Tak for hurtigt svar Maho! :)
Er det for fulde 24 timer du har 4km tab, eller blot over natten? Hvordan er din sat op i forhold til om den går i dvale?
Jeg har nemlig omkring 4km på en aften/nat (10 timer ca). Jeg er blot 1½ uge inde i mit ejerskab så der er mange nye ting at sætte sig ind i
Det er det samme jeg oplever, ca. 4-8km i døgnet alt efter hvor koldt eller varmt bilen har holdt parkeret.
/Martin
synes jeg oplever tæt på 20 km på en nat i tiden.. men mit batteri fucker også helt op.. kan nu max lade til 385 km... efter jeg kørte helt tom og kold til en SUC.. det kan den sku ikke lide...
nej det er ikke skidt.. jeg lader tit til 100% for jeg køre meget :) det er nok det der slider lidt.. min startede på 397.. så det er 12 km =cirka 3 kwh.. men det er ikke sikkert det passer.. kan være det bare skal balanceres..
Kristian70K: Ved at gøre som Ken har anbefalet, har jeg fået øget min 90% opladning fr 339km typical til lige godt 347km typical. Så dit batteri skal nok bare balanceres.
/Martin
håber jeg... men der er et underligt sammenfald med den kolde ladning.. har max fået 386 (i morges) skal det køres næste tomt?)
Mister ca. 4-8 km pr. nat, men svinger meget alt efter temperaturen (holder ude).
Jeg forsøgte i dag at lade til 100%, men det lykkedes ikke. Det underlige var at den ladede til 394 km og så blev den der 10 minutter, men ladede stadig. Herefter kørte jeg 8,3 km før den gik ned på 393 km. Er det normalt den bliver ved med at lade, eller skal den skrive "charging complete" ved 100%?
PS! Kørt ca. 8500 km.
Lauer: Ja, den sidste del og som kan tage rigtig lang tid er balanceringen af batteriet.
/Martin
Lauer det har jeg også oplevet.. men mit er godt nok stærkt forringet.. håber det løser sig.. Søren, det er bedste at brænde 10 20% af med det samme.. Mistede fra 364 til 352 i nat.. temp. ved afgang 8°
Ja Søren. Du skal helst ikke lade den stå med 100 % opladte batterier mere end et par timer.
Kør en tur med det samme, og brug 10 %, det kan du jo nemt.
Husk du ikke kan bruge regenerativ bremsning, når batteriet er fuldt. ! Så du skal være mere klar på bremsen. !
Så kan du derefter lade den stå i de 23 timer.
Efterhånden vil du lære, hvor lang tid det tager at balancere, og du kan så lade den lade de sidste % op til 100, de morgener du har lyst til det, og skal køre alligevel. Så får du reel kørsel for din strøm. ;-)
Synes at min bil havde tabt en del strøm i nat, men så slog jeg lige over på fanebladet m aircon. : Intern temp. 22 grader :-)
På 14 dages total stilstand i oktober tabte den 50 km i rated range mode. I februar tabte den 60 km i typical range mode, så temperaturen spiller åbenbart ind selvom bilen står ubrugt hen.
Kiefer og Kristian, tak for svar. Jeg vil prøve at give den mere tid indtil den skriver Charging complete, så de kan balanceres ordentligt.
Men en god dag i dag, har kun brugt 156 wh/km på min lille udflugt i dag ved blandet motorvej og landevej. Generelt har den haft et lavt forbrug siden jeg ladede den til de 100%.