Nej, sorry - det er fordi jeg har købt den brugt :-) Så den forrige ejer havde investeret i kablet. Man kan købe det her, men om/hvornår det er nødvendigt ved jeg faktisk ikke (har haft bilen i 3 uger :-))
https://shop.clever.dk/package.aspx?id=165
JL: Måtte du bestille plads til ladepladsen på færgen?
De skrev i deres materiale omkring laderes at man skulle bestille plads, hvis det er tilfældet synes jeg lidt ideen med BlueClass går af den, jeg tror aldrig jeg har kunne hverken formå at være ved færgen til et bestemt tidpunkt og ofte også heller ikke til tiden... Her kommer BlueClass jo netop ind i billedet hvor man kan komme ned på færgelejet end tidlig morgen og køre igennem betalingsanlægget klokken 06:58 og stadig komme med ombord på færgen klokken 07:00...
/Martin
Hos Clever betaler man reelt 2.100,- for Type2-kablet, hvilket er det dyreste jeg har set.
Hos Tesla kunne man i hvert fald tidligere købe et bedre kvalitet Type2-kabel til 1.500,-
Maho: Ja, et type2 til type2 er det samme uanset hvem producenten er, de kabler Tesla sælger er lavet af mennekes og er af en meget høj kvalitet.
SimonHN: For os der bruger brobizz er det ikke dyrere at rejse via BlueClass i forhold til at betale for en nomal overfart. Jo mere du bruger færgen, jo billigere bliver en BlueClass.
Allerede ved 3. overfart er der penge at spare.
/Martin
@Kiefer: Ja, jeg bestilte faktisk på vejen til Odden telefonisk - både til ud- og hjemtur. Der var dog ikke andre el-biler, så det havde ikke været nødvendigt. MEN man skal være der i lidt bedre tid end normalt, da pladserne med ladestik er helt ovre i den ene siden af færgen, så man skal køre først ind. Det betyder også, at man kommer sidst ud, da man holder lige foran en væg og alle de andre biler holder bagved.
Hvis der er to der skal lade, tror jeg også det kommer til at knibe lidt med pladsen, med mindre man har et meget langt ladekabel med. Mit kunne fint nå, men ikke hvis jeg havde holdt som nr. 2 (begge stik sidder langt fremme, lige ved siden af hinanden).
@Simon: Nej, helt gratis kan man ikke kalde det, men til gengæld kan du så betale 149,- for deres morgenbuffet - det er jo fundet ;-)
JL: koster den ikke "kun" 129,-?
Uha sidst ud, det tror jeg ikke mit temperament er til ;-)
/Martin