Loading...
dk

Klimaproblemer | Tesla Forum

Bluecoffee
Bluecoffee Feb 16 '15

En ting var lidt udfordrende på vores langtur til Østrig, og det var klimaanlægget. Jeg har læst, at hvis man stiller anlægget til at blæse den varme luft ud i mellemhøjde, kommer der også varm luft om til bagsæderne, men dels bliver det så rigelig varmt ved forsæderne i hovedhøjde, dels kan det hurtigt blive lidt koldt om chaufførens fødder. Nogle gode tips, bortset fra at fylde bilen op med uldtæpper?

MrCoffee
MrCoffee Feb 17 '15
Hej anden Coffee :) Jeg har været forbi Tesla og fået sat nogle "propper" omkring håndtaget og ved A stolpen fordi det trak ind ved disse, specielt hvis vinden var lige på. Dog må jeg bare konstatere at klimaanlægget ikke fungerer godt nok. Det er i mine øjne for astmatisk, hvis man vil afdugge ruderne godt, specielt sideruderne, tager lang tid at få bare lidt udkig igennem. Uanset hvordan jeg indstiller blæser og retninger. Jeg synes stadig det er køligt omkring knæ og ben en kold dag, specielt ved høj fart. Peter.
Niels
Niels Feb 17 '15

enig. Model s er en total fed bil, og afventer nu min #2.

desværre er det ikke nogen volvo/saab for hvad angår klima anlæg. Her kan man mærke at bilen er designet et sted hvor varme er en større udfordring end kulde.

hvis man e brug for en dedikeret vinter slæde kan det tænkes at man skal overveje valget. Den er så heldigvis

overlejen på alle andre områder

Forummets indlæg er redigeret af Niels Feb 17 '15
Renedyhr
Renedyhr Feb 17 '15
Husk at slå range mode fra da det sænker varmekapacitet med ca 50%.
Bluecoffee
Bluecoffee Feb 17 '15

Jep, det med rangemode har jeg allerede været inde over, og det hjalp bestemt noget først på vinteren, men jeg synes stadig, det kniber. Det er jo ikke fordi, man ikke kan få den til at blæse varme ud i store mængder. Det kan godt lade sig gøre, hvis man sætter den til fuldt blæs og 26 grader, men så får man det alt for varmt i ansigtshøjde. Der er også tricket med, at man ikke må stille temperaturen forskelligt i højre og venstre side - så går det galt, fordi bilen åbenbart tror, den skal sende kold luft gennem den ene kanal. Uhh, Volvo/Saab - min far var lidt af en Saab-entusiast, og jeg har altid haft en lille drøm om en dag selv at få en Saab. Nu kan det jo være, kineserne kan opfinde en brugbar elektrisk model, men det bliver nok svært for dem at leve op til fortidens høje kvalitet. Vi får se.