Loading...
dk

utætte døre... | Tesla Forum

KennethOlsen
KennethOlsen Feb 8 '15

Jeg har nettop haft bilen i vaskehal, hvor bilen blev tørret helt af. Efterfølgende havde jeg samtlige vinduer rullet ned, og da jeg rullede dem alle op igen var samtlige ruder smurt ind i vand. Som om der er løbet vand ned i mellemrummet imellem vinduesglas samt dørlisterne ( gælder samtlige 4 døre) Nogle der har oplevet samme? Lidt bekymrende hvis dørene "fyldes" med vand ved hver vask...

Renedyhr
Renedyhr Feb 8 '15
Det er helt normalt. Det vand som kommer ind i regnvejr løber ud i bunden af døren igen.
PerF
PerF May 21 '15
Jeg har undret mig over at vinduerne ikke flugter med B stolpen og den foreste og bagerste faste rude. Har nu set på andre model S at det ikke er normalt. Mine dør ruder sidder ind til bilen i bunden men rager 2-3mm ud foroven. Er det en kendt fejl, og hvad skal der til for at løse det. Så vidt jeg kan se kan ruderne ikke lukke andre steder hen, med mindre pakningerne skiftes.

Lad mig høre om der er erfaringer med dette problem. Det skal siges at jeg troede det var normalt, da alle 4 ruder sidder lige meget ude i toppen.
kajakaj
kajakaj May 21 '15
Helt normalt at vinduer er våde når man ruller dem op. Sådan har det været på alle mine biler.
PerF
PerF May 21 '15
Skulle måske have startet en ny tråd. <br />
Mit indlæg går på at ruderne ikke flugter ned langs bilen. Den anden Tesla jeg så i dag havde ikke den udfordring. Jeg gik ud fra at det var fordi ruderne er rammeløse, og derfor blev skubbet ud af pakningen i døren. Jeg har ikke haft problemer med vand, kun vindstøj.
Forummets indlæg er redigeret af PerF May 21 '15
DeaconWP
DeaconWP May 21 '15

PerF: Når der ikke er rammer om vinduet, når det er rullet op, så styres det af styreskinner, der er monteret ned i døren. De må være monteret skævt i din Tesla. Så den skal da bare på værksted, for at få det justeret.

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje May 22 '15

styreskinner eller ej så har jeg oplevet at en del B stolper nærmest er "nedsænket" i forhold til glas - ser underligt ud.... har haft over 100 model s igennem møllen så det er ret typisk. Nogle flugter så dårligt at der kan slippe lidt vand ind på indersiden af glasset

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje May 22 '15

men at vinduer er våde ved oprulning er helt normalt for alle mærker