Loading...
dk

Automatic Lowering/ Adjust speed? | Tesla Forum

Lasse
Lasse Mar 22 '15

Hvad anbefaler Tesla Forum vedr. ”Automatic Lowering/ Adjust speed” - Synes jeg kan huske ca. 90 km/t. eller hvad..

 

Empty
Empty Mar 22 '15

Jeg har sat min til 80km/t, men jeg kører også 95% på landevej.

Hookmaker
Hookmaker Mar 22 '15

Ditto her.

Klaus_
Klaus_ Mar 22 '15

Jeg troede det var en funktion primært til motorvej, hvor risikoen for at støde på ting på vejbanen er mindre? 

Hookmaker
Hookmaker Mar 22 '15

Nej, det bestemmer du jo selv - du kan også køre den permanent "sænket".

Klaus_
Klaus_ Mar 22 '15

Ja, men var det ikke det de slog fra en overgang, fordi to Tesla'ere i USA stødte på noget på motorvejen som endte med at der opstod brand?  

Bjarni
Bjarni Mar 22 '15

Jo. Så lad være med at køre over ting på motorvejen som f.eks. en kofanger af hårdt metal ;-)

Jeg har sat min til 110 km/t. Jeg vil gerne have den sænker sig på motorvejen. Går ud fra det giver mindre vindmodstand / bedre rækkevidde. Men jeg tør ikke satse på at jeg altid får bremset helt ned i tide når der lige er et kæmpe bump på vej ind i en lille flække efter en landevej...

KS
KS Mar 22 '15

Min står til 85 km/t, og de veje som jeg kører på er alle af go' beskaffenhed. Og da jeg næsten altid kører med fartpilot, så kommer den kun op på 84 km/t ved landevejskørsel, og 114 på motorvej - så det er nærmest kun her den er i low.

Forummets indlæg er redigeret af KS Mar 22 '15
Daduck
Daduck Mar 24 '15
Har min sat til 110. De issues der var elementer fra kørebanen blev vist "løst" ved den ekstra forstærkning i bunden. Tror ikke at sænkningen havde en indflydelse i de tilfælde.
Klaus_
Klaus_ Mar 24 '15

Gode nyheder, Daduck. Jeg kunne nemlig heller ikke forstå hvad en softwareopdatering skulle kunne gøre ved det problem...

lysmanden
lysmanden Mar 28 '15
Er det kun dem med justerbar undervogn der kan det?
kajakaj
kajakaj Mar 28 '15
Ja
DerHansi
DerHansi Mar 29 '15

pædagogisk svaret kajakaj : +1 :-)

 

kajakaj
kajakaj Mar 30 '15
Ja hellere kort præcist svar end ingen svar. Jeg er ikke så vant til at taste på en smartphone endnu.