Loading...
dk

Parkering med autopilot... kan / kan ikke? | Tesla Forum

oleviby
oleviby Jun 18 '15

Er der iøvrigt nogen der har kontrolleret fejlvisning ved speedometer ?

DeaconWP
DeaconWP Jun 18 '15

Speedometeret er et af de mest nøjagtige på markedet.

Der er praktisk taget ikke fejlvisning.

Klaus_
Klaus_ Jun 18 '15

Ja det er rigtigt, det er jo set før at de godt kan lide at stå kort efter steder hvor hastigheden sættes ned. Men med TrafikAlarm.dk på Tesla'ens storskærm, ved man det heldigvis i god tid :)

Citat fra Niels

I tilfælde af ned i hastighed er det langt nok tid til at der kan stå en fart kontrol, 

krumling
krumling Jul 19 '15

Har nogen prøvet kollisionsadvarsler/auto-bremsning? 

Nu får jeg først min 85D til september, så jeg må jo vente lidt. 

...men af ren nysgerrighed er jeg meget fristet til at køre ind i en badebold på en parkeringsplads, bare for at teste bremsefunktionen. (..når den tid kommer)

/Kenneth

GO4IT
GO4IT Jul 19 '15

Har prøvet det med fartpiloten slået til. Synes at den reagerer på meget lidt særligt ved bykørsel. Vi er ikke helt vant til den endnu, men jeg synes, at den efter en mindre opdatering reagerer mere/hurtigere på advarsler om kollision - har oplevet at den advarer om kollision hvor jeg i god afstand har passeret parkeret biler. Men det virker i hvert fald når fartpiloten er slået til - den både bremser og hyler ;-)

Forummets indlæg er redigeret af GO4IT Jul 20 '15
Skaarup
Skaarup Jul 20 '15
Du skal ikke bruge autopilot i byen. Den er beregnet til landenog motorvej. Her synes jeg det fungerer ok. Man skal bare vænne sig lidt til den.

Du kan indstille hvor følsom du vil have kollisionsalarmen.
3450rbt
3450rbt Jul 20 '15
Jeg bruger den både i by og på motorvej. Det virker fint, når man lige er blevet fortrolig med den. Man skal selvfølgelig selv være klar til at gribe ind.
Forummets indlæg er redigeret af 3450rbt Jul 20 '15
lysmanden
lysmanden Jul 20 '15
Hvor mange bilers afstand sætter i jeres på?

Et lille fif er at når i kører motorvejs kørsel og i når kravle kø kørsel hvor bilen tit står stille og kører med 5 km/t og stille igen så sæt Cruise pilot på til foran kørende bil så den selv sætter afstanden , men bagefter så sæt bilen til kun " 1 bil afstand". Det gør nemlig at bilen selv sætter igang når i holder helt stille. Står den på 4 eller 5 bilers mellemrum så skal man træde på pedalen igen efter bilen har stået stille, for at få bilen til at køre igen.

Bemærk hvis bilen har stået stille for lang tid så skal den hjælpes igang igen selvom den kun står på " 1 bil mellemrum"

Husk at når i kører med Cruise pilot på mortovejen og inskal flette ind så registrere bilen ikke de foran indflyttende biler. Lidt irriterende. Så her skal man selv være på dupperne, særligt fordi den accelerere hurtigt op i fart. Det er som om den ikke kan registrere biler der " skærer" en af ved at køre skråt ind foran en
Klaus_
Klaus_ Jul 20 '15

Jeg kører som regel på 4-5 i afstand til forankørende. Det afhænger lidt af forholdene, nogen gange kan jeg godt lide at have langt op til forankørende og andre gange lidt kortere.  

Man skal bare lære den at kende lidt, og huske at hvis folk trækker ud foran dig på motorvejen at du nok får en lidt kraftig opbremsning når ham der trækker ud, endelig kommer helt over i din vognbane og bilen registrerer at der pludselig er kommet noget ind foran. 

MrCoffee
MrCoffee Jul 20 '15
Jeg må indrømme at jeg håber de skruer ned for følsomheden, kører man fx 130 kmt på cruise og nærmer sig en forankørende, så bremser den ned allerede 100 m før, selvom den er på mindste afstand. Det gør at jeg ligger uforholdsvis mere i overhalingsbanen.
Sider: « 1 2