Loading...
dk

Tesla Aero fælge | Tesla Forum

homer
homer Dec 11 '13

De ejere som har valgt Tesla's Aero fælge og nu har kørt med dem i et stykke tid.

Har I vænnet jeg til udseendet? Hvad er andres respons på fælgene?

Står og skal beslutte mig for at vente på om jeg skal nappe Aero fælgene, eller vente til der kommer mulighed for standard fælgene (el andre normal udseende) og vinterdæk.

Det lader ikke til at blive vinter i år, og hvis det gør har jeg stadig den tidligere bil med vinterdæk monteret.

homer
homer Dec 11 '13

Nu er det en kende mere relevant. Jeg skal (grundet færge aflysning) tage turen fra Hvalsø, til midt Århus, dernæst slut i Herning. Hvis de Aero giver ekstra rækkevide som lovet, vil det måske være dem som reder turen.

kajakaj
kajakaj Dec 11 '13

Hej Søren. Du er altid velkommen til at lade hos mig i Langå. Har dog kun 400V 16A, men der er kaffe på kanden, hvis jeg er hjemme. Har tlf. 51861727. vh Kaj

http://www.plugshare.com./#

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Dec 11 '13
homer
homer Dec 11 '13
Hej Kaj. Tak for tilbudet. Men tror omvejen i betragtning det bedre kan svare sig at sætte farten lidt ned. Turen burde kunne klares, men det skal jeg nok melde tilbage på ;)
Ærgerligt der ikke er bedre erfaringer med de aero fælge endnu. Hvis de kunne give 5% ekstra rækkevidde så vil de kunne opveje det meste af tabet ved vinter kørsel. Prøver at høre amr forum, der må være nogen som har erfaringer (hase dog ikke læst om mange der var villige til at købe dem derovre)
muller
muller Dec 11 '13

@homer: Vi har købt Aerofælgene, og jeg er ret glad for dem. Jeg har vænnet mig til deres lidt aparte udseende, og har ikke fået nogle negative kommetarer på dem ude i byen (men det er nok de færreste der ville have hjerte til at sige at de ikke brød sig om dem mens jeg lyttede - så der er nok en smule høfligheds bias...). 

Mht. rækkevidde, så har jeg jo ikke noget at sammenligne med, da jeg fik bilen leveret med Aerofælgene på. Og generelt kører jeg ikke særlig meget motorvej, men mest kortere ture, og bruger meget "rækkevidde" på at forvarme bilen :-)

En ekstra bonus er at de er supernemme at rengøre, da det jo kun er en alu-plade der skal tørres af. Og bremsestøv er der jo ikke så meget af.

Du er velkommen til at kigge forbi Birkerød, hvis du vil opleve dem live.

Michael
Michael Dec 16 '13

Hej Muller

Jeg vil godt komme forbi og se Aero. Min bil kommer ultimo dec.

Du kan sende mig en mail: mlf@topsoe.dk, hvis det er ok.