Loading...
dk

Fast Ladeboks hjem til garagen | Tesla Forum

Waker
Waker Mar 8 '15

Hejsa,

Sidder og overvejer at købe en fast ladeboks til indendørs i garagen til 32 amp.

Har kendskab til denne: http://evse.dk/side.asp?Id=153887&Vare=19404

Har nogen erfaring med ovenstående?

Nogle anbefalinger til en fast ladeboks?

Forventer også at installere en 16 amp ladestik udenfor - nogle anbefalinger til en pæn løsning da det skal sidde på en stor flot hvid væg?

Mvh.

Mikkel

Junior
Junior Mar 8 '15

Jeg regner stærkt med at købe præcis den ladeboks til udendørs brug nede i gården. Så jeg er også med på en lutter, om der er nogle derude med erfaringer omkring den :-)

KS
KS Mar 8 '15

Snak med Kim fra EVSE - han har selv en og kører ligeledes TMS.

Renedyhr
Renedyhr Mar 8 '15

Kan varmt anbefale en "JUICE BOOSTER 1" fra www.e-driver.net som både kan bruges til opladning i garagen (op til 32A) og til at tage med på syd på til sommer :-)

Maho
Maho Mar 9 '15
God morgen.
Jeg har netop fået ladeboksen fra EVSE sat op, se fotos.
Den virker fint og den helt store fidus for mig er den har fast ladekabel, så man ikke skal finde det mobile ladekabel frem hver gang og have det til at ligge og flyde på jorden og komme beskidt ind i bilen.
Ok pænt design, holder til ladekablet. Ladestikket har dog ikke en knap til at åbne klappen på bilen med og er noget plastik agtigt ift originalen, og jeg havde da derfor nok også købt Teslas originale hvis det ellers havde været muligt (ikke på markedet endnu?!!?), men helt fint alternativ.
OBS: oplevede over 2 måneders leveringstid så OBS på at bestille i god tid. Kim fra EVSE ydede i øvrigt super service og beklagede mange gange de forsinkelser der var fra leverandøren.
Mixi
Mixi Mar 9 '15

Hej Renedyhr 

Var lige inde på JUICE BOOSTER hjemmeside, har du lavet nogle tilvalg og hvad stik kommer den med ?

MVH Michael 

Renedyhr
Renedyhr Mar 9 '15

Hej mixi. Jeg havde samme overvejelse da jeg bestilte min. Jeg har i første omgang valgt at købe den uden tilbehør. Jeg har kun prøvet den fra et alm. 32A kraftudtag. Jeg ved ikke om dette er nok når vi til sommer køre til Gardasøen, eller der skal investeres i nogle adaptere :-) Har dog bestilt en overgang fra 63A til 32A da jeg så kan lade med 32A i nærheden af mit sommerhus på Rømø.

Mixi
Mixi Mar 10 '15

Det er kanon jeg takker for info. og det er korrekt at ved 400V 32A vil jeg da kunne udnytte min dual lader i bilen med Juice booster 

Renedyhr
Renedyhr Mar 10 '15

Jep, jeg gik fra ca. 48 km/time til ca. 96 km/time :-)

Kiefer
Kiefer Mar 11 '15

Ja, det er jo netop meningen med at købe dobbeltlader, at man går fra 11KW til 22KW opladning i timen :-)

En offentlig 22KW stander har sådan set samme indhold og elektronik som de hjemmelavede opladere. Det eneste der er tilføjet er betalingsdelen. Så om det det hedder Juice booster, Mainpine, Walli eller andet, så er det samme indhold. 

/Martin