Loading...
dk

Indvendig rengøring | Tesla Forum

gunberg
gunberg Mar 5 '15

Jeg har bemærket at der på dørstolperne er en mindre lys alcantara flade der vender fremad som bliver beskidt fra ens tøj og overtøj.

Hvordan rengøres den bedst uden at lave skjolder? Der er mange råd og produkter på nettet herunder at kombinere det med brugen af vådstøvsuger, men er erfaringen fra andre Teslaejere?

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Mar 5 '15

Kort version: Fugt en mikrofiberklud i mild sæbevand og giv hele dørstolpen samme tur. Skjolder opstår af flere årsager, men én af dem er at man kommer "pletfjerner i skumform" direkte på pletten. Det vil isoleret set give en uens overflade. Hele stykket skal altså være lige fugtigt (ikke vådt) Damp er også super, men brug det med forsigtighed. Også her gælder at hele stykket skal have en tur og ikke isoleret på pletten.

Forummets indlæg er redigeret af DetailingBilpleje Mar 5 '15
gunberg
gunberg Mar 6 '15

@DetailingBilpleje: Mild sæbevand, er det opvasemiddel du tænker på? Tror jeg har fået gjort det at for vådt. De er lige som suget ind nu. Kan jeg kigge forbi dig 18/3 16:30 og få en demo?

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Mar 6 '15

Yes. Og du er velkommen den 18

Louise
Louise Apr 6 '15
Jeg har lyse lædersæder, er det ok at bruge Connolly Hide Care til dem? Det er en lædervoks.
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Apr 6 '15

Læderpleje har generelt ikke fulgt samme udvikling som andet bilpleje, sikkert grundet meget gamle og tunge virksomheder som gør som man altid har gjort. Jeg kender ikke ovenstående produkt ud over navnet, men plejer altid at gå uden om lædervoks da nogle gør læderet fedtet og gør at det ikke kan ilte.

men Connolly kan sagtens være godt

Forummets indlæg er redigeret af DetailingBilpleje Apr 6 '15
JL
JL Apr 6 '15

@DetailingBilpleje: Hvad plejer du så at bruge? Min Audi (som har været forbi dig :-)) trænger - jeg har ikke gjort noget i 7 år. Er der noget du kan anbefale?

Tak,
Jacob

DetailingBilpleje

Hej Jacob. Det er din a4 cab ik? 

Jeg tester denne for tiden og det overgår alt andet indtil videre

http://www.autogeek.net/optimum-protectant-plus.html

JL
JL Apr 6 '15

Hej Morten,

Jo, det er :-) Tak for hurtigt svar og link - er det noget du forhandler? Eller ved du hvor man kan købe det? 

Endnu en gang tak,

Jacob

DetailingBilpleje

Hej JL , jeg reklamere helst ikke for mig selv med salg for øje på forums men jo, det kan købes hos mig og koster ikke alverden.