Loading...
dk

smalle vinterdæk | Tesla Forum

Niels
Niels Jan 28 '15

2WD udgaver kan have svært ved at beholde kontakten med vejen under hård acceleration (p85). efter sigende har P85D ikke denne udfordring. med 4WD kan man således trykke go pedalen helt i bund og blot vente på bilen accelerere.

bilen skulle eftersigende have en fantastisk tracktion og slipper ikke vejen.

Hvis det er korrekt kunne man måske prøve med smallere vinterdæk for at øge vinter rækkevidden - jeg tænker ikke helt så smalle som BMW i3, men måske 225 mm eller 235 mm. frem for de 245 som den fås med standard - har ikke lige funder nogle 45/R19 som er smallere end de 225.

Det giver måske ikke alverden, men specielt når der er sne på vejen vil sneen have betydning for rullemodstand og derved rækkevidde.

f.eks. Nokian WR A3 i 225/45/R19 eller 235/45/R19

http:///...ern&typ=R-241948

Nu tænker jeg at 10-20 mm mindre på hver hjul ikke giver det store i rækkevidde forskel, men da det netop er om vinteren at man normalt har kortere rækkevidde giver det jo god mening med dæk som gør det modsatte - dvs. man vinder lidt af rækkevidden tilbage.

Mig bekendt er smalle dæk også bedre om vinteren - tager jeg fejl og hvad syntes I
Spørgsmål: kan disse dæk monteres på de originale 19" fælge ?

p.s. jeg havde engang en "Ellert" og den havde smalle "knallert" dæk som fungerede fint om vinteren - det var lige som om de skar sig ned igennem sneen og fik derved fat i vejen. - andre biler "skøjtede" oven på sneen og kunen derfor ikke køre.

Forummets indlæg er redigeret af Niels Jan 28 '15
Michael
Michael Jan 28 '15
Korrekt, en 2cv er også super i sne og sjap. Uden at den i øvrigt kan sammenlignes med TMS, selvom mange af dem trods alt havde Roll-back panoramatag.