Loading...
dk

Byggetræf: Tråd for kamerainstallation | Tesla Forum

KS
KS Feb 28 '15

Denne tråd er for dem der vil installere kamera i bilerne til byggedagen.

Har i lyst til at arrangere fælles indkøb (ansvarlig for dette søges), så er dette fint. Jeg har selv kameraet - Købt i Kamerahuset i KBH, hvor jeg har en god erfaring med servicen.

For at installere kameraet skal du bruge:

1 stump 2 leder kabel.
Loddekolbe + loddetin.
Skævbidder
1 stk inline sikring
1 stiv ledning - eller et stykke trækkabel.
1 stk strikkepind (3,5 mm med blåt hoved?!?) - til træk af ledning gennem gummibeskyttelse - kan du strikke bagefter, så fint med mig!
Lidt tape
En skruetrækker (torx 20)
Kamera (anbefaler Blackvue 650) + 32 eller 64 gb microSD kort
Kameraet koster ca 2.600 +/-

Tidsforbrug ved effektiv arbejdskraft:  2 - 2,5 timer
Kræver en forsigtig hånd når stik skal loddes på.

Det er undervejs nødvendigt at klippe kablet til det bagerste kamera over (fjern stikket), og lodde et nyt på bagefter. Jeg har en pose med koster små 50 kr. stk.

Claus8930
Claus8930 Feb 28 '15

Jeg har købt kamera selv!

Er alm. 220v ledning fint som 2 leder?

Hvad er en inline sikring og hvor stor skal den være? Kan du sende et link?

Nogle der ligger inde med en strikkepind? Vi behøver nok ikke købe en hver!

DeaconWP
DeaconWP Feb 28 '15

Genbrugs butikker sælger billige strikkepinde. Det er nok billigere end at skulle bruge kræfter på at skulle ud at låne igen senere.

Raymond
Raymond Feb 28 '15

Hvor mange mm skal kablerne være?

Strømtyve: hvor store skal de være? evt. varenummer.

KS
KS Feb 28 '15

Ledningerne skal være ganske tynde - ca 1 mm - da de skal kunne ligges ind i stikket til sikkerhedsmodulet og få permanent strøm herfra. Ønskes ikke permanent strøm er original kablet lige langt nok til at nå til 12v udtaget ved centerarmlænet.

Kiefer
Kiefer Feb 28 '15

Så et kabel med en eller to ledere fra et CAT5e kabel burde vel kunne gøre det, jeg kan godt tage nogle meter med netværkskabel med til dagen, der er 8 ledere i kablet så en 3-4 meter gange 8 burde vel kunne række ;-)

/Martin