Loading...
dk

Farve - rød eller sort | Tesla Forum

tusla
tusla Mar 8 '15

Vi har bestilt en Tesla S85D med panorama glastag. Vi havde mest lyst til den røde, men valgte den sorte, da vi tror, det vil se bedst ud med det mørke panoramatag. Vi er dog kommet i tvivl og overvejer at ændre bestillingen til rød.

Derfor, er der nogen der har et billede af en rød med panoramatag, og nogen der har et billede af en rød uden panoramatag? Begge gerne så man får en fornemmelse af hvad med ser når man står ved siden af / i nærheden af bilen og kigger på den (jeg har søgt på billeder men har ikke fundet et rigtigt godt et).

Det vil måske kunne hjælpe på beslutningen.

På forhånd tak,

Forummets indlæg er redigeret af tusla Mar 8 '15
kajakaj
kajakaj Mar 8 '15

Det mørke tag klæder den røde rigtig godt. Vi er glade for det, og også nødvendigt for at kunne sætte tagbøjler på til kajakkerne. Når jeg vasker den er det også meget nemmere, da jeg bruger en gummiskraber til hele glastaget og ruderne. Så er der ikke så meget bil der skal tørres af med klude.

Junior
Junior Mar 8 '15

Junior
Junior Mar 8 '15
Citat fra kajakaj

Det mørke tag klæder den røde rigtig godt. Vi er glade for det, og også nødvendigt for at kunne sætte tagbøjler på til kajakkerne. Når jeg vasker den er det også meget nemmere, da jeg bruger en gummiskraber til hele glastaget og ruderne. Så er der ikke så meget bil der skal tørres af med klude.

Helt enig, den røde ser pisse lækker ud med panoramataget :-) Jeg har dog selv valgt den klassiske sorte farve, selvom jeg først havde sat næsen op efter den brune, som desværre er udgået :-(

SimonHN
SimonHN Mar 8 '15
Den røde ser rigtig godt ud med panoramatag og mørke fælge. ;)
tusla
tusla Mar 8 '15

Mange tak for billederne og kommentarerne. Nu kommer så overvejelsen om vi skal skifte fra sort til rød.

Klaus_
Klaus_ Mar 8 '15

Hvordan er den røde mht. ridser, i forhold til den sorte?  De er måske lige slemme?

tusla, jeg er næsten i samme båd som dig :)  Hælder til den sorte men synes rød er virkelig flot, både med normale alu fælge men også med de mørkegrå fælge - som jeg dog ikke har lyst til at betale ekstra for, men selv med alufælge er den ret pæn, de passer også fint til chrom detaljerne på bilen. 

Lasse
Lasse Mar 8 '15

Jeg spurte 10 af mine kammerater; hvad vil i vælge hvis det var dig, 9 ud af 10 svarede den sorte. Derfor valgte jeg den sorte ;) = (gensalgsværdi) havde også i første omgang bestilt den i rød, men lavede det om i sidste sekund.

Klaus_
Klaus_ Mar 8 '15

Interessant.

Hvordan mon fordelingen var, hvis man smed delfingrå'en ind som valgmulighed også. Den bør vel også være OK for gensalgsværdien, eller?

MrCoffee
MrCoffee Mar 8 '15
Hejsa. Jeg er nået til det punkt, hvor jeg ski.. gensalgsværdi et langt stykke og køber hvad jeg synes er flottest. På trods af "besværligheden" med en sort bil, var den i mine øjne den flotteste.
Junior
Junior Mar 8 '15
Citat fra MrCoffee Hejsa. Jeg er nået til det punkt, hvor jeg ski.. gensalgsværdi et langt stykke og køber hvad jeg synes er flottest. På trods af "besværligheden" med en sort bil, var den i mine øjne den flotteste.

+ 1 MrCoffee! Jeg er helt enig. Man bør købe den farve man selv har lyst til at se på i den tid man har bilen og skide på hvad gensalgsværdien er. Uanset hvad, så bliver bilen trods alt ikke 0 kr. værd :-)

Torben_E
Torben_E Mar 8 '15

Vi havde præcis det samme dilemma herhjemme da vi havde besluttet os for en P85D med panorama. Jeg ville have den i den sindsyg flotte røde multicoat. Konen ville hellere den mere neutrale sorte.

Vi har lavet et kompromi...... Den er bestilt i sort (og sparer den røde farve på 12k). Når den kommer hjemme får den rød folie for ca 15-20k. Hvis vi efter et par år vil tilbage til den Sorte piller vi folien af. Ellers bliver den på.

De bedste Tesla hilsner. 

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Mar 8 '15
Super70
Super70 Mar 8 '15
Tusla: prøv at se under foto i topmenuen
Jeg har lagt nogle billeder ud af min i rød.
Den er superflot og nem at holde.
tusla
tusla Mar 12 '15

Endnu en gang mange tak for jeres billeder og kommentarer. Det endte med at vi bad Tesla om at ændre konfigurationen til rød. Så nu håber vi at Tesla kan nå at ændre konfigurationen. Og så vente på levering i juni.