Loading...
dk

Diverse Tesla tilbehør - erfaringer | Tesla Forum

Lyngedrengen
Lyngedrengen Feb 3 '15

Hej

Har lige fået glædelige nyheder om, at min 85D sandsynligvis leveres primo april - kunne jo være fantastisk at have til påskedagene :-).

Det gør, at jeg nu kigger på evt. tilbehør. I den forbindelse håber jeg at kunne trække lidt på de erfaringer I alle herinde allerede har :-).

Midterkonsol:
Har lige fået prisen i dag af Anna og den hedder (stadig) 4600 DKK. Regner helt sikkert med, at den bliver bestilt. Synes indtil videre kun at have hørt positivt om den.

Kopholdere (bag):
Damn jeg har googlet meget. Synes ikke der er det helt 100% oplagte selvom der er et par interessante løsninger. F.eks. Parz (se artikel om dem her: http://www.teslarati.com/tesla-model-s-rear-seat-cup-holders-parz-review/), men synes ikke helt det rammer hvad jeg ønsker. Teslas egen er vist bare et no go.
Overvejer som (midlertidig) løsning 2 stk til at sidde ved sideruden til 29 kr for 2 stk hos Thansen hvis de ellers passer http://www.thansen.dk/bil/autoudstyr/indvendigt-udstyr/opbevaring/kopholdere-bakker-m.m./2-stk.-kopholdere-til-dorkarmen/n1199145608/pn1222830708/.

Bruger jo mest kopholdere, hvis det er lidt længere ture med børnene, så det behøver ikke være en permanent løsning. Nogen der ellers har nogen forslag?

Måtter:
Kan se der er en anden tråd, der diskuterer måtter. Mit spørgsmål er nu meget konkret. Hvor ser man Teslas original måtter til model D - synes kun det er den til "ikke D" modellerne, der er vist på shop.teslamotors.com.?

Beskyttelsesplader
Der er på Teslashoppen nogle Chrome Trin inserts - nogen der har dem og hvis ja, hvad er erfaringerne med dem? Og så igen - passer de, der er på shoppen også til model D? (antager jeg, men man ved jo aldrig :-)) Link: http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/chrome-sills-front-rear-cargo-1

Dæk kit
Kommer der slet ikke noget dæk kit med Teslaen? Hvis ja, så skal jeg vist have fat i et. Tesla har selv et til 25$ - alternativer?

Passiv holder til kabel.
Jeg får installeret 400 V i garagen i huset vi er ved at bygge og i den forbindelse overvejer jeg at købe denne passiv holder Tesla har i Shoppen: http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/replacement-high-power-wall-connector-cable-organizer - nogen der har erfaringer med den?

Shit, jeg glæder mig og håber primo april holder :-)

VH
Jan

Forummets indlæg er redigeret af Lyngedrengen Feb 3 '15
Raymond
Raymond Feb 3 '15

Lyngedrengen: "Passiv holder til kabel" : Den passer STADIG ikke til type 2 eller dansk UMC - kan kun bruges I US.

Lyngedrengen
Lyngedrengen Feb 3 '15

Hej Raymond

Jeg er ikke helt med - er det ikke blot et stykke plastic, så kablet kan sættes pænt på plads?

Hookmaker
Hookmaker Feb 3 '15

Jo men vores stik har en større diameter end det amerikanske...;-)

Fedt at du vil købe en masse udstyr - jeg har dog kun købt måtter og et dækkit (Tesla DK). Jeg ville gerne have en masse før jeg fik bilen, men efter jeg fik den, - dalede interessen for diverse andet guf. Jeg afventer kun en mulig centerkonsol til bagsædet - alt andet jeg har set i kopholdere ligner noget "made in Vietnam"...;-)

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Feb 3 '15
Lyngedrengen
Lyngedrengen Feb 3 '15

Hej Hookmaker

Ahh, okay mht holderen - så er der en ting mindre på listen :-).

Og indrømmet - kopholderne fra THansen er jo ikke ligefrem god Tesla stil! :-)

Er det noget i stil med midterkonsollen, som de viste som prototype til bagsædet du afventer? Den synes jeg i hvertfald var et godt bud, men det ser jo ikke rigtig ud til den bliver til noget. :-/

VH
Jan

Forummets indlæg er redigeret af Lyngedrengen Feb 3 '15
Nommensen
Nommensen Feb 3 '15
Hej Jan,
Jeg har købt måtter til baggagerummet og fik igår installeret midterkonsol, som pynter men ved egentlig ikke om den er pengene værd. Per
Lyngedrengen
Lyngedrengen Feb 3 '15

Hej Per

Hvorfor er du i tvivl om, hvorvidt den er pengene værd?

Vh

Jan

Nommensen
Nommensen Feb 3 '15
Da jeg endnu ikke har brugt den og midterrummet fungerede jo ganske godt, men synes bestemt midterkonsolen ser godt ud og det er selvfølgelig en fordel med at man kan sætte telefonen til opladning
Lyngedrengen
Lyngedrengen Feb 3 '15

Spændt på at høre dine erfaringer med den :-)

SQLCPH
SQLCPH Feb 3 '15
Er det en docking station tlf sidder i Per? Og i så fald kan den mon fås til iPhone 6+?
Nommensen
Nommensen Feb 3 '15
Ja den passer - har selv en iphone 6
SQLCPH
SQLCPH Feb 3 '15
Også til 6+? Den er noget større end 6!
FrederikC
FrederikC Feb 4 '15
Citat fra SQLCPH Også til 6+? Den er noget større end 6!

En 6+ vil også passe. Det eneste er bare at den kun hænger i stikket, der er ingen anden støtte til siderne. Ku godt tro at man på sigt enten ødelægger stik eller tlf.

Hookmaker
Hookmaker Feb 4 '15

@Lyngedrengen - den dag den midterkonsol kommer er min lykke gjort!......,-)

FrederikC
FrederikC Feb 4 '15
Citat fra Hookmaker

@Lyngedrengen - den dag den midterkonsol kommer er min lykke gjort!......,-)

Jeg har gået lidt med tanken om at det må være muligt at lave sådan en, det er jo ikke raketvidenskab. 

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 4 '15

3-D printer anyone..?  ;-)

JL
JL Feb 4 '15

@FrederikC:

Nej, men kunsten er, at få det til at se pænt/lækkert ud - jeg har godt nok set nogle sørgelige forsøg på Tesla Motors Club på DIY midterkonsoller :-)

FrederikC
FrederikC Feb 4 '15

Citat fra JL

@FrederikC:

Nej, men kunsten er, at få det til at se pænt/lækkert ud - jeg har godt nok set nogle sørgelige forsøg på Tesla Motors Club på DIY midterkonsoller :-)

Det var ikke meget tillid du havde til mine evner der ;o)

Men vi er enige - det skal være ligeså lækkert som på billedet, og der skal være tænkt over tingene.

Eks. hvordan skal den fastgøres? Isofix? Materialer?

Jeg har skrevet til Tesla og bedt om pris på toppladen til armlænet og kopholderne, de er jo essentielle for projektet. 

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Feb 4 '15
KS
KS Feb 4 '15

Jeg har kontakt til en sadelmager, og jeg har snakket lidt med ham om at lave en bagsæde konsol. Naturligvis passende i designet som den forreste, og som kan fastgøres sikkert mellem de 2 bagsæder. Inden han går igang med at lave en prototype, vil han germe vide lidt om hvor mange kunne være interesserede i dette. Der er tale om en håndlavet model, med et par kopholdere og et rum til ungernes ipads m.v. i stil med den som tesla havde præsenteret på et tidspunkt. Den vil sandsynligvis komme til at ligge i 2-3k og naturligvis være betrukket med læder, behørigt polstret som resten af interiøret.

Er sikker på at den kan laves smukt, og måske senere sættes i serieproduktion, så der er tale om håndarbejde i de første modeller.

Så kunne du være interesseret i en bagsæde centerkonsol, så send en PM herinde.

Hookmaker
Hookmaker Feb 4 '15

Ken, jeg er som du ved helt sikkert med på den ide. Nu bør sådan en ikke være så svær at lave, hvad der er indeni er jo ligegyldigt - det kunne være en krydsfinerkasse, men det er designet så den kan betrækkes ordentligt og integrationen af et evt. glidende armlæn der er det interessante. Let's go for it, jeg kender én der er vandt til at designe noget smart, jeg tager lige en snak med ham.

Sider: 1 2 3 »