Loading...
dk

Reduceret forbrug med software version 6.1? | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 31 '15
Der er flere brugere på både det amerikanske forum og det norske forum som nu rapporterer om et reduceret forbrug på 8-10% efter at have opdateret softwaren til version 6.1 Er det noget som eksisterende Model S ejere i dk kan bekræfte?
KS
KS Jan 31 '15

@Kristian: Har endnu ikke kørt længe nok med 6.1 til at se om forbruget er mindre. Men om et par uger kan jeg give et bud. Jeg har logget alle data fra bilen siden den dag jeg fik den, så jeg har muligheden for at følge med i forbruget. 6.1 fik jeg for en uges tid siden, men fik en mindre opdatering i forgårs. Selv vil jeg mene at der er sket noget i den seneste opdatering til 6.1 - jeg syntes ihvertfald at bilen er blever mere responsiv på pedalen.

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 31 '15
Interessant. Glæder mig til at høre mere :-)
TwoChops
TwoChops Jan 31 '15
Kunne man forestille sig, at det fortrinsvis er Dual motor bilerne, der bruger mindre strøm?
kajakaj
kajakaj Jan 31 '15

Tværtimod. En ekstra motor der skal løbe med rundt, når man først er oppe i fart, øger forbruget i forhold til 1 motor. Derfor arbejder man med softwaremæssigt at koble den ene motor fra, når der ikke er behov for trækkraft fra begge.

TwoChops
TwoChops Jan 31 '15
@ Kajakaj, Det var netop det jeg mente. Hvis begge motorer trak konstant før 6.1, ville denne opdatering mindske forbruget, men kun på D modellerne
SimonHN
SimonHN Jan 31 '15
Der er ikke samme gearing på begge motor. Så kan man finde det rigtige effektive punkt hvor næste motor kan overtage. Så må en opdatering til de biler med Dual motor være der man kan hente mest.
KS
KS Feb 7 '15

Se lige denne video:

Nommensen
Nommensen Feb 7 '15
Hej Ken, hvad er essensen af dette klip - får ikke pointen, da den bare viser at bilen kører når man ser på speedometret
KS
KS Feb 7 '15

Snittet ligger på 219wh/mile

1 mile = 1.609344 km

219/1.609344 = 136 wh/km

Hastighed max = 128 km/t og selv der er forbruget meget mindre end hvad jeg oplever i min P85!

Se også: http://my.teslamotors.com/...sleep-amazing?page=2

Forummets indlæg er redigeret af KS Feb 7 '15