Jeg har godt set, at der er trængsel ved supercharger ude på Amager disse tider. Bliver dog intet problem for mit vedkommende, jeg tyer til min hjemmelader om natten, så er bilen opladt og klar til næste morgen.
Vil kun gøre brug af supercharger, når jeg skal på længere ture og kommer forbi Køge og ikke som daglig oplader, blot fordi jeg har en i nærheden.
@SimonHN ikke helt korekt at ideen kun er for dem på farten. som Tesla også har skrevet at det også er for dem der ikke har mulighed for at koble til egen strøm i storbyerne, derfor er der f.eks også PT. 6 SC opsat i London og 3 SC er under opbygning i London.
Pt. bor jeg i lejlighed uden mulighed for at lade, så jeg har 2 muligheder for ladning 1. Kirstinehøj, 2 Clever.
2 km til Clever og 5 timer ladetid, eller 10 til Kirstinehøj og 1 time ladetid .
men når jeg lader og der kommer nogle der "bare skal videre til Køge eller på udenlandske plader" venter jeg gerne de 10 min de skal bruge for at kunne nå Køge, og jeg lader aldrig mere end 80% hvis der er nogle der venter.
/Henrik
Tesla skrev i 2013 på deres hjemmeside.
Tesla is now focused on SuperChargers for road trips between cities. This is a smart priority since it promotes EV adoption by enabling distance travel. Tesla's decision to provide unlimited fuel for trips without any recurring costs is an amazing and unmatched benefit of this car.
As the SC network gets completed, Tesla will begin to address another need: Fast charging within cities.
This will solve some other issues -
1. Apartment dwellers without their own charger.
2. Travelers who circulate within their destination city, but don't want to leave town just to charge.
@Comeback.. ingen eon.dk ladere i nærheden af dig heller? Der kan prisen komme ret langt ned.
Har to eon-laderen indenfor en halv kilometer, og 76,5kw * 1,60 = 122,4 er næsten så billigt at det ikke er værd at køre ud for at få det gratis.
ja men ikke i nærheden af mig, og det er ikke et kvarter jeg vil efterlade min baby,
Nej, du skal jo nok regne med, at den bliver stjålet inden for de første 5 minutter ;-) Det er ikke svært at have en dyr bil og lade den stå div. steder i København og omegn uden at holde øje med den 24/7. Jeg har 7-9-13 aldrig oplevet det som værende et problem, ej heller i indre Kbh i nattetimerne.
jeg er ikke bange for den bliver stjålet :) men jeg vil ikke have den holdende natten over, men fra mig er der over 1km til de to lokationer, flere gange har der ikke været plads på horsekildevej, da der var optaget af ICE biler så det er droppet.
Comeback: Nu er en Tesla relativt svært at nøle, for nok ikke at sige helt umuligt for den ikke ekstremt IT kyndige biltyv, men du har ret, jeg bryder mig heller ikke om at have min bil stående ude i det fri når jeg er i og omkring KBH (øst for Roskilde).
/Martin
I kan også bare lade jeres Tesla stå hjemme bag slås og slå, så sker der nok ikke noget med dem ;-)
Biler er til for at blive brugt, alt øst for Roskilde er altså ikke farligere end meget andet. Mig bekendt, så holder der også et par Tesla ejere til på de bredegrader, correct me if I'm wrong? Eller er de for længst blevet både stjålet og udøvet hærværk mod ;)
Jeg bor midt i Kbh og oplever det ikke som værende et problem, at have en bil herinde. Men folk skal naturligvis have lov til at gøre som det passer dem, jeg ville bare selv blive ked af, at have købt en bil, som jeg ikke rigtig turde køre i og parkere rundt omkring, uden at æde mine negle op af nervøsitet omkring hvad der er sket med den.
Min pointe var oprindeligt, at to pladser til hele det opland af Teslaer, uanset hvordan din ladepolitik er, er ikke mange og skaber kø, specielt når der kommer flere på vejene. Mange kører til Kbh fx i weekenderne og en app eller lign, hvor man kunne se på forhånd om der var kø, kunne hjælpe forgæves ventetid gevaldigt. Just a thought...
@MrCoffee det er jeg helt enig, Tesla må på et tidpunkt åbne op for de sidste 2 standere også bliver åbenet. samt at det bliver muligt at se, på den ene eller anden måde at se om der er en ledig stander.
Så skal det nærmere være et webcam over hele pladsen og ikke bare en APP, der viser om standeren er i brug eller ej eller kun viser selve standeren på cam. Der kan sagtens holde én og lade op og APP'en viser vedkommende er 88% opladet. Yes, man kører så derud, for blot at opdage, at der også holdt 2-3 andre biler og ventede på at komme til.
Både EON og Clever nævnes som alternativer til SC, men som jeg kan læse mig frem til, så er Clevers max (med få undtagelser på 50 kw) 22 kw på alle deres standere og EON på kun 11 kw. Ved nogen om EON og Clever har planer om at skrue op for kapaciteten?
Snakker storskærmen i Tesla'en ikke med en Tesla server et sted, eller med supercharger stationen, via nettet? Så burde de jo kunne lave sådan at der ved hver supercharger, står hvor mange standere der er i brug og hvor mange andre Tesla'ere der holder indenfor f.eks. 50 meter af stationen og venter på at komme til.