Loading...
dk

Mindre rep af Pearl White lakering? | Tesla Forum

HrMogensen
HrMogensen Jul 23 '25

Har en tidl. udbedret skade lige over bagkofanger ved det ene baghjul hvor malingen er skaldet af pga. overfladerust. Det er tydeligevis ikke lavet godt nok. Desværre er det nu ca. 5 år siden så tror mit tidligere forsikringsselskab gider rode med det... 

Min lokale autolakerer (ikke ham der udbedrede den tidl. skade) siger han kun vil male hele stykket (dvs. mellem baglygte/bagsmæk/bagdær) da perlemorslakken ellers er noget bøvl. Jeg har selvfølgelig forståelse for det der hedder faglig stolthed, men jeg kan måske godt leve med noget der ikke er perfekt for så at spare nogle tusinde kr. 

Er der en eller flere nogen der kender til en autolakerer der har lavet noget fornuftigt "pletmaling" på jeres pearl white lak? Helst ikke så langt fra Roskilde :) 

Ice2EV
Ice2EV Jul 24 '25

Tror din autolakerer har ret. Mener white pearl er en 12-14 lags lakering. 

Så hvis det skal blive godt, så kræver det nok en naturlig overgang, som ved døre eller bagklap.

HrMogensen
HrMogensen Jul 25 '25
Ice2EV >>> 

Går med ret store overvejelser om at benytte mig af indbytningstilbuddet hos Tesla hvor man får 25.000 i rabat ifm indbyt. 
Har fået et estimat på min bil men det er først når bestillingen er lagt at Tesla tager endelig stilling til den præcise pris (+/-). Derfor aner jeg desværre ikke om Tesla vil trække mere eller mindre af værdien end autolakeren skal have. Lidt irriterende at skulle igangsætte bestilling først men man kan jo fortryde når endelig indbytningsværdi gives. Spurgte ind til hvad de vurderer FSD til og så fik jeg pludselig at vide at jeg da sagtens kunne overføre FSD til en ny bil købt hos Tesla (altså kun en helt ny). De kan dog ikke svare på hvad de vurderer værdien til som jo skal fratrækkes indbytningspris for min bil - det eneste jeg kan få ud af dem er at det er mindre end nypris af FSD…

FSD kampagnen kører i ukendt antal uger/måneder og de har meget få forespørgsler om det. 

Nu har jeg FSD og jeg får sgu ikke 58.000kr mere for bilen i privat handel. Derfor trækker det lidt med denne deal nu her hvor der fås den ekstra rabat. 
Ice2EV
Ice2EV Jul 26 '25

SOm jeg forstår det, så giver Tesla 24/25.000 kr for en hvilken som helst skraller kasse. Kravet er bare det er indbytning til en ny bil som konfigureres og bestilles.

De giver det ikke på lager biler der som regel er sat ned. Model S har de en enkelt nedsat med 600k fra listeprisen, det er så også top Plaid modellen.

Model Y er der mindre rabat på end tidligere. Men det ser så også ud som om de er kommet af med alle de gamle modeller.

HrMogensen
HrMogensen Jul 26 '25
Det kan også være prekonfigureret (dvs ny) eller demoer som står på samme liste. 

Må da lige spørge dem ad om jeg kan købe et billig skrammelkasse og stadig få 25.000 rabat eller om de forholder sig retten til at sige nej tak. 

Har fået på skrift at FSD kan overføres uanset om jeg sælger privat eller indbytter - så længe der købes en ny/pre/demo. 
Ice2EV
Ice2EV Jul 26 '25

Den skal vist være i syn, indregistreret og kunne køre til dem.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jul 26 '25
HrMogensen
HrMogensen Jul 27 '25
Citat fra Ice2EV

Den skal vist være i syn, indregistreret og kunne køre til dem.

Afventer hvad Tesla vil give for vores gamle Model 3. Er det horribelt så overvejer jeg da bestemt at rode videre med en evt billig bil til indbyt.
Er nok bare lidt bekymret for de så siger nej tak og jeg så står med 10.000kr bil jeg ikke selv kan komme af med. 
Ice2EV
Ice2EV Jul 27 '25

hvor meget har din model 3 gået og hvor gammel er den? 19'er?

Tror desværre du bliver skuffet. Har ikke indtryk af at de plejer at byde specielt højt for biler, heller ikke deres egne.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jul 28 '25
HrMogensen
HrMogensen Jul 28 '25
2019 (før mini facelift). 
Long Range / Hvid / 102.000km

Estimat kun 136.000kr uden foto og info om nogetsomhelst udover km og årgang. De kunne ikke, før bestilling, sige om FSD trak noget fra ved overførsel til ny bil. 
Der er ikke noget at sige til de har så mange prekonfigurerede biler når folk skal bestille for at få indbytningspris at vide og så evt springer fra. 
Ice2EV
Ice2EV Aug 9 '25

Det var måske lidt i den lave ende. 

Men vi skiftede jo vores 2019 LR med 167k på uret i foråret 2023. Der fik vi 227k i privat handel. Tesla bød 196k dengang. 

Andre forhandlere bød lidt mere. Men de har vist trukket snuden til sig lige pt.

HrMogensen
HrMogensen Aug 10 '25
Vi er endt med at springe på kampagnen med de 25.000 rabat - dvs køber ny Model 3 og indbytter den gamle.
Lader ikke til at Tesla trak yderligere af prisen at FSD overføres til den nye. Med en anelse (måske meget) held viser det sig at jeg får endnu mere ud af FSD om et par måneder (eller måske først om 5+ år). 
Og ja markedet for brugt Tesla er helt oversvømmet nu. Flere forhandlere prøver at sælge næsten nye Teslaer til kun en anelse under hvad en helt ny koster hos Tesla. 
Søgning på Bilbasen (Tesla Model 3 FSD) gav lidt hits som viser mig jeg skulle være heldig at få 150.000,- for min 2019 med FSD. Men så får jeg jo ikke overflyttet FSD.
Her til den 12/8 hvor vi afhenter den nye havde jeg faktisk ellers en serviceaftale fordi der er klonk-lyde bagtil over vejbump. De 5-10.000 sparer jeg så også :) … Det er nævnt for Tesla i indbytterapporten. 
Ice2EV
Ice2EV Aug 10 '25

Vil det sige de tilbyder dig 136k plus rabat på 25k på den nye og overførsel af FSD..... Det lyder da OK efter 6 år.

HrMogensen
HrMogensen Aug 11 '25
Citat fra Ice2EV

Vil det sige de tilbyder dig 136k plus rabat på 25k på den nye og overførsel af FSD..... Det lyder da OK efter 6 år.

Når jeg kigger på hvordan markedet er så tror jeg at jeg fik mest muligt ud af det sådan her - altså når nu vi gerne ville have en Highland. 

Jeg anede ikke det med FSD før en af deres konsulenter pr. tlf fortalte det. Ikke noget de rigtigt reklamerer med? Tror bare meget få i DK reelt har FSD. 
PeterE
PeterE Aug 24 '25
Citat fra Ice2EV

Tror din autolakerer har ret. Mener white pearl er en 12-14 lags lakering. 

Så hvis det skal blive godt, så kræver det nok en naturlig overgang, som ved døre eller bagklap.

Har vi ikke konkluderet at det der med 12-14 lag er en skrøne? 

Det giver overhovedet ingen mening, specielt når man er relativt omkostsbevidst, at bruge så lang tid på parkering af en så relativt billig bil?

Ring til Buledoktor, han er ikke så langt fra Roskilde og arbejder vist sammen med en autolakerer i nabobygningen som jeg husker det.
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Aug 24 '25