Loading...
dk

Bremsesvigt i regnvejr. | Tesla Forum

arne
arne Jan 25 '16

Hej 

oplevede samme problem i går og her til morgen. Ved fugtigt vejr kan den ikke bremse de første par gange man træder på bremsen, og i frostvejret i sidste uge kunne den ikke regenerere, så den løb som en bil i frigear. Det er ikke i orden.........

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 25 '16

@Arne

Regenerering kan ikke ske når batteriet er koldt så det er ikke en fejl.

Raymond
Raymond Jan 25 '16

Lasen + Arne: Teslaen har ikke anderledes bremser end andre biler, bruger man dem ikke, så virker de heller ikke

T3S7A
T3S7A Jan 25 '16

Raymond. 

Men derfor er der jo noget galt. Jeg bruger da mere min bremser nu om vinteren end om sommeren. Da regenerering ikke er særlig stor når batteri er kold, bremser man mere. Om sommeren bremser jeg næsten aldrig. Der har jeg aldrig et problem. 

Har problem med det hvergang man kører i denne tid. 

Det virker hellere ikke som et problem at bremserne ikke er brugt. Da der som sådan ikke er noget skuren mm. som man ville antage det ville være, hvis der var meget rust mm der lige skulle slides væk. Det virker mere som om bremse pedalen ikke vil trædes i bund. Den er rigtig tung, og man skal helt op og stå på den med alt ens vægt blot for at få den til at bremse moderat. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Jan 25 '16
arne
arne Jan 25 '16

De første gange regenereringen ikke fungerede, kom der en advarsel op i displayet. Det gør der ikke mere. Som T3S7A siger, bruger man bremserne mere om vinteren af samme årsag, så det burde ikke være et problem. Uanset hvad, skal bilen kunne bremse.

Raymond
Raymond Jan 25 '16
Se nu at få lavet nogle ordentlige nedbremsninger og gør det med mellemrum - hvis i gad at se tilbage i 2013 debatten, så ville i vide, at det løser problemet. Vi andre, der er på 3die vinter i Teslaen har ingen problemer.
Bentzilmer
Bentzilmer Jan 25 '16

Jeg har selv haft problemet de sidste par morgener, men efter 5-6 kraftige opbremsninger har de virket. Jeg snakkede i dag med Tesla (Århus) om dette, og de mente også at det forholder sig som Raymond skriver. Hvis problemet bliver ved med at være der, skal bilen selvfølgelig på værksted.

Jeg synes dog godt de kunne informere noget mere omkring dette, da det kan være meget alvorligt hvis bremserne svigter...

arne
arne Jan 25 '16

Kunne være rart at vide i forvejen. Det er vel ikke være meningen, at man skal søge på nettet for at få oplyst, at med mindre man gør dette eller hint, kan man risikere, at bremserne svigter. 

JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Jan 25 '16

På de nye modeller er der en funktion der med mellemrum aktiverer bremsen ganske let for at holde bremserne rene. Hvis systemet fungerer som det skal burde der ikke være problemer.

PeterE
PeterE Jan 25 '16

Til de interesserede er der massiv TMC debat og læsning i dette, og der er faktisk også en kopi af en Tesla service invoice fra en som fik skiftet noget halløj: http://www.teslamotorsclub.com/...Braking-in-rain ;

KimT
KimT Jan 25 '16
Citat fra PeterE

Til de interesserede er der massiv TMC debat og læsning i dette, og der er faktisk også en kopi af en Tesla service invoice fra en som fik skiftet noget halløj: http://www.teslamotorsclub.com/...Braking-in-rain ;

Tråden er 1 år gammel, så hvis de har fundet en fejl, og der er noget der er udskiftet, så har de nok forlængst indført det i produktionen.

Min havde også problemer med at bremse i går, men det var efter højtryksrens af fælge......men det føltes også som om der intet skete de først 3 gange man trykkede på bremsen 

Tesloid
Tesloid Jan 25 '16
Har lige en update. Talte med Tesla, og de mente at en af klodserne satte sig (som det kan ske på alle biler). Det passer særlig godt, da jeg oplever at den bremser skævt når jeg trykker til mens problemet er der. Så jeg tror kuren i mit tilfælde er at skille, smøre og samle. Lidt ligesom jeg skulle på de gamle amerikanere hvert år :) Kobberfedt osv. Det er IKKE en del af service hos Tesla *suk*
Sider: « 1 2 3 4