Loading...
dk

Headliner hjælp :-) | Tesla Forum

Clement
Clement Feb 19 '15

 

Har brug for jeres hjælp :-)

 

Jeg kunne godt finde på at købe en brugt, men vil absolut ikke have den med andet end sort headliner, da den lyse ikke er i samme farve som sæderne. (hvis de er i cremehvide). Er der nogle af jer som har fået skiftet headliner eller undersøgt det?

Hvad mener I ejere af disse skønne biler og deres headliner???? er det bare mig som synes det ser meget mærkeligt ud. Og jer som har købt de nye modeller, hvor det har været muligt at vælge sort. Hvad har I valgt og hvorfor? 

Er der nogle som har nogle gode billeder. Er især interesseret i en sort med sort læder og sort headliner eller en sort, med cremehvid læder og sort headliner. Er mega meget i tvivl om hvad som ser pænest ud.

 

takker på forhånd

JL
JL Feb 20 '15

Her er en grå med lys alcantara og en med sort alcantara:

http:///...with-black-alcantara

Sort med sort:

http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=18600.15

Jeg mener at have læst, at det koster ca. 15-20.000 at få eftermonteret, men jeg kan simpelthen ikke finde det indlæg igen.

 

 

Forummets indlæg er redigeret af JL Feb 20 '15
Clement
Clement Feb 20 '15

JL tusind tak, Det er præcis som der bliver beskrevet ved det første billed (grå, med lys alcantara). Det ser sku for mærkeligt ud. Og så må det se endnu mere mærkeligt ud med creme sæder og lys alcantara.

Mrs Larsen, Er headliner og sæder samme farve?? Jeg synes at dem som jeg har set der er nuance forskel??

 

 

 

Hookmaker
Hookmaker Feb 21 '15
Lys (og det er jo en slags beige) headliner er det ENESTE rigtige til tan (beige) læder interiør. Sådan er det bare!
Jaguar har patent på den grønne farve, så den laves ikke mere.....;-)
MrCoffee
MrCoffee Feb 21 '15
Naaa Hookmaker der har du tabt sutten. I min optik, ser sort headliner/ alcantara til beige kabine skidegodt ud.
Clement
Clement Feb 21 '15

MrsLarsen, headliner er beklædningen på side stolperne og i loftet. Har du et billed af jeres, for dem jeg har set, og det billede som Tesla viser på deres hjemmeside, viser at der er nuance forskel (stor)

Er der slet ikke nogen med sort lak, creme læder sæder og sort headliner?

Og så den som jeg tror jeg hælder til Sort lak, sort læder og sort headliner?

Jvf. de to nedenstående billeder. De er bare fra Tesla's hjemmeside, Jeg er meget interesseret i rigtige billeder, og holdninger.

Og så er der sådan som jeg har set de Tesla'er som jeg har set, samt dem som er til salg.

Håber der er nogen derude som vil tage lidt billeder og vise hvordan jeres skønner biler ser ud.

 

På forhånd tusind tak

Clement :-)

Hookmaker
Hookmaker Feb 21 '15

@MrCoffee, haha, jeg åd den sidste sut for 50 år siden....;-)

Spøg til side, det er selvfølgelig i høj grad en smagssag hvilken kombination man vælger, men i min optik skal interiør enten være mørkt eller lyst, ingen blanding. Jeg er helt klar på lyst interiør, da jeg har haft alt for meget sort læder - og det bliver ulidelig varmt i solen, og jeg har heller ingen små grisefingre unger mere, så lyst er mit valg. Den grå er for fesen for mig.  HVIS vi skal gå helt i detaljer, ja så er der forskel på den beige læder på sæder og den "pap" læder der sider i dørsiderne (med mindre man vælger extra interiørpakken, hvor det så bliver samme læder). Desuden er den headliner jeg har, en form for netmateriale, det er mere lysbeige/grå end sæderne er beige. Det giver en forskel. Den nye P85D får lys alcantara himmel, den er meget tættere på de beige sæder, og da jeg regner med det bliver min sidste Tesla i denne omgang, kunne jeg godt overveje at få betrukket headliner/himmel/stolper og dørsider i samme beige skind som sæderne, så bliver den helt perfekt, men det må vi se på senere. 

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Feb 21 '15
Kristian70k
Kristian70k Feb 21 '15

har med sort sort sort.. og er vild med det.. men når jeg stikker snuden ind i andre TMS med et andet setup synes jeg sku også det er smart.. 

MrCoffee
MrCoffee Feb 22 '15
Hej Clement. Jeg har øverste combi, ud af de tre billeder over her, sender gerne nogle live shots. Ligesom Hookmaker er jeg mest til lyst, har haft mange biler med sort interiør og blev træt af alt var sort i sort. Jeg synes at en sort bil skulle have beige interiør, men synes også at lyst headliner blev for meget. Fik en af de første modeller med sort alcantara, og det giver i mine øjne en flot kontrast. Men smag og behag er jo forskellig :) nu har jeg ikke tjekket hvor du bor men du er velkommen forbi, hvis du en dag er tæt på Holbæk og omegn.
krabbe
krabbe Feb 22 '15
Da sort himmel blev en mulighed var jeg slet ikke i tvivl.
Har bestilt en grå bil med sort himmel og sort læder, (Synes også den lyse læder med sort himmel er pæn) men måske ikke så praktisk med børn.

Har ikke engang set en sort /sort kombi i live udgave endnu, men er overbevist om at jeg bliver glad for valget :)

Min tidligere biler havde alle lys himmel (xc70-xc90) og oplevede ofte fedtede eller beskidte fingre, med stor irritation til følge.
Forummets indlæg er redigeret af krabbe Feb 22 '15
henrik_dk
henrik_dk Feb 22 '15

Jeg har bestilt sort læder og sort himmel. Fra "My Tesla":

Synes at det ser rigtig fedt ud :-).

Min tidligere BMW havde lys himmel og der var flere mørke pletter, som jeg bare ikke kunne få af...

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Feb 22 '15
MrCoffee
MrCoffee Feb 22 '15
Ja livet med en Tesla er hårdt :)
Clement
Clement Feb 22 '15

Glæder mig til at se nogle billeder af "rigtige" Tesla'er :-) (MrsLarsen & MrCoffee)

Er fra Søborg, det kan være at jeg tage dig på ordet en dag.

Fortsat god søndag til jer alle

 

 

Werge
Werge Feb 23 '15
Clement, jeg bor i Bagsværd, så du er velkommen forbi til et kig, en tur og en snak.
Jeg bestilte desværre inden sort himmel blev muligt, og var ikke hurtig nok til at få det ændret da det blev muligt. Så min er som den nederste, lyse sæder og lyst loft.
MrCoffee
MrCoffee Feb 23 '15
Hej Clement, har prøvet at knipse et par billeder i det halvdårlige lys, håber det kan bruges. Peter.
krabbe
krabbe Feb 23 '15
Har i dag været forbi Kristinehøj og set kombinationen Sort læder sæder og sort Himmel, og det ser konge ud :)

Super glad for at jeg bestilte den kombination.
HH
HH Feb 23 '15

Jeg har selv været meget i tvivl og er det faktisk stadig. (modtager min 85D i Juni)

Jeg er ikke så meget for det der "suede læder" de bruger oven over instrumentpanelet ved tilkøb af alcantara-himmel i sort. Det er sådan set den største grund til at jeg sprang det over. Nu er 12.000 vel også en slags penge og synes at nu at der skulle være et afslag når panoramatag er tilkøbt da der så bliver brugt en del mindre materiale, men det er en anden snak. 

Suede-look er bare slet ikke mig i en luksusbil. Ingen tvivl om at standard farven ikke er specielt luksuriøs, men ville helst bare have en option med sort tekstil.

Clement
Clement Feb 23 '15

Hej Werge og MrCoffee

Tak for billederne, sort, lys & sort ser rigtig godt ud. Werge jeg tror helt sikkert at jeg tager dig på ordet, vi bor jo meget tæt på hinanden :-). Hvad er din holdning til nuance forskellen, og vil man kunne leve med det, så længe med sparer en del ved at købe brugt.

Clement ;-)

Werge
Werge Feb 23 '15
Nu vi taler om det og man kigger lidt ekstra på det i bilen, så kan jeg da godt se det ikke er 100% optimalt. MEN - jeg harpiks tidligere tænkt på det, og når jeg hver dag sætter mig ind i bilen og cruiser afsted, så tænker jeg ikke på det et sekund. Det er helheden der tæller, og klart et sted jeg gerne gik på kompromis hvis det rigtig tilbud kom. Men igen, det hele er jo også hvilke personlige præferencer man har.
Forummets indlæg er redigeret af Werge Feb 23 '15