Skal hente min nye Tesla næste uge ;)
Hvad er jeres erfaringer med punkter man skal gennemgå ved levering?
Eks:
- Buler og ridser
- Dug i baglygterne
- Ventilen ikke er skruet fast
- Andet?
Vh Lasse
Skal hente min nye Tesla næste uge ;)
Hvad er jeres erfaringer med punkter man skal gennemgå ved levering?
Eks:
Vh Lasse
Tjekker lige hurtigt lakken igennem og om der er stenslag på forruden. Fælgene får også en hurtig gennemgang, blot for at sikre, at de ikke har fået et "kys" ved af og pålæsning på autotransporten.
Jeg har nemlig set hvordan en tidligere leveringsgut læssede et par Tesla'er af og det var ikke et kønt syn!
Ellers satser jeg også på, at km. tælleren ikke er alt for høj.
Jeg havde en ridse i en siderude og flere lister der var skæve og bulede, de har nu efter 11 måneder snart fået udbedret det meste, man skal hele tiden holde dm op på fejlene, min oplevelse er at de glemmer dem igen rimelig hurtigt.
Jeg har også oplevet at fejl påpeget ved levering som blev skrevet ned på mærkelig vis forsvandt fra deres interne dokumentation som om det aldrig var påpeget. Da jeg oplevede det anden gang må jeg nok indrømme at jeg blev en anelse muggen på dem.
Ellers er det jo bare at nyde oplevelsen af at modtage en rigtig lækker bil, lad ikke dagen blive lettere ødelagt af at lade dig irritere over små fejl og mangler, de vil være der, og de skal nok blive udbedret med tiden.
Jeg tror min havde kørt omkring 25km da jeg modtog bilen, så nej tælleren skal ikke være ret høj.
/Martin
Kimbang: Jeg tviler meget på at duggen er der allerede ved udleveringen, den kommer som regel et par uger senere...
/Martin
Den P85 vi prøvekørte i denne uge, med 9.000 km på klokken, havde dug i det her stykke af lygten. Jeg husker ikke hverken min kommentar eller Tesla-pigens svar, men fik indtryk af at hun ikke var stolt af det, og at hun ikke vidste noget om et fix.
-

Tror desværre at det er et ret gennemgående problem. Har brugt hver en given lejlighed til at kigge forbi den lokale Sc i Middelfart de sidste 4-5 måneder siden bestilling, og stort set hver gang der har holdt en Tesla to eller flere til opladning har jeg kunnet konstatere enten problemer med kondens i baglygter og/eller forlygter på de parkerede biler.
Jeg tager ud og besigtiger bilen når den ankommer, og laver en liste over de synlige ting der måtte være INDEN til fix inden jeg afhenter den. Gider ingen lister der ikke passer, ingen lakskader eller andet. Den skal bare være i orden.
@Søren: Teslatime arrangementer i Kbh og andre steder er velkommen. Nu nærmer den gode tid sig, og jeg stiller gerne op med lokaler/iskiosk i Hundige havn, kun lidt syd for Kbh. Jeg er alligevel dernede det meste af tiden når vejret bliver til det..
Spark dæk arrangement ..... Jaaaa
Får jo først min ultimo maj (knock on wood)
Jeg er med på træf men kommer jo nok til at slippe CO2 ud samt NOx'er for at komme derhen.
Torben_E
Er helt med på et spark dæk møde med fadbamser og hotdogs. Har lige i dag kl 10 hentet min P85D på Kirstinehøj. Hold da kæft hvor bliver man høj. Den bil kan ikke sammenlignes med noget andet på 4 hjul.
Ps. Jeg går ud fra at det er ok at mødet holdes i Sønderborg, ikke?
Tintin: Måske det er mere retfærdigt at mødes på halvvejen - såehh, hvad med Odense i stedet??
Det skal naturligvis holdes på SC Køge - verdens bedste burgersted :-)
Eller Skovgrillen i Hillerød:
Jeg er med på Skovgrillen - de har gode fritter :-) Men hvor mange biler er der plads til deroppe? Jeg har kun prøvet at parkere lige uden for og der er kun 2-3 pladser.