Loading...
dk

Manglende service fra Tesla (eller slet ingen) | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Teslaforum: Diverse » Ris & Ros
Claus8930
Claus8930 Mar 13 '15

Jeg skal have min nye P85D leveret fra Århus næste uge. Jeg har selv købt et sæt 22" fælge som jeg skal have på bilen.

I dag ringede jeg til Tesla, og spurgte om jeg kunne komme forbi med fælgende så de kunne montere dem og parre TPMS ventilerne til bilen. Sælgerens umiddelbare svar var "NEJ, det tror jeg ikke du skal forvente, men jeg kan da godt lige høre for at være sikker!

Han ringede tilbage en times tid senere, men en bekræftelse på, at det ville de ikke. Tesla ville ikke montere udstyr, med mindre der stod Tesla på det!

Min spørgsmål var så, om de så heller ikke vil pille mine "uoriginale" fælge af til service og montere dem igen, hvis de f.eks. skal lave bremsere!

Der var han mig svar skyldig, og ville få en værkfører til at ringe til mig. Dette er så ikke sket endnu!

Ja undskyld mit franske.... HVAD FANDEN er det for en indstilling!?

Men den form for service, (eller rettere mangel på samme) kommer jeg hurtigt til at fortryde mit køb at Tesla, med deres "monopol" på at kunne skrue i bilen!

Niels
Niels Mar 13 '15

Det er et kendt faktum at Tesla kun servicere orginale reservedele inkl fælge. det er der ikke noget nyt i.

De har ikke monopol, og har ikke mig bekendt noget problem I at du får et andet værksted til at montere fælgene - Jeg gætter på at, hvis der efterfølgende kom et isue med f.eks. ridser/knækket fælg vil de gerne undgå diskusion og ansvar - hvis det er deres egne dele kan de evt. skifte uden diskusion (fælge kan være dyre, og noget billigere at håndtere reklamation på egne vare).

I starten var det ikke noget problem, men på et tidspunkt blev det indført - jeg kender ikke den præcise årsag, men gætter på at der har været et godt argument...Det er i øvrigt ikke noget den danske serve afdeling selv har fundet på, det er pålagt af US hovedkontor.

Jeg har ud over dette bestemt ingen klagepunkter på Tesla vedr. service. da jeg skulle have nyt batteri i min keyforb i forbindelse med service, blev det løst ved at give mig 2 helt nyt nøgler og omkode disse til min MS - uden beregning i øvrigt.

Dette er ikke den eneste gang hvor de laver ting uden beregning - det er der ikke mange andre værksteder som gør. min næste Tesla bliver inkl 4 års service.

Forummets indlæg er redigeret af Niels Mar 13 '15
Niels
Niels Mar 13 '15

Jeg så lige et indlæg lidt længere nede på forums forside, her bliver der omtalt et sæt fælge (uden dæk) som koster 88.000 kr - måske et ok argument for ikke at ville røre fremmede fælge. hvis de gjorde skulle de tage en pæn sjat penge for at dække evt. tab på reklamationer - vil du betale 5% af nypris for at få skiftet hjul (4400 kr for ovenstående) ?

p.s. de 5% er blot et eksempel, men et eller andet skal de afsætte til reklamationer som uundgåeligt vil komme

http://teslaforum.dk/forum/topic/22-sommer-f%C3%A6lge-p%C3%A5-model-s?page=2#post-20469

FrederikC
FrederikC Mar 13 '15
Jeg er enig med Matthias og er også sikker på at de nok skal sætte dem af/på til service. hvis de skader dem ved jeg dog ik hvem som skal betale. Hvis de koster 88k har de nok deres egen forsikring ;)
KS
KS Mar 13 '15

Helt enig med Kim,

Al glæden ved at køre i bilen overskygger alt det andet. Og kan kun bekræfte at de både afmonterer og vasker uoriginale fælge ved service. Da de skal stå inde for at bilen er i "Tesla" stand når den forlader biksen, så er det også forståeligt at de ikke vil montere uoriginalt udstyr på denne - om det er fælge, kameraer eller andet. Siger man først A må man også sige B, og selv ikke jeg har fået dem overbevist om at skifte til 22" ved udlevering, og jeg er nok en af dem der har det bedste forhold til serviceorganisationen derude.

Problemet er ikke større end man selv gør det til, og jeg skal med glæde køre den første tur direkte ned til dækcentret og skifte fælge - glæden ved at køre er bare så meget i orden!

Så på med smilet og ned og skift fælge efter udlevering :-)

Kristian70k
Kristian70k Mar 13 '15

Jeg elsker Tesla og deres kundeservice, jeg har intet andet end gode ting at skrive om dem.. og anbefaler dem vidt og bredt.. selv om min bil har nogen små fejl og de "først" er klar til at fikse dem i april... bare måden de imødekommer en er af en anden verden.. omvendt er min måde at møde dem også åben og imødekommen.. Claus, du har haft mange indlæg hvor du ikke er super tilfreds.. men få nu bilen.. det er en anden verden end ford mercedes og skoda.. det er en livsstil. enten kan man, og dermed ikke andet.. ellers kan man ikke.. #teslaforlife! :)

Claus8930
Claus8930 Mar 13 '15

Hvis jeg kunne få et svar om de vil afmontere mine fælge i forbindelse med service eller ej. Ville jeg måske være mindre septisk. Jeg har dog aldrig været ude for andre forhandlere, som ikke ville yde en sådan service. Jeg forventede naturligvis at ville betale for ombytningen, og står stadig uforstående overfor, at de ikke vil tilbyde den service, og kan ikke se forskellen, om de skal skrue dem af og på i forbindelse med service. Det er stadig en ydelse som jeg betaler for.
Jeg kan sagtens selv skifte fælgende, men for mig er det dumt, at skulle kører bilen helt til Randers, for at skrift dem, for at køre tilbage til Århus for at de skal parre TPMS sensorerne til bilen! Alternativt køre fra et Tesla værksted, til et uautoriseret værksted for at skrift fælge, for at køre tilbage til Tesla´s værksted for at få indstillet TPMS sensorerne.
Men måske er der noget jeg har misforstået om Tesla´s værksteder. Har de et andet koncept et fx et BMW værksted.
@Kristian, jeg ser frem til at få bilen, og er også sikker på, at jeg kommer til at synes om den. Ja jeg har haft et indlæg, hvor jeg var bekymret for rækkeviden, det er dog noget med min kørselsbehov og kørestil, og ikke noget som Tesla kan belastes for. Derudover har jeg også sikkert også kommet et par kritiske kommentar. Jeg forbeholder mig altid retten til at ytre mig positivt som negativt over for bilen. Det virker lidt som folk i dette forum, går helt i baglås når Tesla får den mindste kritik, af mig eller nogle der har forstand på biler (Det har jeg nemlig ikke - Men har forstand på service). Et firma i udvikling skal orienteres om deres gode sider, men også dårlige ting, ellers sker der ingen udvikling.
Mit oprindelige indlæg bar måske også præg af at Tesla Holland i 7 dage har lovet at ringe med et svar dagen efter. Dette er endnu ikke sket, selvom jeg hver dag har skrevet og mindet dem om det. Så snoren er nok lidt kort.

Kitora@ Dit indslag om min kritik har jeg svaret på i en privat besked, da jeg mener dette forum er tilegnet ting vedr. Tesla, og ikke om folks mening om hinanden!

Claus8930
Claus8930 Mar 13 '15

@Kitora

Dejligt at høre med TPMS sensorerne, har fået 2 forskellige meldinger fra Tesla. Men super positivt at det ikke er nødvendigt at skulle derud for det.

Har ikke modtaget min bil endnu, så nej har ikke haft noget positivt at melde ud endnu. Desværre bare haft et par oplevelser, hvor jeg ikke har været tilfreds med servicen inden levering. Men håber da det ændre sig, når man modtager bilen :)

Niels
Niels Mar 13 '15

Enig i at dette forum ikke skal bruges til at hakke på hinanden - hverken folk som har Tesla, kommende Tesla ejere eller folk som kommer forbi og er nysgerrige.

Og kan da også til dels godt forstå din forbløffelse - der er nok andre end dig som ville have forventet de vil skifte til ens egne fælge. desværre er det en kendt ting (for dem som minitiøst har fulgt udviklingen dag for dag) at det gør de ikke. 

Det kan godt komme til at lyde som en selvfølge og noget som alle burde vide - naturligvis ved alle ikke det. Nu ved du det og kan bedre sætte forventnings baren efter det :)

Tesla yder faktisk en god og billig service på mange andre områder.

velkommen i Tesla familien.

JL
JL Mar 13 '15

Tror Lund & Olsen i Birkerød fortrød, at de tilbød at gøre det dengang jeg købte min A6'er hos dem. Jeg afleverede mine egne 19" fælge, så de kunne montere dem inden udlevering af bilen. De blev så stjålet natten efter fra deres værksted :-(

Jeg er enig i, at mange andre mærke sikkert ville tilbyde at montere egne fælge (det har jeg oplevet flere gange), men generelt er Tesla's service utrolig god sammenlignet med andre mærker, så jeg tror godt du glæde dig :-)

Tillykke med bilen!

Genild
Genild Mar 14 '15

Øv, efter der er udbrudt enighed om at vi ikke må moppe hinanden eller andre udeforstående er forum'et døet helt hen.
Jeg synes at vi skal indføre en undtagelse, så vi godt må moppe Claus lidt (og Kajakaj for at være så nærig med strømmen på Teslaen, samt ikke mindst for at bakke ind i garagen som en anden bogholder) så vi atter gang få gang i debatten

Forummets indlæg er redigeret af Genild Mar 14 '15
Busimiss
Busimiss Mar 14 '15
I må gerne moppe mig på forskud. Jeg har også tænkt mig at bakke ind - og jeg er ikke bogholder. Lad os nu få gang i den gode udveksling af råd og meninger igen.
Genild
Genild Mar 14 '15
Busimiss: Skabsbogholder!!!
Busimiss
Busimiss Mar 14 '15
1-0 så er vi tilbage ;-)
SQLCPH
SQLCPH Mar 14 '15
I må også gerne moppe mig. Jeg bakker også ind hvis nu bilen igen skulle sidde fast ;-) jeg sparer på strømmen når jeg kan og har indtil nu "tanket" 59% hos Tesla. Jeg sidder også og prøver at finde de billigste originale fælge så jeg skal spare penge der. Jeg tager imod almisser på mobilepay og drillerier - lidt ligesom frivillig dværgkast ;-)
SQLCPH
SQLCPH Mar 14 '15
Men i må for alt i verden ikke stoppe med de gode råd og lune bemærkninger. Tesla er som alt andet ikke perfekt men det er s... Sjovt at være med på "vognen" og med Tesla Kirstinehøjs servicemindedhed så er jeg altså stadig helt solgt i forhold til bil og koncept.
Genild
Genild Mar 14 '15
Som "kaster" eller "kastet"?? Arrhhh det er måske derfor så mange indiske kvinder går rundt med "kastemærker" i panden.

Ellers synes jeg at det er skræmmende pludselig at opdage sig omgivet af en hoben garagebakkere, har I slet ingen situationsfornemmelse eller er det Kajakaj, der har smittet jer med de tossestreger?