Loading...
dk

Leverings tidspunkt for S85D | Tesla Forum

Lyngedrengen
Lyngedrengen Mar 9 '15

Fedt for dig Tintin! Bliver lækkert. :-)

Tiden snøvler sig afsted, men i første omgang afventer jeg en fast aftalt tid.

@Krabbe. Tror vores S85D'er er den første sending til DK.

krabbe
krabbe Mar 15 '15
Ved ikke om det er "normal" Tesla procedure. Men synes efterhånden at jeg er ved at være irriteret. :(

For ca. 1 mdr siden. Oplyste min LS at jeg kunne forvente levering af min S85D i uge 13, den var færdig produceret mellem D. 16 - 20 februar.

Nu går vi ind i uge 12 og jeg har IKKE fået nogen slutfaktura endnu... Og ej heller nogen Leveringsdato.

Jeg er totalt måløs. ! Jeg har aldrig lagt så mange penge for en bil før. (Bor i Sverige) men har fået leveret nye BMW - vw - og flere Volvoer, og er ALTID. Blevet fordret med oplysninger, om forskellige steps i produktionen, og Leveringsdatoen er også overholdt. (Tror faktisk at jeg hver gang har haft mulighed for at få levering tidligere end planlagt )

Men vigtigst af alt så har de præcist kunne oplyse mig om en leveringsdato, så en afhentning kan planlægges.

Og i dette tilfældé med Tesla, har de fleste af os også en bil vi lige skal have afhændet inden vi modtager en ny bil, så bare lidt planlægning er ikke uden betydning :(

Lyngedrengen
Lyngedrengen Mar 16 '15
Hej Seitzberg

Ja det var gode nyheder at fordrive ventetiden med. Er ind i mellem faldet i med tanken om, at jeg måske skulle have valgt P85D med alle fantastiske tilbagemeldinger der er. Man glemmer nok hurtigt, at 85d'eren jo ikke er en langsom fætter :-).

@Krabbe: jeg har heller ikke fået en præcis tid udover det skulle blive d. 29 eller 30 i denne måned. Men det er 14 dage siden jeg fik Final Invoice, så det undrer mig du ikke har fået den endnu. Jeg ville give dem et ring ;-)

VH
Jan
Sithfury
Sithfury Mar 16 '15

@KenSeitzberg

Jeg glæder mig også.. men det er hårdt når den lige er blivet udskudt igen.. Late March -> Late April -> May og nu Late May... så 8måneders+ leveringstid..

HH
HH Mar 17 '15

Min S 85D gik fra juni til Sen may tilbage til juni for nogle dage siden. Bestilte i januar, og vil sq gerne have den snart ;)

krabbe
krabbe Mar 17 '15
Arhhhhh ! S85D levering d. 31/3 :) :) eneste minus, ville gerne have levering i Göteborg, men det bliver Stockholm. (Nu skal jag lige have bekræftet tidspunktet inden jeg booker flybilletter. )

Kan man så begynde at sove mere roligt nu ? ?
Lyngedrengen
Lyngedrengen Mar 17 '15
Hej Krabbe

Hvordan fik du besked? Mail, MyTesla eller opkald? (Og fedt for dig!) :-)

VH
Lynge
krabbe
krabbe Mar 17 '15
#lyngedrengen

Jeg fik en mail fra min LS som skrev at den ville komme til Sverige senest D. 30 og jeg ville kunne få udlevering d. 31 eller 1/4. (Jeg vil få sendt endeligt tidspunkt ud her i ugen)

jeg har dog fortsat ikke fået slutfakturaen endnu !

lysmanden
lysmanden Mar 18 '15
Krabbe har du tjekket under my documents?
krabbe
krabbe Mar 18 '15
#lydmanden

Ja har tjekket, der er ikke kommet nogen faktura. Har skrevet til LS og han siger det er finance som tager sig af det.

Jeg må bare vente og se !
Jesperbang
Jesperbang Mar 18 '15
Krabbe. Hvorfor handler du bil i Sverige, bor du da i Sverige, eller hvad er fordelen?
krabbe
krabbe Mar 18 '15
#jesperbang

Ja bor Hensidan :) og har gjort det i 11 år. Og nej der er ingen fordel ved at købe en Tesla i Sverige

Rent faktisk er prisen pt højere (med udregning af kursen) i Sverige end i Danmark.
Lyngedrengen
Lyngedrengen Mar 19 '15

Så fik jeg endelig min dato! Morten fra Århus ringede og de holder hvad de lover - det blev "een af de sidste dage i marts" - rettere sagt, d. 31/3 kl 18, så meget senere i marts kan det vist ikke blive :-)

2 dage senere end håbet - en hel del tidligere end frygtet!

Damn! Jeg glæder mig!

En nu for alvor Teslaramt mand....

lysmanden
lysmanden Mar 19 '15
Lynge: hvad er s 85d for en? Erden en almindelig 85 med 4 hjuls træk. Eller er det er Performance ? Er det korrekt læst at du ordnede i oktober/ november ? Så har du da ventet laaang tid?
lysmanden
lysmanden Mar 19 '15
Lynge: hvad er s 85d for en? Erden en almindelig 85 med 4 hjuls træk. Eller er det er Performance ? Er det korrekt læst at du ordnede i oktober/ november ? Så har du da ventet laaang tid?
Klaus_
Klaus_ Mar 19 '15

S85D er en almindelig S85 med dual-motor.    Performance modellen er P85D.

Lyngedrengen
Lyngedrengen Mar 20 '15
Hej Lysmanden

Som nævnt af Klaus, så er det en 85er med Dual drive. Da D modellerne blev lanceret tilbage i oktober hed tidligste levering marts, mens P modellerne med Dual drive hed februar - begge tidspunkter antager jeg var til det amerikanske marked.

Jeg bestilte vel omkring 1 uge efter D modellerne blev lanceret og tidligste leverance mulighed var april, men jeg skulle nok forvente det blev i maj sagde Tesla. Så ja, det har været en meget lang ventetid. Men tror du vil finde nogen af pionererne herinde, som oplevede meget længere ventetid :-)

Nu er der heldigvis kun det samme antal timer tilbage, som der engang var i dage :-)

VH
Jan
krabbe
krabbe Mar 20 '15
Er ved at være rigtig træt af den meget mangelfulde information fra Tesla.

I mandags fik jeg en mail fra min LS at bilen ville lande D. 30/3 og være klar til udlevering d. 31/3, men at han ville sende en bekræftelse på udleveringerne i løbet af ugen.

Her til aften har jeg fået følgende information fra ham.

Din bil er desværre "blandt en gruppe af biler som ikke når udlevering i Marts" og at jeg derfor må vente til april. Han vil vende tilbage når han har fået information fra "fabrikken" angående forventet levering i Sverige. Som han ikke kunne sige noget om på nuværende tidspunkt.

Hvorfor er det så svært at give noget information som holder ?
Selvfølgelig vil jeg gerne have bilen så hurtigt som muligt.
Men jeg vil hellere have en konkret dato hvor jeg ved at bilen er i landet og klar til udlevering.

Har trods alt 650 km op til Stockholm. Så lidt planlægning skal der til, (må ikke få udleveret bilen i Kbh som ligge 60 km væk)

Og hvad fanden kan der være galt ? Bilen blev færdig produceret D. 16 februar. ?
Har de smadderet/ skadet den over atlanten ?

Er der så meget tryk på i Holland at de ikke kan nå at samle alle biler? men hvorfor kan de så ikke give en dato ?

krabbe
krabbe Mar 25 '15

har på MyTesla et leveringsdato / tidspunkt der hedder d. 13 april kl. 10.00 (flyttet fra 31/3)

mit spørgsmål kan man regne med datoen på Mytesla ? (når jeg var i kontakt med min LS nævnte han ikke d. 13 april, men en dag i starten af April.

hvor kort tid inden levering, får man datoen !

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »