Loading...
dk

Tur til Sydfrankrig | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 23 '15

Er så småt ved at begynde at planlægge turen til sommer til Sydfrankrig og vil i den anledning høre jeres mening/erfaringer fra sommerkørsel på længere strækninger på motorvej. Jeg har blandt andet brugt supercharge.info. Der er en enkelt strækning hvor der er 324 km mellem Superchargerne (Hirschberg-Nancy) hvilket i min optik måske er lige i overkanten af hvad der er "sikkert" mht. rækkevidde når der indregnes evt. køkørsel osv. Hvad mener I?

Nommensen
Nommensen Feb 23 '15
Du kan jo fortsætte til Achern og så skrå indover til Nancy - alt efter hvor du skal i sydfrankrig kunne du også køre gennem Schweitz. Jeg ville personligt synes at 324 km er i overkanten men har ingen erfaring at dele ud af
T3S7A
T3S7A Feb 23 '15

Sommer kørsel kan du sagtens klare 324km. Du kan selvfølgelig lade være med at kører med 140km/t hele vejen. 

Jeg kørte hjem fra Køge til Randers i en S60 i oktober, 300km og havde stadig noget med 20 km tilgode da jeg var ved SuC i Randers. 

Med den nye software og Trip viser, så er det ingen problem at kører 324 km, og nå det. 

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 23 '15

Perfekt det lyder super :-) Forventer at ligge på 110-130 km/t på turen derned af. Der er 1900 km derned i alt, og jeg forventer at foretage 6 ladninger på turen. De fleste af afstandene er der mellem 270 til 290 km mellem Superchargerne hvilket burde være optimalt for for en hurtigst mulig ladning. Fik jeg forresten nævnt at det er en S85 på standard 19" fælge og dæk?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Feb 23 '15