Som tidligere P85 ejer ville jeg ikke lægge så meget i de "små" forbedringer. jeg havde en fra 2013 og i forhold til de aktuelle demo biler er der sket forbedringer, men ikke noget jeg ville vægte som "vigtige".
Sæder var en anelse fastere i de nye demo biler, måske, og så måske ikke, i hverfald så lidt at jeg var i tvivl om der var sket en ændring. - til gengæld er nakkestøtter højere og blokere udsyn bagud.
Speedometer har fået et par pixel mere. men kun noget du ser hvis du kigger nøje efter - ikke i daglig brug..
Bagdøre åbner lidt længere ud i hængslerne så døren kan åbnes mere - næppe noget som betyder meget med mindre du har helt små børn hvor du/din kone skal spænde selen for dem.
Finish syntes jeg ikke var blevet anderledes - ja måske have sparekniven muligvis været forbi i de nye udgaver - mener min "gamle" beklædning var mere blød og syninger pænere.
Lydisolering som nogle nævner har aldrig generet mig, hverken ved A stolpe eller andet - måske jeg har været heldig - min havde heller aldrig nogle af de fejl som omtales rundt omkring (alt virkede som det skulle og have aldrig fejlet)
Bemærk venligst at jeg HAR solgt tilbage i November og har således ingen grund til at skamrose en "ældre" P85 med 6-10 mdr på bagen.
Alt i alt har forbedringer i mit tilfælde vægtet ganske lidt mens 4WD, flere HK,og autopilot har betydet en del.
En P85 har 400 HK som sparker røv - men bedst når den køre lige ud og vejen er tør. Hvis du svinger lidt med rattet kan du kun give 50-80% gas, for mere mærkes med det samme som baghjul skrider (hvilket føles FUN). samme gør sig gældende hvis der er lidt efterårs fugtigt på vejene.
måske kommer jeg ovnikøbet til at savne baghjulstrukken 2WD af samme grund - det var ærligt talt skide skægt at svinge rundt med røven med et let swiip på speederen.
I en del tilfælde når jeg holdt for rødt og gav pedal måtte jeg holde igen for at beholde vejgreb - specielt i det split sekund man køre over de hvide fodgænger striber - de har mindre vejgreb (kørte på org. dæk)
Den ny S85D trækker på alle 4 hjul og jeg vil mene at i praksis vil den være lige så hurtigt i optræk i rigtig mange situationer.
mht. autopilot vil jeg have en tendens til at give dig ret i at den kan undværes. Hvis du pendler hver dag i kø kan det dog være en stor fordel da TAAC holder øje med de andre biler (sikkerhed).
Grunden til at jeg skiftede var summen af det hele holdt sammen med udskiftnings prisen.
Her er hvad jeg spurgte mig selv om og så på det som "optioner" på linje med alle andre optioner man kan vælge til sin Model S - jeg fik bare endnu en chance for at vælge optioner til min P85 - en slags upgrade.
Forbedringer (inkl nex gen sæder):35 tkr
4wd: 35 tkr
300 HK mere: 45 tkr
Autopilot: 20 tkr
Fjernelse af 1 år naturlig slid: 20 tkr
Bilka bule: 5 tkr
ialt 160 tkr - og ja jeg syntes ikke de enkelte priser var urimelige, så derfor sprang jeg til. køberen kunne spare 160 tkr. hvis disse punkter var uden betydning for ham - en win-win.