Loading...
dk

Frosne bremser... | Tesla Forum

Teammortensen
Teammortensen Jan 25 '15

Jeg oplever, sikkert ligesom mange af I andre, at jeg hver morgen kommer ud til en iskold bil og hører bremserne slippe skiverne pga. den automatiske p-bremse der går på, når bilen slukkes. Jeg frygter den morgen hvor de bliver siddende pga. frosten. Kan man ikke efterlade bilen i tow-mode, så p-bremsen ikke sættes på, når man går fra den? Nogle der har gjort erfaringer på dette punkt. Jeg ved godt, at man bør køre bremserne tørre inden man sætter bilen fra sig, men her i sne og frost er det næsten umuligt at komme tørskoet i garage...  Pft. Thomas 

 

kajakaj
kajakaj Jan 25 '15

@Thomas. Jeg parkerer i tow mode, så P-bremsen ikke er aktiveret. Lidt besværligt, men jeg bruger også kun bilen 1 gang om ugen i øjeblikket. I vore gamle biler parkerede jeg altid i gear og trak aldrig håndbremsen ved parkering. Det er desværre ikke muligt på Teslaen.

Bjarni
Bjarni Jan 25 '15

Hvis man gør det, så skal man vel lige proppe noget foran og bagved hjulene så bilen ikke triller nogen steder hen...?

 

KS
KS Jan 25 '15

@Thomas: Bruger altid parkeringsbremsen, men oplever også at den klæber til skiverne - også selvom jeg bremser før stop. Tror nu mest det er rust, og da bilen holder udendørs, kan det ikke undgås at der kommer noget ind på skiverne. Resultat: Et stk mistet belægning på parkeringsbremsens inderside. Så nu nye klodser på parkeringsbremsen i begge sider. Belægningen var simpelthen faldet af, og lå inde bag varmeskjoldet på venstre hjul, og lød somom udstødningen var nede og kysse jorden når man kørte over bump.. :-)

kajakaj
kajakaj Jan 25 '15

@Bjarni: Ja - der ligger en klods foran hjulet så den ikke triller ud af garagen. Besværligt hvis det er dagligt, men når det kun er en gang om ugen foretrækker jeg det frem for fastlåste bremseklodser og rustmærker der skal slides af.

Teammortensen
Teammortensen Jan 25 '15

Super Kaj, det vil jeg fremover praktisere.

@KenSeitzberg får det dig så ikke til at overveje tow mode fremover, når nu du har gjort den erfaing med mistet belægning eller har du for meget hældning i carporten:)

KS
KS Jan 25 '15

@Teammortensen: Ingen carport, parkering på offentlig parkeringsplads, og har ikke lige nogen brosten liggende jeg kan smide under dækkene.. Men da der er service på, så er det bare forbi Kirstinehøj (er det næsten altid torsdag for at få kaffe da jeg alligevel er hos kunder få km fra Kirstinehøj og kaffen der er ELENDIG!)

MrCoffee
MrCoffee Jan 26 '15
Det er den bestemt også på Kirstinehøj :)
KS
KS Jan 26 '15

Så kan du regne ud hvordan den er hos min kunde..