Loading...
dk

Fra Audi A8 til P85D. En beretning fra det virkelige liv. | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Mar 7 '15

TeslaS, der står "Deltage i et event" på forsiden af Teslas danske side. Så kan man tilmelde sig.

MDamm
MDamm Mar 8 '15
Du kan helt sikkert nå det endnu, for du kan bare tage derud, og det kører idag søndag med. Man kan sidde i bilerne, og pille rode med dem, når de ikke er ude på testkørsler. Det kan være der er en ledig plads i en af testkørslerne, som du kan komme med på. Bare spørg.
Man skal kigge på deres Events på hjemmesiden engang imellem, hvis man da ikke ofte er i kontakt med Tesla i anden sammenhæng.
Torben_E
Torben_E Mar 29 '15

Kære Tesla venner

Vi er jo mange kommende Model S ejere det syntes ventetiden er lang ... og hvad bruger jeg så ventetiden på (Inden min multicoat P85D med matchende yacht gulv (hvad er det egentligt) kommer i slutningen af maj ?

Jo... udover at spotte andre Model S'er og glæde sig over de andre Tesla entusiaster så oplevede jeg igår at min ICE ikke ville starte. Normal ville en ICE ejer jo ikke på samme måde som en EV ejer holde øje med batteristanden. Det gør man nu klogt i alligevel. 

Som skrevet andetsteds har vi nu fået parkeringkælder (til Tesla´en) men jeg brugte garagen her i weekenden til at pusle lidt om Audi´en. Tændte lygter og musik i 2-3 timer. ... og da jeg skulle køre op af garagen var batteriet så fladt at bilen ikke kunne starte. Nå ringe til Dansk Autohjælp og som fik bilen startet igen. Ud på landevejene lørdag aften for at brænde CO2 af så batteriet kunne blive ladet op igen. 

(og nej det tog ikke 16½ time at lade den op... til 60% ... det tog kun 15½ den ene time er grundet sommertiden lol....)

Som i kan se på opladningstiden så var batteriet færdigt. Her til formiddag kørte jeg så forbi biltema og købte et nyt 100 Ah batteri til erstatning for det originale 7 år gamle 12 V batteri. Det er iøvrigt 1,2 kWh. 71 stk også er man på 85 kWh. Som bekendt bruger Model S (85kWh) 7.100 lithium ion batterier Type 18650 (18 mm i diameter og 650 i længden) med en spænding på 3,6 V DC. 

Så nu er Audi en på toppen igen. 

Var også forbi en af de der tankstationer.... for at fylde tanken op.... 81 liter diesel... holder nok kun til slutningen af april....men så er det vel også sidste gang jeg skal tanke brændstof igen....

De bedste Tesla hilsner. 

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Mar 29 '15
Werge
Werge Mar 29 '15

@Torben_E: hvor lang tid tog det at tanke 81 litter diesel ?

Torben_E
Torben_E Mar 29 '15
Citat fra Werge

@Torben_E: hvor lang tid tog det at tanke 81 litter diesel ?

Hej Werge,  ved jeg faktisk ikke men mon ikke det tog 4-5 min. Det er nok til 900-1.000 km. 

Det tager nok nogle år inden vi kan lade op til 1.000 km og lade på under 10 min. Til gengæld kan vores "tank" jo lades op om natten og iløbet af dagen. 

Mvh

Torben_E

Werge
Werge Mar 29 '15
Ja 1000 km på 10 min ligger nok en del år uden i fremtiden, men jeg klare mig fint med at Tesla'en er klar med en frisk tank hver morgen, så alt efter hvor meget man køre til hverdag, så skal man aldrig tanke. Men fair nok, de lange ture til syden bliver lidt anderledes. Men de ekstra pauser lærer man også at holde af.
Torben_E
Torben_E Apr 11 '15

UPDATE... UHAAAA.... så er vi tæt på .... kan næsten ikke vente...

Vores nye P85D i Multicoat Rød har forladt frabrikken...

Produktionen startede tirsdag og forlod fabrikken fredag.

Så er der kun 4-6 ugers ventetid tilbage.

Iøvrigt syntes jeg det er positivt og værd at bemærke at USD prisstigningerne fra januar næsten er halveret for en tilsvarende model med samme optioner. Dette skyldes primært panoramatag og interiørpakke samt småændringer såsom sikkerhedspakken nu er inkluderet. Så hvor prisstigninegn på samme valg var ca 40.000 så er den idag "kun" 20.000. Det ændre selvfølgelig ikke på at der reelt er kommet prisstigningen på fælge, ultra, luft osv.

De bedste Tesla hilsner

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Apr 11 '15
JesperH
JesperH Apr 11 '15
Torben_E: Min gik også i produktion i tirsdags og forlod fabrikken i fredags. Spændende om de lander i Danmark på samme tid :) Mon ikke det kommer til at passe med, at vi får dem leveret i slutningen af maj. /Jesper
Klaus_
Klaus_ Apr 11 '15

JesperH & Torben, min blev afsendt fra fabrikken 28. marts, og jeg har fået mail fra DS'eren i dag, om at den forventes leveret 26/5 - 2/6. Så hvis jeres er sendt i sidste uge, kommer den nok i starten af juni ?

JesperH
JesperH Apr 11 '15
Kluas_ Tak for din melding. Godt at vide.
Sider: « 1 2 3