Loading...
dk

iPhone integration | Tesla Forum

HH
HH Jan 28 '15

Afventer levering og har lige et par spørgsmål til bilen integration med iPhone.

Kan man fra bilens centerkonsol vælge sange og starte afspilning af musik liggende på iPhone tilsluttet gennem bluetooth eller USB kabel?

Det er noget snak om at podcasts nu kan pauseres osv. fra centeconsollen, men jeg har ikke kunne finde beskrivelser eller videoer at hvordan det virker i media delen. Kan man abonnere på podcast i bilens software elle skal man "streame" til bilen fra sin telefon?

Forummets indlæg er redigeret af HH Jan 28 '15
MrCoffee
MrCoffee Jan 28 '15
Du kan i hvert fald afspille Iphonen via Bluetooth.
HH
HH Jan 28 '15
Citat fra MrCoffee Du kan i hvert fald afspille Iphonen via Bluetooth.

Ja, det er jeg klar over, men det er noget mere elegant at styre hvad der afspilles fra bilens store skærm. Der er noget nemmere at have musik på én enhed (iPhone med 128gb) men vil gerne vide om jeg skal bestille en USB flash for at kunne styre det hele fra bilens touch interface.

kajakaj
kajakaj Jan 28 '15

På Teslaens touchscreen vælger du hvilket medie du ønsker at afspille fra (USB, smartphone eller hvad du ellers har linket til med bluetooth). Derefter kan du browse mellem alle numre og afspille pr. artist, mappe eller vilkårlig rækkefølge. Alt styres fra skærmen eller venstre scrollhjul og knapper på rattet. Står side 5.16 og eft. sider i vedhæftede manual

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Jan 28 '15
Maho
Maho Jan 28 '15
Jeg synes da ikke jeg kan se spillelisten på iphone på bilens skærm? Kun aktuelt nummer og frem og tilbage. Heller ikke vælge mellem album, artist osv. Overser jeg noget ?
kajakaj
kajakaj Jan 28 '15

Med Android på en Samsung kan man se alle numre og vælge mellem dem alle eller pr. artist eller album. Det burde det også gøre med Iphone, men jeg har ikke prøvet med en sådan.

Maho
Maho Jan 28 '15
Ser man det...... Nogen som har fået det til at køre med IPhone??
kajakaj
kajakaj Jan 29 '15

@Martin: Beklager at have fejlinformeret dig. Man kan heller ikke browse med en android, kun vælge næste eller forrige nummer. Mener bestemt man har kunnet det tidligere. Jeg bruger altid USB, så jeg var ikke lige opdateret på at browse-funktionen ikke virkede længere med bluetooth. Er der nogen der stadig har release 5.9 eller 6.0 som evt. kan prøve det af i Deres biler?

Maho
Maho Jan 29 '15
Hej kaj. Jeg er kun glad, tror ikke mange har prøvet at fanget dig på det forkerte ben:-) din produktviden er unik, og du har givet mug mange gode tips allerede :-)
kajakaj
kajakaj Jan 29 '15

Tak - dejligt at kunne dele med andre - jeg lærer også meget selv her på forum.

Jesperbang
Jesperbang Apr 29 '15
Kan jeg Download den samme app jeg har på min iPhone, til min iPad, så jeg kan styrer opladning af bilen fra udlandet, hvis jeg ikke har min iPhone ved min side i flere uger. Hvis ja hvad hedder appen så, og hvad er fremgangs måden.?
JL
JL Apr 29 '15
@Jesperbang: Ja, det kan du sagtens. Bare søg på Tesla i App store og vælg så Kun iPhone i menuen øverst til venstre.

/Jacob