Loading...
dk

Gratis morgenmad på færgen... | Tesla Forum

JL
JL Mar 19 '15
...til Tesla'en. Super fin service og så fik man alligevel brug for dobbeltladeren :-)
Forummets indlæg er redigeret af JL Mar 19 '15
P85DK
P85DK Mar 19 '15

hvem sejlede du med?

JL
JL Mar 19 '15
Molslinien - Odden til Aarhus og retur. Super service - de har to type 1/2 ladere ombord 22kw og det er gratis. Sidder på færgen nu og har fuld "tank" om 10 min. :-)
JL
JL Mar 19 '15
PS. Det kræver at man køber en Business Class billet.
Maho
Maho Mar 19 '15
Er det bare type 2 kablet? Ligner ikke mit som er blåt?
JL
JL Mar 19 '15
Nej, det er er Clever kabel, som fulgte med bilen.
Maho
Maho Mar 19 '15
Fulgte med bilen?? Det fik jeg da ikke med, skulle man bestille / købe det ved siden af eller er jeg blevet snydt ?:-)
JL
JL Mar 19 '15

Nej, sorry - det er fordi jeg har købt den brugt :-) Så den forrige ejer havde investeret i kablet. Man kan købe det her, men om/hvornår det er nødvendigt ved jeg faktisk ikke (har haft bilen i 3 uger :-))

https://shop.clever.dk/package.aspx?id=165

Kiefer
Kiefer Mar 19 '15

JL: Måtte du bestille plads til ladepladsen på færgen?

De skrev i deres materiale omkring laderes at man skulle bestille plads, hvis det er tilfældet synes jeg lidt ideen med BlueClass går af den, jeg tror aldrig jeg har kunne hverken formå at være ved færgen til et bestemt tidpunkt og ofte også heller ikke til tiden... Her kommer BlueClass jo netop ind i billedet hvor man kan komme ned på færgelejet end tidlig morgen og køre igennem betalingsanlægget  klokken 06:58 og stadig komme med ombord på færgen klokken 07:00...

/Martin

Bianco
Bianco Mar 19 '15

Hos Clever betaler man reelt 2.100,- for Type2-kablet, hvilket er det dyreste jeg har set.

Hos Tesla kunne man i hvert fald tidligere købe et bedre kvalitet Type2-kabel til 1.500,-

SimonHN
SimonHN Mar 19 '15
Gratis kan vist diskuteres. Hvis man ser på hvad en business class bilet koster. ;)
Maho
Maho Mar 19 '15
Men er de 2 kabler ens? (Teslas blå og clevers)
Kiefer
Kiefer Mar 19 '15

Maho: Ja, et type2 til type2 er det samme uanset hvem producenten er, de kabler Tesla sælger er lavet af mennekes og er af en meget høj kvalitet.

SimonHN: For os der bruger brobizz er det ikke dyrere at rejse via BlueClass i forhold til at betale for en nomal overfart. Jo mere du bruger færgen, jo billigere bliver en BlueClass.

Allerede ved 3. overfart er der penge at spare.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Mar 19 '15
JL
JL Mar 19 '15

@Kiefer: Ja, jeg bestilte faktisk på vejen til Odden telefonisk - både til ud- og hjemtur. Der var dog ikke andre el-biler, så det havde ikke været nødvendigt. MEN man skal være der i lidt bedre tid end normalt, da pladserne med ladestik er helt ovre i den ene siden af færgen, så man skal køre først ind. Det betyder også, at man kommer sidst ud, da man holder lige foran en væg og alle de andre biler holder bagved.

Hvis der er to der skal lade, tror jeg også det kommer til at knibe lidt med pladsen, med mindre man har et meget langt ladekabel med. Mit kunne fint nå, men ikke hvis jeg havde holdt som nr. 2 (begge stik sidder langt fremme, lige ved siden af hinanden).

@Simon: Nej, helt gratis kan man ikke kalde det, men til gengæld kan du så betale 149,- for deres morgenbuffet - det er jo fundet ;-)

Kiefer
Kiefer Mar 19 '15

JL: koster den ikke "kun" 129,-?

Uha sidst ud, det tror jeg ikke mit temperament er til ;-)

/Martin

JL
JL Mar 19 '15
@Kiefer: Midt i mellem = 139,- checkede lige bon'en :-)