@ReneDyhr: Lader ofte op til 100% - gerne flere gange om ugen, da jeg kører ganske langt (næsten 70.000 på klokken). Men jeg bruger også strømmen, så den ikke står med 100% i længere tid - ikke mere end max 30 min.
Og Mit batteri hører til blandt de bedre af slagsen - faktisk så har Mikkel flere gange været inde for at se status på det, og han bliver til stadighed overrasket over hvor godt det er! Det ligger stadigvæk væsentligt over hvad mange "nye" batterier har af intern kontrolværdi på batteriet, til trods for at der er 35.000 km på pakken.
Så jeg mener ikke at en 100% ladning skader bilen eller pakken - det er nok ikke godt hvis man ikke bruger den med det samme - altså man skal ikke lade bilen 100% og så lade den stå i dagevis på 100%.
Selv flere internt hos Tesla mener at der er en buffer - både en nedre og øvre, der gør at man ikke kommer til at beskadige batterierne - hvilket giver ganske go' mening når man tænker på at der er 8 års garanti på pakken.
Så udfra mine erfaringer, så er en 100% ladning ikke skadelig - snarere tværtimod - så længe man bruger strømmen inden for ganske kort tid. Og gerne bruger meget af den, så batteriet bliver "motioneret", og igen fyldt godt op efter en afladning - for det skader bestemt mere at stå med meget lidt på pakken, end at fylde op!
Min ladning - til for en uge siden var:
Med Range Mode On
402 Typical, 502 Ideal
Med Range Mode Off
397/398 Typical, 498 Ideal