Loading...
en

Tesla Model S: Bestilling, Produktion, Levering

Admin44 Administrator
Admin44 Jul 31 '13

The Forum post is edited by sriQ Jan 6 '14
homer
homer Aug 11 '13
Jeg har forventet levering okt/nov 2013, RN #3509 og ingen VIN endnu. 

Er der nogen dk reservations holdere som har VIN, og hvad er jeres RN #? Har I fået mere præcist leverings tidspunkt?

Hvad jeg kan forstå er de én måned bagud ift. deres eu leverings kalender. 

dko
dko Aug 11 '13

Jeg fik i sin tid tildelt RN#304136 der blev til S#216 og nu VIN#15899.

Helle
Helle Aug 11 '13

Bestilt 17/7-13 og fik RN711423 som blev ændret til xxxP19403 for en lille uge siden. Oprindelig levering: late december. Der har ikke været mails fra Tesla, blot et nyt nummer på My Dashboard siden.

120281
120281 Sep 13 '13
Har i alle betalt fuld pris ? Tesla prøver at køre som Apple med at priserne ikke er tilforhandling.

Men køber man en ny BMW til 800k kan man altid handle på prisen.

Så har i alle betalt fuld pris ?
dennisogmia
dennisogmia Sep 13 '13
Det hele forgår på deres hjemmeside, så tror ikke man kan få rabat.. -har i hvert fald selv betalt fuld pris.. -Bilen koster næsten en 1/3 af hvad man normalt skal betale i dk, så det har nok heller ikke de samme muligheder for at fuske med afgifterne... -Jeg sammenligner den mere med panamera, quattroporte og den slags luksus biler, man kan ikke sammenligne den med en A6 i skrabet udgave som jeg har set mange gøre..
LarsR
LarsR Oct 2 '13

Så kom der VIN nummer (24783) på min P85, depositum betalt primo maj og konfigureret/bekræftet kort derefter :-) Er der nogen der har et estimat på tiden fra VIN til levering?

Admin44 Administrator
Admin44 Oct 2 '13

Hej Lars.

Fedt. Jeg har selv bekræftet og underskrevet d. 28. maj men har endnu ikke fået mit VIN nummer. Bliver efterhånden i tvivl om det kan nås inden jul da en bil er i produktion ca. 14 dage, hvorefter der får ca 40-45 dage før den er i DK. Har du fået en leveringsdato og hvornår er din bekræftelse fra?

Jeg har bestil en P85 med alle tilvalgsmuligheder undtagen soltag. 

LarsR
LarsR Oct 2 '13

Hej Peter

Jeg modtager generelt kun reklamer fra Tesla på mail. Stort set ingen info om min bil, heller ikke om VIN, leveringsdato eller andet :-)

Jeg så det bare tilfældigt, da jeg checkede "My Tesla" web, så det kan principielt have været der et par dage.

Admin44 Administrator
Admin44 Oct 2 '13

Hej LarsR

ok. Men hvornår skrev du under på aftalen?. Undrer mig bare over jeg ikke har fået VIN endnu, da vi har købt nogenlunde samtidigt.

mvh

Peter

homer
homer Oct 2 '13

Jeg har igår fået Vin: 24902

Underskrevet docusign, 15 maj 2013

Ringende til tesla for en uges tid siden, som oplyste at bilen blev produceret til tiden, men skibet til Europa var 1 mnd forsinket.

Oprindelig levering okt/nov.

Nu, primo dec.

homer
homer Oct 2 '13

@120281

Har læst en del tråde på teslamotors.com/forums og har ikke set et eneste indlæg hvor der er nogen som fortæller om de har fået rabat.

Er det ikke også en del af konceptet, at spare forhandler kæden væk, og sælger til reelle liste priser?

@dennisogmia

Kan kun giver dig ret i at den på ingen måde kan sammenlignes med en a6'er.

Kommer selv fra en ikke skrabet a6'er, og det var ikke nogen rar oplevelse at komme tilbage til den, efter prøverturen i Tesla'en.

Tesla'en er efter min mening så mange niveauer over a6'eren.

The Forum post is edited by homer Oct 2 '13
Storgaard
Storgaard Oct 2 '13
Jeg har fået ca. 15.000 kr. i rabat, da det er over et år siden jeg bestilte min. Men ellers ingen rabat!
Flemming
Flemming Oct 2 '13
Jeg reserverede også ultimo maj og har også løbende ventet på vin. nr og undret mig over
At Dem der havde bestilt i juli og august fik tildelt vinnumre.
Og endelig i går fik jeg også vin nr 249xx.
Så det ser ud som om at de nu producere en serie biler til os i Danmark.
Til Homer.
Din oplysning om at båden er en måned forsinket, betragter jeg som en dårlig undskyldning,
Da der løbende afgår container skibe fra USA til Europa.
Ventetid har været lang men nu sker der noget og vi glæder os til December.
Var oprindelig sat i udsigt levering september/oktober.
LarsR
LarsR Oct 3 '13

Hej Peter

Min faktura og kontrakt er fra 16/5 2013, så mon ikke også dit VIN er tæt på nu!

Admin44 Administrator
Admin44 Oct 3 '13

Hej LarsR

Jo det må det være. Håber stadig på en levering inden jul.

Hookmaker
Hookmaker Oct 3 '13

I forhold til Jer andre er jeg sent på den, med tryk på knappen d 14/9 og bestilt (foretrukket) levering i marts 2014. Sourcing parts har ændret sig til "in production", men jeg tror det er noget med produktionstal og kvartalsregnskabsaflæggelse at gøre..;-)

Var hos Tesla på Amager idag for lige at lure, og der stod minsanten hele 6 biler - herunder "min" mørkeblå! Fantastisk bare at kunne se "sin egen" live og ikke de 2 halvslidte US demo modeller. Såvidt manden i gården var der kommet ca. 40 til DK til dato. Jeg så også en kunde i en signature V med en smadret 21" fælg der lige skulle skiftes efter kun en uge. Halvsurt...:-(  

The Forum post is edited by Hookmaker Oct 3 '13
Flemming
Flemming Oct 5 '13

Her er en lidt spændende læsning fra FDM, omkring hvad Tesla forventer at levere  til Danmark i de kommende måneder.

http://www.fdm.dk/nyheder/tesla-har-faaet-dansk-kickstart

Så mon ikke, at vi der har reserveret i foråret nu kan tro på at vi får vores biler inden jul ?

Helle
Helle Oct 8 '13

Nyregistreringer for september iflg. Danmarks Statistik: Tesla Model S - 42 stk.

http://www.bilimp.dk/statistics/index.asp

supergaard
supergaard Oct 9 '13

Fedt at se at vi nærmer os Top 20 i DK.

I Norge ser det endnu bedre ud med en 1. plads for september med 800 stk: 

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article2118230.ece

Pages: 1 2 3 4 »