HVIS det er en model 2013 eller 1H 2014, ville jeg bremseprøve den mindst en gang om ugen ved høj fart, - det gjorde jeg i min S85. På P85D'eren er der intet problem.
HVIS det er en model 2013 eller 1H 2014, ville jeg bremseprøve den mindst en gang om ugen ved høj fart, - det gjorde jeg i min S85. På P85D'eren er der intet problem.
@Hookmaker, kan du kort forklare forskellen på de to køretøjer, i fht. bremserne ?
@Deacon. Gammel tråd, men jeg er ikke sikker på om det var lidt for sjov? :
"Jesper. Hvis der ikke var regenerering på en Tesla, ville den kun kunne køre 100 km på en opladning."
Det er ikke korrekt. Ved ikke om det er anderledes på D model, men de gl kunne bremser i den kolde tid være så dårlig at de næsten ikke bremser. Jeg har flere gange fået et sjok, når jeg skulle bremse for ende af vores villavej, hvor man trykker på bremsen og den nærmest ikke reagerer. Det er fordi man regenere så meget at bremserne ikke slides nok. Når man så skal bruge dem efter bilen har stået stille, skal de lige slides til. Tager kun 1-2 gange bremsning, så er de fine igen, men første gang man lige oplever det, bliver man sgu helt bange. Så kan kun anbefale alle at bruge bremserne her i vintertiden, specielt lige inden man stiller bilen hen, så lige kør lidt frisk hen til indkørslen, så man lige skal bremse let kraftig.
Larsen. Nej... Har kørt flere forskellige Tesla nu. Når vi kommer til vinter månederne, og ikke bruger bremserne meget på en kørsel, kan de blive så sløve/døve, eller hvad der sker, men at de næsten ikke kan bremse, før man lige får bremst igennem 1-2 gange. Det er jo fordi man slet ikke bremser nok, i forhold til hvad man ville i en brændstofbil.
Har faktisk lige oplevet det samme for blot 10 minutter siden i min fra marts 2015. Skulle trykke godt til for at der skete noget. Ved var i heftig regn og efter at have kørt gennem en del større vandpytter. Har aldrig før oplevet det på mine ICE biler. Men så længe man ved det OG husker det går det nok.
Hvad rækkevidde angår, er det klart bedst hverken at bremse eller regenerer.
Men det det hører vist til i en anden tråd....