Loading...
dk

Leverings tidspunkt for S85D | Tesla Forum

krabbe
krabbe Feb 20 '15
Kenn, Må man spørge hvad sådan en foliering koster ?
Lyngedrengen
Lyngedrengen Feb 20 '15

Okay, takker :-)

Citat fra Ninus

Hej Lynge, det er den sidste, ordret 04-11 og ab fabrik ca. uge 5

SimonHN
SimonHN Feb 20 '15
Ja Anna sagde jeg kunne forvente bilen omkring D.16/3.

Spørger lige om de kan nå at få mig med D.14/3. Kunne være hyggeligt at møde jer andre.
HH
HH Feb 26 '15

Har ikke været på myTelsa i en uges tid vel, men ser lige at leveringsdato på min 85D er flyttet fra sen juni til sen Maj.. håber det holder.

Hvor lang tid går der ca. fra produktionen starter til bilen leveres i Danmark?

larsenjan
larsenjan Feb 27 '15
Min S85D, bestilt sidst januar har også fået VIN, og leveringsdate rykket frem til maj :)
krabbe
krabbe Mar 7 '15
s85D vin 70785 Har i dag fået ny leveringstid på mytesla, nu Late marts.

Min LS har tidligere oplyst at den skulle være klar til udlevering ca. uge 13 fra Gøteborg (som ikke er åbnet endnu)

Men har ikke fået en dato endnu !
Hookmaker
Hookmaker Mar 7 '15

Jeg har kun valgt D fordi jeg nu laver det step up til P som jeg var for nærig til med den første bil.

Junior
Junior Mar 7 '15
Citat fra Mw

Jeg vil gerne høre hvad der har fået jer til at vælge D modeller? Til danske forhold tænker jeg at det ikke er så vigtigt?

Sverige eller Norge er fuldt forståelige :)

Fordi man kan, kortere kan det vel ikke siges :-) Og så skader det ikke med permanent 4-hjulstræk, især ikke i en bil med så meget kraft som Tesla. Jeg var ude og prøve en P85 og den kunne nemt smide med røven, dette eliminere man en del med 4-hjulstræk. Glæder mig til at afprøve hvor mærkbart det er, især ved igangsætning.
Jeg kommer desuden fra en Audi R8 med 420 heste under hjelmen samt 4-hjulstræk og netop grundet 4-hjulstrækket, så kunne den køres mere sikkert, i forhold til en baghjulstrukket bil. Det samme satser jeg på er gældende for Tesla, om end den naturligvis har endnu mere kraft at rykke rundt med.
Merprisen for D var i mine øjne ej heller en hindring, jeg føler der er god valuta for pengene.

Forummets indlæg er redigeret af Junior Mar 7 '15
Jesperbang
Jesperbang Mar 7 '15

jeg har valgt den hurtigste model, hvor D nu engang er incl. og hvis det bare er lidt vådt på vejen, er det klar en fordel, hvis man som jeg ikke helt kan lade være med at trykke til den ved hver lyskryds.

P.T kører jeg BMW 5'er serie med en del hk, og hver gang jeg bare vil frem og det er vådt, ja så blinker anti spin uden jeg rigtig kommer frem.

samt at min kæreste nok ikke vil side fast næste vinter som hun gjorde denne vinter med BMW.

derfor D til mig. :-)

henrik_dk
henrik_dk Mar 7 '15

Har en baghjulstrukken BMW 535d, der er optimeret til 340 HK og 700 NM.... Og er vejene våde, så går alt op i enten hjulspind eller blink fra antispin / ESP. Min kone kan trække fra mig i hendes Renault Clio ved et lyskryds, hvis vejene er våde og jeg træder speederen i bund.

For nogle år siden havde jeg fornøjelsen af at eje en Mazda 6 MPS med firehjulstræk og det var bare lækkert, at kunne udnytte alle de 260 turbo HK i snevejr og regnvejr :-). Så jeg glæder mig meget til at få en P85D med firehjulstræk og kunne udnytte alle HK uanset vejret.

Genild
Genild Mar 7 '15

Har selv haft en firhjulstrukket Peugeot 405 T16 tunet til 243hk målt på hjulene.

Korrekt, det er super fedt at kunne udnytte alle hypperne næsten uanset vejens beskaffenhed, man skal bare huske at træerne ikke gror ind i himlen, og at intet firhjulstræk endnu har kunne ophæve fysikkens love - det er ofte derfor man i glat føre ser en hoben firhjulstrækkere i diverse grøfter.

Da der typisk hverken er bremseskærm eller haleror monteret, kræver det stadig god kontakt med moder jord at komme rundt om hjørnerne samt ikke mindst komme ned i fart igen.

Om muligt er det endnu mere ydmygende at se Clio'en suse forbi oppe på vejen, medens man er i færd med at kravle ud igennem sideruden på ens køretøj nede i en klam grøft. Eneste håb er der at konen vrider sig så meget af grin, at hun mister herredømmet på Clio'en hvorefter man lidt er i samme båd og dybt på skideren, for hele husstandens køretøjer skal kranes hen til nærmeste værksted.

Hilsen Lars, der selv nøjes med baghjulstræk og håber sambo'en skal den anden vej :-) 

Niels
Niels Mar 8 '15
Citat fra larsendk
 Jeg var ude og prøve en P85 og den kunne nemt smide med røven, dette eliminere man en del med 4-hjulstræk. Glæder mig til at afprøve hvor mærkbart det er, især ved igangsætning. 

Kommer selv fra en P85 og på vej til en P85d, og netop mulighedden for at trykke let på speeder i sving, og dermed få bagenden til at glide kontrolleret er jo noget af det sjove ved biler (P85) med baghjulstræk.

Faktisk så forventer jeg at min P85d bliver lidt mere "kedelig" lige på det punkt... håber Tesla på et tidspunkt gør det muligt for brugeren selv at vælge hvor meget træk der er bag/foran i procent.

Junior
Junior Mar 8 '15
Citat fra Niels
Citat fra larsendk
 Jeg var ude og prøve en P85 og den kunne nemt smide med røven, dette eliminere man en del med 4-hjulstræk. Glæder mig til at afprøve hvor mærkbart det er, især ved igangsætning. 

Kommer selv fra en P85 og på vej til en P85d, og netop mulighedden for at trykke let på speeder i sving, og dermed få bagenden til at glide kontrolleret er jo noget af det sjove ved biler (P85) med baghjulstræk.

Faktisk så forventer jeg at min P85d bliver lidt mere "kedelig" lige på det punkt... håber Tesla på et tidspunkt gør det muligt for brugeren selv at vælge hvor meget træk der er bag/foran i procent.

Jeg benægter med min forrige kommentar heller ikke, at baghjulstræk er sjovt i sving m.m.? Som jeg skriver, så vil 4-hjulstrækket bare være bedre til at sætte fra land end baghjulstræk, det kan du ikke benægte. Nu ved jeg ikke hvordan du kører til daglig Niels og det er jeg i grunden også ligeglad med.  Jeg har dog ikke lysten til at køre og drifte kontrolleret rundt i sving konstant. Vil nødig lyde som en gammel nar, trods jeg nu er tættere på de 50 år end min egen fødsel men jeg vil hellere have muligheden for at sætte i gang i lyskrydset hurtigere :-) Det giver P85D'eren mig bedre mulighed for, end en P85 havde gjort.

Forummets indlæg er redigeret af Junior Mar 8 '15
Bluecoffee
Bluecoffee Mar 8 '15

Tja, jeg var ude og prøve P85D i lørdags i Værløse, og det var virkelig sjovt med insane-accellerationen og at svinge i høj fart uden den mindste udskridning. Sæderne er mærkbart bedre, og sensorerne er klart en sikkerhedsforbedring. Men jeg gør det altså ikke. Modsat hook er jeg for fornæret til at smide mindst et par hundrede tusinde efter en ny models S efter knapt halvandet år, (Skal det være topmodellen,er det vel snarere 400 k ekstra, lidt afhængig af, hvad den "gamle" kan indbringe). Jeg er med på,at der også vil være en kæmpe afskrivning på bilen de kommende år, at den midlertidige afgiftsfritagelse og en stigende dollarskurs kan gøre det til det billigste tidspunkt at skifte, og at jeg kunne lægge 40000 km til batteriets levetid ved at gøre det nu - men når jeg tænker efter, er det optræk, det vejgreb, den sikkerhed og den komfort, jeg har i min baghjulstrukne model S langt ud over, hvad jeg nogensinde har haft før. Der vil hele tiden komme nye forbedringer, så beslutningen er taget: Batteriet bliver nok skiftet på et tidspunkt, hvis det eller bliver til at komme i nærheden af, men ellers kører jeg i den, til den ikke kan mere om 20 eller 30 år, hvis jeg da ellers kan køre bil så længe:-)

Flemming
Flemming Mar 8 '15
Enig med bluecoffee, er også særdeles tilfreds med vores 85s, selvom vi ikke har foldespejle og
Alle de øvrige tilføjelser der er tilføjet de nye biler.
Men vi vidste allerede i marts 2013 hvor vi bestilte at bilen ville blive videreudviklet efterfølgende.
krabbe
krabbe Mar 9 '15

Er der nogen som har fået bekræftet leveringsdato på S85D ?

tintin
tintin Mar 9 '15

Jep. d. 14 marts kl.11 i Kbh. Så vidt jeg kan se fra andre indlæg er jeg ikke hverken den første eller eneste

krabbe
krabbe Mar 9 '15

#tintin Er det en S85D ??

jeg bestilte samme dag D blev tilgængelig, (ændrede fra S85 ) og har længe haft April som lev. den er ændret til Late Marts, men min LS har nævnt uge 13 for et par uger siden, men kan ikke rykke en dato ud af ham. (sikkert fordi han ikke ved det)

hold nu kæft, hvor er vente tiden ved at være ulidelig. :(

Lyngedrengen
Lyngedrengen Mar 9 '15

Citat fra krabbe

#tintin Er det en S85D ??

jeg bestilte samme dag D blev tilgængelig, (ændrede fra S85 ) og har længe haft April som lev. den er ændret til Late Marts, men min LS har nævnt uge 13 for et par uger siden, men kan ikke rykke en dato ud af ham. (sikkert fordi han ikke ved det)

hold nu kæft, hvor er vente tiden ved at være ulidelig. :(

Jeg bestilte kort tid efter den blev frigivet og har også haft April som levering i meget lang tid. Tesla har nu på henvendelser sagt "een af de sidste dage i marts" og så sent som i fredags fik jeg bekræftet, at det stadig med al sandsynlighed vil hedde d. 29 eller 30 i Århus. Og i lørdags ændrede MyTesla sig da også til "Late March" fremfor April. Regner med at få en fast dato ultimo denne uge eller senest primo næste.

VH
Jan 

tintin
tintin Mar 9 '15

Jeg bestilte S85 i aug. og ændrede også til P85D da det blev muligt. Havde længe late feb. stående som leveringstidspunkt men i feb. ændret til marts og for ca. en uge siden fast dato d. 14 marts kl. 11. Har købt flybillet og Anna har lovet at datoen holder. Hun synes dog at jeg lige skal ringe fredag d. 13 bare for en sikkerhedsskyld så helt rolig er jeg nok først når jeg sidder i bilen. Mørkegrå med lysegrå sæder NeXT gen. Tid er en underlig størrelse, går pænt langsom lige nu  

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »