Loading...
dk

Sort P85 søges | Tesla Forum

Makova06
Makova06 Mar 16 '15

Hej

Jeg leder efter en sort P85 med sorte lædersæder (ikke Performance-sæderne med den røde kant)

Den skal have Panoramaglastag, Hi-fi lydpakke, Techpakke og alarm som minimum.

Salget skal foregå igennem en bilforhandler på grund af billån.

Maja

Niels
Niels Mar 16 '15

Blot til info - alle Model S har std. en alarm - ekstra "alarm" tilføjer blot rumføler - ikke noget som du nødvendigvis behøver at stille krav om med mindre du har særlige behov.

ekstra alarm tilføjer dog 12 volt mulighed oppe ved loft lys, hvilket nogen gerne vil have - til f.eks. dashcam, så det kan være en årsag til at man gerne vil have den.

kan blive svært at finde en P85 uden performance sæder - men det vil tiden vise.

Makova06
Makova06 Mar 16 '15

Tak Niels for info om alarm.....så blev jeg også lidt klogere i dag :-)

Jeg ved godt at det er svært at finde men jeg er en kræsen dame og venter gerne. Jeg ved at de findes.

Forummets indlæg er redigeret af Makova06 Mar 16 '15
Hookmaker
Hookmaker Mar 16 '15

Tja, hvis det er dig der betaler bilforhandlerens kommision/fortjeneste, så går det nok, ellers tror jeg du leder i blinde. Men hvorfor ikke ringe til Carselect, de ser ud til at kunne skaffe alt til dig...;-) ?

Makova06
Makova06 Mar 16 '15

Jeg kender en forhandler privat, så nok begrænset hvor meget han skal have for det udover det han tjener på at lave lånet til mig. Han er i fuld gang med at se om han kan finde en til mig, men jeg tænker det ikke kunne skade med et opslag herinde. Kunne være der var nogen, der er ved at bytte den gamle ud med den nye.

Ahh dem tror jeg at jeg holder mig fra :-)

Niels
Niels Mar 16 '15

Grunden til at jeg tænker det kan blive lidt svært at finde en P85 uden performance sæder - i hverfald som brugt, er at perofrmance sæder var en "no extra cost" upgrade til P85. det blev senere ændret til at være betalt ekstra udstyr.

Alle de tidlige P85 er derfor formodentligt blevet bestilt med performance sæder, mens senere versioner (midt 2014 å vidt jeg husker) har været en option man skulle betale ekstra for, her kan der være nogen som ikke har betalt for dette.

I øvrigt de helt rigtige valg du går efter mht. ekstra udstyr . P85 havde også altid luft undervogn.

Helt enig i at bilen som passer dig også findes der ude - bare led, og evt. tag et kig i Norge, der er mange flere at vælge imellem - og de er sultne de Nord mænd efter at få dem solgt.

Lige pt. skal du gange den Norske pris (Nkr) med ca. 1,17 for at få den danske pris (Dkr) inkl moms og told. og den er jo næsten gratis at køre hjem.

Niels
Niels Mar 16 '15

iøvrigt Tillykke med fødselsdagen om....1½ time

Maho
Maho Mar 17 '15
Niels: P85 havde ikke altid luft undervogn, men det havde P85+.... Desuden har min P85 ikke performance striben på sædet, det faldt ikke i min smag.... Men min er desværre ikke til salg :-)
Niels
Niels Mar 17 '15

blot et godt råd mens du leder. I følge flere rapporter er accelleration i den nye s85d på linje med den tidligere p85. Og da prisen pt er stort set ens for en ny s85d og en brugt p85 kan det tænke at du skal overveje en ny....så kan du selv vælge farve og alle valg, samt får 'the latest and greatest' inkl autopilot m.m.

det er helt klart underlag/temperatur m.m. som begrænser en p85 mest, og det er jo forbedret i en d.(har selv haft en p85)

Makova06
Makova06 Mar 18 '15

Ahh det er nu ikke helt rigtig, da man ikke får meget for ekstraudstyr når man sælger sin bil igen. Jeg har set en med alt det udstyr jeg vil have til knap 680 og en ny S85d vil koste mig over 100.000 mere, som jeg ikke lige har.

Men ja havde jeg pengene ville jeg da også gerne have en ny, men det må vente til næste gang. I siger jo at man aldrig går tilbage, når an først har ejet en Tesla :-) Nu håber jeg bare det lykkes mig at få den første :-)

Kristian70k
Kristian70k Mar 18 '15

tror næppe du finder en brugt til de skillinger du nævner der..

Kristian70k
Kristian70k Mar 18 '15

Niels? 5,4 op i mod 4,2 sekunder er ikke næsten det samme.. det er større forskel end der er på P85 og P85D..

JL
JL Mar 18 '15
Tror måske Niels refererer til de målte tider og ikke dem Tesla opgiver. Det ændrer dog ikke ved at forskellen mellem de forskellige modeller stort set er intakt også på de målte tider:

Tesla: 85D 5,4 - P85 4,4 - P85D 3,4
Målt (dem jeg har set): 85D 4,9 - P85 3,9 - P85D 3,2

Kristian70k
Kristian70k Mar 18 '15

så jeg har ret :) det er jo 0,7 km i timen som folk skifter bil for :)

Oreo100
Oreo100 Mar 18 '15

S85D er målt ned til 4.33s. Har også set målinger på 4.5 og 4.8.

Men generelt må flere gerne måle

Makova06
Makova06 Mar 18 '15

Jeg har skam set en P85 til 670.000 med alt udstyr, men den forkerte farve, så det er ikke umuligt. Men de fleste ligge lige over 700 og det er også ok, hvis jeg kan få den, som jeg vil have den, men 800 kan jeg ikke få råd til som min økonomi er lige nu

Niels
Niels Mar 18 '15

lidt off topic. Men min p85 accelererede kun pænt når vejen var helt tør. En s85d vil på mange danske veje bedre kunne beholde et fast greb i vejen.

et klasisk eksempel er når man holder for rødt i et kryds. Hvis der er bare en lille smule morgen fugt tilbage, så mister en p85 grebet på de hvide fodgænger striber. Her bliver man så nød til at starte 'blødt' for ikke at lave hjulspin. Lige netop denne hverdags situation vil jeg forvente en awd klare bedre.