Ladeløsning hjemme, den bedste til Tesla? | Tesla Forum

Frederikf
Frederikf Nov 13 '24

Kære forum,

Jeg er ny og kan ikke få søgefunktionen til at virke, derfor et newbie spørgsmål her.

Er ny (en uge) lykkelig ejer af en TMS P90D med 130 på klokken.

Det er min første elbil og jeg har ingen ladeløsning hjemme.

Mit hus har solceller.

Hvilken ladeløsning er smartest at få - jeg kan ikke gennemskue om der er særlige forhold når man er Tesla ejer (om et eller andet "taler bedre sammen med bil/app?". JEg kan heller ikke gennemskue om der er nogen løsninger der er smartere at have, når man har solceller? Er med på at det væsentligste nok er valg af el-udbyderen :-)

Jeg kører ikke mere end 15-20 tusind om året, så det har nok ikke den store betydning, jeg vil bare være træt af at vælge en tilfældig ladeløsning, for så at erfare om 8. dage at det er meget smartere med xx, eller yy, når du har solceller/Tesla :-)

En anden ting, er blevet lidt bekymret for alt det jeg læser om den bagerste LDU/El motor, der ser ud til at være designet dårligt med vandindtrængen til følge, så afventer at Mixchanical får udvidet butikken, så der kan blive plads til at få lavet noget "Coolant delete" forebyggende.

Kvitterer for et fint forum - dejligt at kunne dykke ned i de mange erfaringer, der er opstået her, hvis I andre kan få søgefunktionen til at virke, så gør mig gerne opmærksom på det, så vil jeg prøve at skifte browser etc, så jeg ikke forstyrrer med spørgsmål der sikkert er behandlet andet steds.

Mvh Frederik, konverteret  "petrolhead" og indtil videre meget glad Teslaejer :-)

Gammel kærlighed / tidligere forhold:

Landcruiser HDJ 80 1997

SUbaru Forester 2006

Alpina b10 4,6 2003

Mercedes w124 300TDT 1991

Bmw e39 528i

Mercedes 280ce w123 1978

Bmw 320td 2003

Bmw 323 e36 1996

FSO Polonez 125P sport

Forummets indlæg er redigeret af Frederikf Nov 13 '24
Ice2EV
Ice2EV Nov 13 '24

Hej Frederik

Velkommen i kirken af Elon tosserier.

Når du har solceller er loven at du ikke kan få refusion på dit strømkøb. 

Derfor skal du egentlig bare købe dig en lader og sætte til. Samtidig skal du sørge for at være på billigste strøm. eks. markedspris hele døgnet.

Dog kan man få en lader som taler sammen med dine solceller og lader bilen når der er solcellestrøm. Det kan man også gøre manuelt.

Ang søgning, så virker funktionen ikke. Du kan google ved at skrive "teslaforum" 90d bagmotor...... eksempelvis. 

KimT
KimT Nov 13 '24
Citat fra Ice2EV

Ang søgning, så virker funktionen ikke. Du kan google ved at skrive "teslaforum" 90d bagmotor...... eksempelvis. 

90d bagmotor site:teslaforum.dk

Frederikf
Frederikf Nov 13 '24

Tak for svarene.

Mvh Frederik

P85DK
P85DK Nov 13 '24

Du skal ikke være nervøs for din bagerste motor, du har kun den store motor hvis du har en performance eller en med kun baghjulstræk. Din har ligesom en 85D en lille motor bagi og den har ikke det problem :-)

Frederikf
Frederikf Nov 13 '24

Hmm det lyder godt hvis min ikke har problemet med den store bagmotor. Jeg var af den opfattelse at en P90D var en performancemodel med stor bagerste motor

P85DK
P85DK Nov 13 '24

Ahh jeg så kun 90D som Ice2Ev og KimT skrev, ja P90D er en performance. Hvad tager Evmix for en coolant delete i dag?

Frederikf
Frederikf Nov 14 '24
Har ikke den eksakte pris. Men har hørt at en forebyggende behandling, uden diverse ekstra ligger på cirka 20000 incl moms.
P85DK
P85DK Nov 14 '24

Min LDU begyndte at larme meget for et års tid siden efter ca. 240.000 km. Vi kørte med det i ca. 6 md, ikke særligt meget, da det larmede mere og mere. Jeg afleverede den til Brøndums Autoservice på vej op til Skagen. Jan sagde at hvis alt gik som smurt og elektronikken ikke var ødelagt og det kun var nye hjulleje, olie etc. så ville det blive 15.000 inkl. moms. Han kunne ikke love at den ikke ville larme lidt når den var færdig, hvis noget var blevet slidt. Alt gik fint, lyd væk, 15.000 kr. på Jans konto. Jeg ved ikke om han lavede coolant delete, men den har i hvertfald fået nye pakninger. Samtidig opdagerede de at den smed olie fra frontmotoren, så den fik også nye pakdåser. Så var der også lige et par andre ting, som vinduesviskertræk, øvre bærarme foran og nogle småting.

Jeg ved ikke om jeg var heldig at den begyndte at larme og om nogen oplever at deres motor står af uden at larme. Men en forbyggende øvelse til 20.000 kr. til en del som kan laves for omkring det samme og udskiftes hos Tesla for under 50. Det er ikke en åbenlys beslutning for mig.

Det var vist sådan en tur her: