Loading...
dk

Bremsesvigt i regnvejr. | Tesla Forum

Hookmaker
Hookmaker Nov 22 '15

HVIS det er en model 2013 eller 1H 2014, ville jeg bremseprøve den mindst en gang om ugen ved høj fart, - det gjorde jeg i min S85. På P85D'eren er der intet problem.  

DavidS90D
DavidS90D Nov 22 '15

@Hookmaker, kan du kort forklare forskellen på de to køretøjer, i fht. bremserne ?

@Deacon. Gammel tråd, men jeg er ikke sikker på om det var lidt for sjov? :

"Jesper. Hvis der ikke var regenerering på en Tesla, ville den kun kunne køre 100 km på en opladning."

fmm1000
fmm1000 Nov 22 '15
"Sku et lækkert sted du har dig der ;)"

Hehe. Tak. Det er jo i det mørke Jylland, så det er til at betale for menneskepenge.

Min bil r en 85d fra sep 15. Vi kommer absolut kun op ad vejen med 4wd om vinteren.

Som jeg forstår det, er der altså ingen grund til bekymring for bremsesvigt pga for lidt brug af bremserne hvis man har en nyere model.
Larsen
Larsen Nov 22 '15
Der er ingen risiko for bremsesvigt, uanset hvilken model du har. De fleste bremser har lidt problemer med fading når der er meget vand på vejene, uanset bilmærke. Så må man jo bare træde lidt hårdere end normalt. Hvis du kører med 21 tommer fælge er problemet lidt større end normalt, fordi de virker som en stor ventilator der blæser vand direkte ind på bremse skiven. Ikke skide smart, men sådan er de jo udformet. Design frem for god konstruktion.
T3S7A
T3S7A Nov 22 '15

Det er ikke korrekt. Ved ikke om det er anderledes på D model, men de gl kunne bremser i den kolde tid være så dårlig at de næsten ikke bremser. Jeg har flere gange fået et sjok, når jeg skulle bremse for ende af vores villavej, hvor man trykker på bremsen og den nærmest ikke reagerer. Det er fordi man regenere så meget at bremserne ikke slides nok. Når man så skal bruge dem efter bilen har stået stille, skal de lige slides til. Tager kun 1-2 gange bremsning, så er de fine igen, men første gang man lige oplever det, bliver man sgu helt bange. Så kan kun anbefale alle at bruge bremserne her i vintertiden, specielt lige inden man stiller bilen hen, så lige kør lidt frisk hen til indkørslen, så man lige skal bremse let kraftig. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Nov 22 '15
Hookmaker
Hookmaker Nov 22 '15

@Larsen: FORKERT! @ T3S7A: korrekt!

TwoChops
TwoChops Nov 22 '15
Hmmmm! Har selv haft problemet med min P85 fra marts 14. Bremsen reagerer en sjælden gang meget langsomt i meget vådt vejr. Skræmmende! Talte i september med Tesla om problemet. Det lader til at være et kendt problem på præ-autopilot modeller. Der skulle dog være et fix med nye ankerplader. Har tid til at få mine skiftet.
En Tesla "mekaniker" (ved godt det er et fyord, men har lige nu glemt, hvad de kalder sig) oplyste mig om at biler med den nye hardware selv "prøvebremser" ganske let i vådt vejr.
Larsen
Larsen Nov 22 '15
Hvis der virkeligt var tale om decideret bremse svigt, så var alle producerede Tesla biler forlængst kaldt tilbage for et "fix" ligesom der nu er tale om mht. sikkerhedsselerne. Der er tale om fading pga. vand som en god og ordentlig bilist udmærket ved hvordan skal tackles.
T3S7A
T3S7A Nov 22 '15

Larsen. Nej...  Har kørt flere forskellige Tesla nu. Når vi kommer til vinter månederne, og ikke bruger bremserne meget på en kørsel, kan de blive så sløve/døve, eller hvad der sker, men at de næsten ikke kan bremse, før man lige får bremst igennem 1-2 gange. Det er jo fordi man slet ikke bremser nok, i forhold til hvad man ville i en brændstofbil. 

TwoChops
TwoChops Nov 22 '15
OBS! Der tales om 2 forskellige ting på samme tid her. Så kan man blive ved længe før man når til enighed :-)
TwoChops
TwoChops Nov 22 '15
Mit problem er af Larsen typen. Vand mellem klodser og skiver. Kan ikke undgås med store skiver. Tesla mener dog at det kan mindskes med andre ankerplader, som skulle have en mere hensigtsmæssig konstruktion.
Mht T3S7A's issue er det også helt reelt. Bare ikke så meget relateret direkte til vand på skiverne
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 22 '15

Har faktisk lige oplevet det samme for blot 10 minutter siden i min fra marts 2015. Skulle trykke godt til for at der skete noget. Ved var i heftig regn og efter at have kørt gennem en del større vandpytter. Har aldrig før oplevet det på mine ICE biler. Men så længe man ved det OG husker det går det nok.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 22 '15
Comeback
Comeback Nov 22 '15

eller bare slå regenerering fra om vinteren  :) 

så er man tvunget til at bruge bremsen :) og det er mere sikkert

Forummets indlæg er redigeret af Comeback Nov 22 '15
RD_85D_15
RD_85D_15 Nov 22 '15
Talte uafhængigt med Tesla service idag da jeg oplevede at bremser krævede lidt mere i kombination med at regenerering ikke var aktiv. Jeg blev oplyst at mit batteri (efter 10 min kørsel) kun var 9 grader og at jeg skulle fortsætte med at varme bilen og dermed batteriet. Først når dette er sket vil regenerering være aktiv igen OG ligeledes gælder at autopilot heller ikke aktiveres før der er opvarmet batterie. Jeg blev anbefalet at varme bilen 30 min før kørsel når den er plages i charger hjemme. Det er en 85D
RD_85D_15
RD_85D_15 Nov 22 '15
Talte uafhængigt med Tesla service idag da jeg oplevede at bremser krævede lidt mere i kombination med at regenerering ikke var aktiv. Jeg blev oplyst at mit batteri (efter 10 min kørsel) kun var 9 grader og at jeg skulle fortsætte med at varme bilen og dermed batteriet. Først når dette er sket vil regenerering være aktiv igen OG ligeledes gælder at autopilot heller ikke aktiveres før der er opvarmet batteri. Jeg blev anbefalet at varme bilen 30 min før kørsel når den er lades i charger hjemme. Det er en 85D<br />
Forummets indlæg er redigeret af RD_85D_15 Nov 22 '15
RD_85D_15
RD_85D_15 Nov 22 '15
Talte uafhængigt med Tesla service idag da jeg oplevede at bremser krævede lidt mere i kombination med at regenerering ikke var aktiv. Jeg blev oplyst at mit batteri (efter 10 min kørsel) kun var 9 grader og at jeg skulle fortsætte med at varme bilen og dermed batteriet. Først når dette er sket vil regenerering være aktiv igen OG ligeledes gælder at autopilot heller ikke aktiveres før der er opvarmet batterie. Jeg blev anbefalet at varme bilen 30 min før kørsel når den er plages i charger hjemme. Det er en 85D
KimT
KimT Nov 22 '15
<p>Jeg er lige kørt hjem fra Rønbjerg til Silkeborg. Jeg havde forvarmet kabinen, men udendørs temp. var 2 grader. Dvs. den absolut ikke lavede regen de første mange KM</p>

<p>Det var først efter 43min på landevejen at den stiplede linje var forsvundet helt, og selv derefter kunne jeg godt mærke at det var ved et par rundkørsler at bremserne heller ikke tog så godt fat.</p>

<p> </p>

<p>Og er det ikke noget med at man ikke kan forvarne batteriet med mindre man sætter kabinevarmeren til HIGH ??</p>
Forummets indlæg er redigeret af KimT Nov 23 '15
DeaconWP
DeaconWP Nov 22 '15
David. I april i år havde vi ikke Laurs Computer program der viser en masse detaljer om forbrug og regenereret energi. Jeg havde opfattelsen af, at mindst 30% af en Tesla's energi kom fra regenereret energi. Men det ligger vist på omkring 15%. Jeg forsøgte at påstå hvor vigtig (stor mængde) den indvundne energi er.
Lauer
Lauer Nov 22 '15

Passer godt med 15%, her er mit totale forbrug siden jeg startede med Linkmytesla. Det er så tæt på 15% som man næsten kan komme :-)

Forbrugt 3541 kWh, heraf er de 521 kWh regenereret.

DavidS90D
DavidS90D Nov 22 '15

Hvad rækkevidde angår, er det klart bedst hverken at bremse eller regenerer.

Men det det hører vist til i en anden tråd....

Sider: « 1 2 3 4 »