Loading...
dk

Ændret specifikationer fra Tesla fra bestilling til levering | Tesla Forum

Claus8930
Claus8930 Jan 15 '15

Jeg foreslår, at vi bruger denne tråd til at gøre opmærksom på, hvis Tesla lover en ting og gør en anden. Her tænker jeg f.eks. på da jeg bestilte min P85D primo Nov, var det ud fra følgende forudsætninger:

* Lød et af salgsargumenterne at P85D kunne køre længere på en opladning end en P model. Dette er ikke længere tilfældet

* Der blev anbefalet 21" til P85D, men ikke informeret om kortere rækkevide med den str. fælge.

* Indtil for nyligt, stod der på hjemmesiden, at "Kør selv" funktionen vil blive leveret inden for få måneder. Denne vending er nu fjernet. Hvornår skal vi så forvente den?

* Informationen omkring ladetider på SC er fjernet (ud over forventet opladning på 20 min.)   Jeg kunne frygte, at det er fordi de har måtte erkende, at de ikke kan overholde kapaciteten der lades med. Jeg har endnu ikke modtaget min bil. Så har ingen erfaring. Nogle der kan byde ind her?

* Information omkring Trunk størrelsen, var ikke korrekt angivet i specifikationerne da man kunne bestille D modellerne.

* Info omkring manglende mulighed for at ligge Next Generation bagsæderne helt ned. (ok, det kunne man så selv have kunne tænke sig til, men alligevel)

Jeg ved dette lyder kritisk overfor Tesla, men når man kaster ca. 1 mill efter en bil, skal den også blive leveret som lovet. Hvis jeg køber et super lavenergi hus på 200m2 , stiller jeg mig heller ikke tilfreds med, at bygherre kun laver det 180m2 og det på ingen måde er isoleret efter det lovede. Håber I forstå min sammenligning?!

Hvis nogle ser ændringer på Tesla´s hjemmeside, hvor specifikationerne ændres uden der oplyses om dette, må der meget gerne sendes et skærmbillede med før og efter. Sørg gerne for man kan se datoen som stå i højre nederste hjørne.

Raymond
Raymond Jan 15 '15

Det er kun på den danske oversættelse, der ikke er forskel på P85 og P85D, på den amerikanske er der 5 miles forskel i P85Ds favør - s¨mon ikke bare det er en dårlig oversættelse.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Jan 15 '15
SimonHN
SimonHN Jan 15 '15
Claus.

Kunne ikke være mere enig.

Mange af de forudsætninger der er blevet oplyst er også dem jeg har købt bil efter.
Claus8930
Claus8930 Jan 15 '15

1. billede er fra 8/1-15

2. billede fra 15/1-15

Forummets indlæg er redigeret af Claus8930 Jan 15 '15
Claus8930
Claus8930 Jan 15 '15

@Baronen

Takker det er nu rettet :)

Claus8930
Claus8930 Jan 15 '15

Kan dog lige tilføje en positiv ting.

I nov. var P85D opgivet til 693 HK - nu er det opdateret til 700

Torben_E
Torben_E Feb 11 '15

Hej Claus8930

Ja det med 690hk vs 700hk er nu ikke en foræring..Jeg var også lidt forvirret over det men her er forklaringen.. Begge svarer til 515kW. Forskellen ligger i definitionen mellem Elektrisk hk og Metric hk.

• 515/0,746 = 690 hk(E)
  • 515/0,7355 = 700 hk(M).
Metric horsepower
hp(M) - also PS, ''cv, hk, pk, ks or ch ≡ 75 kgf·m/s

≡ 735.49875  W

Electrical horsepower
hp(E) ≡ 746 W

Mvh

Torben