Loading...
dk

Middelfart-Hjørring | Tesla Forum

MrCoffee
MrCoffee Feb 1 '15
Hej gutter. Vi skal til Skallerup næste uge. Fra Middelfart til Hjørring er der 266 km er det muligt non-stop? Har nogen prøvet? Tænker at vi lader lidt i Randers, men var blot nysgerrig. Peter.
Flemming
Flemming Feb 1 '15
Hvis du kører efter de gældende hastigheder dvs. 110 og 130 kan du sagtens nå til Skallerup
Og stadig have en del km i reserve.
Kristian70k
Kristian70k Feb 1 '15

hej, det burde være let.. specielt hvis vinden ikke er nord syd :) vil faktisk sige at ladetiden i randers ville være spildt.. (så er det kun for at undgå at lade lige med det samme i kommer frem

MrCoffee
MrCoffee Feb 1 '15
Det lyder godt, takker, tror alligevel vi lige skal hilse på Elvis på vejen :)
DeaconWP
DeaconWP Feb 1 '15

Nu ved jeg jo ikke så meget om det, men jeg vil tro at sådan en som Kent Seitzberg ville sige til dig:

Udfra din profil, ser jeg du bor på Sjælland.

Du kører fra Sjælland, og i MIddelfart kan du vælge, at tanke op til at kunne nå til Randers (plus en sikkerhedsmargin), eller fylde så meget mere på, så du kan nå til Hjørring. Med samme sikkerhedsmargin. Og han vil så absolut anbefale dig, at du tanker 2 gange på tom tank, da det er hurtigst.

Du skal kun have fuld tank hjemmefra, og kan du så med evt 100% nå helt forbi Middelfart til Randers, og lande der med den næsten tomme tank, så vil det være allerbedst. Men fyld kun tanken helt op på turen, når du alligevel skal blive et sted i længere tid for at sove/spise/feste/danse osv.

Og igen, så starte på fuld tank, når du skal hjem, med mindre du vil tanke gratis op lige inden, så du igen lige kan nå den næste Super Charger på turen hjemad.

Tror du ikke det er rigtigt?

DeaconWP
DeaconWP Feb 1 '15

På Google Maps angives, at der fra Holbæk til Graceland er 285 km.

Dem kan du sagtens køre på din fulde tank hjemmefra, (S85? 100% opladt), og så tanke i Randers. Blot så meget, at du kan nå til Hjørring. Der smider du igen i tanken, så du kan nå frem til Skallerup, Og retur til Super Chargeren senere.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Feb 1 '15
DeaconWP
DeaconWP Feb 1 '15

Så ville jeg fylde tanken godt op om natten, inden jeg skulle hjemad igen. Og så tanke i Middelfart på vej hjem, blot lige nok til, at nå til Holbæk, hvor der så kan fylde sop igen fra hjemmeladeren.

MrCoffee
MrCoffee Feb 1 '15
Tak for input. Da jeg kørte til Middelfart sidst, med en hurtigt stop ved Odense, havde jeg 160 km tilbage på tanken, så skal der godt nok køres pænt til Randers.
DeaconWP
DeaconWP Feb 1 '15

Nå sådan Mr Coffee. :-)

Med alle oplysninger i sagen, kan jeg bedre svare på dit spørgsmål.

Ja, da du foretrækker en kørestil, hvor der er større WH/KM forbrug, så vil du stadig skulle regne med/på dit forbrug, og have nok på tanken til den første/næste lader, hele vejen. Der er jo ingen forskel der. Altid have nok på tanken til den næste lademulighed.

Og helt ok, at du prioriterer mindre tid bag rattet, og mere tid til kaffe og frokostpauser under de hyppigere og længere pitstop, som det afleder. Men mere tid bag rattet i den dejlige bil, og mindre tid på tanken, kommer man lige så hurtigt frem, dog på en sjovere måde.

Så jo, et stop ved hver eneste Supercharger på vejen frem og tilbage vil jeg da anbefale, med de nu givne faktorer og præferencer.

OG summa summarum: Man kommer jo frem i begge tilfælde.

Rigtig god ferie i Jydeland.

MrCoffee
MrCoffee Feb 2 '15
Hej Deacon, problemet tror jeg også er at vi fryser i bilen, det trækker gevaldigt fra min vestre side, hvorved jeg kører varmen og fanen op på mindst 6-7 stykker og 23-24 grader fx i går, og det æder jo på forbruget over længere stræk. Tesla har lovet at kigge på det fredag. Men ellers kunne det være sjovt at se om vi kan ramme Randers non stop ved økonomisk kørsel, takker.
Raymond
Raymond Feb 2 '15

MrCoffe: Stop det lille vindue til med køkkenrulle, så er du ikke plaget af trækken - det gør jeg.

Jeg skal have udbedret problemet d. 23/2.

KennethOlsen
KennethOlsen Feb 2 '15

@ MrCoffee & Raymond - Jeg fik lavet mit vindue. De sprøjter mere skum i døren for at tætne. Det virker hos mig så det er bare at få booket tid ;-)

MrCoffee
MrCoffee Feb 2 '15
Jeg prøver at høre hvilket skum de bruger, nægter godt nok at køre med køkkenrulle i vinduerne i sådan en bil :)
Raymond
Raymond Feb 3 '15

MrCoffe: Køkkenrulle er bedre end en forkølelse - det har jeg været igennem 2 gange og det gider jeg ikke!

Mike2810
Mike2810 Mar 24 '15

Kan man køre fra Farum til Århus uden at lade i Middelfart i en P85D med hund børn osv. Tænker rangemode ikke for 20 grader og sportmode ikke insane . Tror ikke det går med 110/130 på motorvejen eller hvad siger i? 

supergaard
supergaard Mar 24 '15

Min erfaring siger nej, du slipper ikke for at strække ben 5-10 min. i Middelfart. P85D skulle hverken være mere eller mindre effektiv end andre Model S ved stabil fart.

Range mode giver efter min erfaring ikke mere range, nogle taler faktisk om at det giver mindre, så dens effekt er i hvertfald meget lille, det der betyder mest er nok A/C off, 20 grader i kabinen og så om vejen er tør og hvor meget modvind du kæmper med :)

Men prøv da, brug Energy-appen til at se for de sidste 25 KM om du har range nok til at nå til Aarhus, når du er ved afkørslen i Middelfart. Min påstand/oplevelse er at det kan betale sig at lade i Middelfart for så at have en højere gennemsnitshastighed på hele turen, det er jo ikke til at holde ud at køre 110 :)

Flemming
Flemming Mar 24 '15
Ja det kan godt lade sig gøre og jeg har selv gjordt det adskillige gange inden vi fik de første
SuC i Danmark. Det kræver dog at du kører med en jævn fart med fartpilot og der ikke er kraftig
Vind fra vest. Efter at vi har fået SuC i Middelfart kontrollerer jeg nu inden jeg kommer til afkørslen om der er nok kilometer tilbage på batteriet til at nå frem.
MrCoffee
MrCoffee Mar 24 '15
Jeg ville også lave et pitstop, det kniber gevaldigt for mig at nå det fra Holbæk. Autopiloten skal man passe på med for i mine øjne panikker den alt for hurtigt når jeg nærmer mig en forankørende, selvom den står på tætteste kørsel 1 så bremser den allerede ca. 100 m før hvis du kører 120-130 km/t. Og det er bestemt ikke økonomisk.
KS
KS Mar 24 '15
@mrcoffee. Helt enig - autopilot har en meget tungere for end og dødelige. Syntes den laver nogle ting jeg aldrig ville have gjort - feks bruge bremsen..