Vinterpakken er et must for at sikre varme til bagsædet
Hvad kan man forvente af en Californisk bil producent - jeg tænker de har tænkt, blot aircon virker og man har soltag som kan åbnes i tilfælde af for meget varme.....
Ventilations systemet er dens akileshæl og kan sammenlignes med hvad man finder i meget billigere biler (A/B segment). jeg savner noget på højde med hvad Volvo laver - dvs. noget som kan fjerne dug fra side ruder og helt ud til kanten i forruden.
f.eks. mangler der luftkanaler ud i dørene som ledes op langs side ruder..luftkanaler på dashboard har begrænset fleksibilitet og som du har bemærket er der ikke meget riv i kanaler til bagsæde pasagerer.
Alligevel køber jeg gladeligt bilen - den er så perfekt på andre områder.
Vil også lige snakke med dem om midterkonsol luften. Hvis jeg sætter blæser til 8+ helst 11 og sætter spjæld ligeud kommer der noget, men ikke når de er til højre og venstre og mindre end 7-8 stykker..
Prøv manuelt at sætte den til kun at levere luft i dyserne (dvs. luk for luft til fødder og forrude) og luk så de kanaler i instrumentbrættet du ikke har brug for, og alt efter ventilator-speed kommer der virkelig knald på dyserne i midterkonsollen, men selvfølgelig ikke specielt fedt... Jeg bruger det selv når hunden skal ligge et øjeblik i en varm bil om sommeren, så der kommer frisk luft nok derom.
jeg har hele tiden tænkt dette som en design bug. Ikke en decideret fejl...der kom heller ikke meget luft ud af midter konsol på min tidligere rover, så kan ske et geneelt problem. Tænker at det ikke er så svært at eftermontere en ekstra blæser som hjælper til at trække luften der om.
Desværre
for sent for dig at vælge om, men bagsædde varmen reguleres induviduelt per sæde. Konen kan således godt undvære mens en anden medpassasere har sædevarme (eller omvendt). Vinter pakken koster ikke meget og en af de første pakker jeg ville sætte kryds ved.
Husk på at når man flytter spjældet enten helt til højre eller venstre (alt efter side) så lukker man reelt for dem, så kan det godt mærkes som om der ikke kommet meget luft ud når man har gjort dette :-)
Jeg synes i min bil at, når spjældet står lige ud kommer der lige så meget luft ud bagtil som foran i bilen, der føles ikke den støre forskel.
/Martin