Loading...
dk

God elektriker i Roskildeområdet | Tesla Forum

Busimiss
Busimiss Jan 21 '15
Nu må vi igang med forberedelserne til Teslaen. Kender I en god elektriker i Roskildeområdet?
Vi regner med at sætte et kraftstik op ude i carporten/vognporten. Evt en oplader med bimåler. Det kommer an på, om vi kan anvende firmaløsningen, når vi har solceller efter nettoordningen og el-varme med rabat på el.
Vi har solceller og skal nok også have et fejlstrømsrelæ type B sat op. Der blev kun sat et type A op i forbindelse med installationen af solcellerne.
JF
JF Jan 21 '15

Super service fra Ibsen El. Har installeret min løsning som også indeholder en godkendt bimåler.

Poul Ibsen 

Mob: +45 20992429

Ibsen el-anlæg a/s

Himmelev Bygade 68 A

4000 Roskilde

Tlf: +45 46352000

Busimiss
Busimiss Jan 21 '15
Mange tak JF. Det undersøger vi lige nærmere.
sjensen
sjensen Jan 21 '15

Ordningen med at få ca 1 kr tilbage pr kWh gælder kun for strøm der er betalt fuld afgift på. Man kan ikke lade bilen op med "overskudsstrøm" fra solceller og få penge retur. Det konflikter ganske sikkert også med el-varme rabatten.

Med et almindeligt kraftstik har Tesla klart sagt at et type B HPFI relæ ikke er nødvendigt.

Busimiss
Busimiss Jan 21 '15
Vi har ikke overskudsstrøm- alt strøm bliver brugt til varme. Men vi vælger nok bare et kraftstik på egen sikringsgruppe. Fejlstrømsrelæ type B er mere til solcellerne end til Teslaen. Det er nok bare smart, at få udført det på samme tid.
JonasHansen
JonasHansen Aug 23 '15

Hej Busimiss og JF.

Jeg bor også i Roskilde, og skal have installeret et CEE stik i carporten, og er derfor interesseret i at høre hvad i måtte give for det hos Ibsen El.

Mvh Jonas

kr
kr Aug 23 '15
Prøv at høre jk el i Hvalsø, de satte min boks op i garagen og trak kabler til min eltavle til en rimelig pris.
JonasHansen
JonasHansen Aug 23 '15

hej kr.

tak for info. Vil du dele hvad elarbejdet kostede dig?

Mvh Jonas

Niels
Niels Aug 23 '15
1 kr retur i afgift kræver naturligvis at man betaler normal afgift af alt el og så har en bimåler som kun bruges til elbil. når det er sagt så udløber ordnigen mig bekendt samtidig med registererings afgifts fritagelsen dvs. 1/1 2016.
det er nok ikke det rigtige tidspunkt at satse på den hest.
kr
kr Aug 23 '15
7,5k plus moms men det var inkl. Ny boks i min eltavle og træk at 40m kabel igennem kælder, overdækket terrasse og garage. Kabel var dimensioneret til 50A pga varmeudvikling i kabel og nærliggende kabler, har en hulens masse el i huset og lange kabelbakker hele i kælderen.
Langt under halv pris af det tilbud som den elektriker der samarbejder med dansk elbil support kom med.
Forummets indlæg er redigeret af kr Aug 23 '15
JF
JF Aug 23 '15
Hej JonasHansen,
Det er nok lidt svært blot at sammenligne totalprisen alene. I mit tilfælde fik jeg trukket 26 meter 10-kvadrat kabel på loftet fra min el-tavle til carporten. Så er jeg forberedt til flere el-biler. Herudover indeholder prisen en skat-godkendt bi-måler til kr. 1.500,- og en gruppeafbryder til kr. 1.000,-.
Arbejdslønnen beløb sig til kr. 2.500,- og samlet for alle materialer kr. 5.100,-
Alle priser er excl. Moms.
/JF
Busimiss
Busimiss Aug 23 '15
Vi endte med at vælge en lokal elektriker i Jyllinge, Fjordens El http://www.fj-el.dk. Det blev en del dyrere, da vi fik lavet lidt forskelligt andet. Jeg kan varmt anbefale dem, og resultatet var meget flot. Ring til dem og få et tilbud. Jeg vedhæfter lige billeder af vores løsning
JonasHansen
JonasHansen Aug 23 '15

Hej JF og kr.

Tak for oplysningerne. Jeg er godt klr over at det er svært at sammenligne direkte, da installationen kan være meget forskellig. Jeg skal have stikket siddende lige på den anden side af væggen i forhold til hvor tavlen sidder, så i mit tilfælde drejer det sig om ca 1 meters kabelføring, og der sidder allerede et alm stik, så håber at man måske kan trække det nye kabel gennem samme tomrør.

@JF - 10 kvadrat - det er alligevel et ordentligt kabel. Så er der vist også plads til en pæn vognpark :)

Mvh Jonas