Loading...
dk

Oplader der selv forbinder til bilen | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Mar 27 '15

Ikke produceret endnu, men interessant idé:
http://easycharge.me/tesla/

Men nok knapt så sjovt på fattigmandsmodellerne, som ikke selv kan lukke ladeporten igen. Så vidt jeg har forstået er det kun "D" modellerne, som selv kan det, så os andre må selv i gang eller håbe de udvider maskinen til at kan give ladeporten et dask når den er færdig med opladning :)

KS
KS Mar 28 '15

D modellen (ihvertfald EU modellerne) kan heller ikke, selvom vi var lovet dette.

Niels
Niels Mar 28 '15

ja kun US ladeport har eftersigende auto luk.

jeg tænker at det ville være smartere med kontaktløst opladning til at løse dette.

det vil være meget nemmere at lave og hvis man stadig laver noget som bevæger sig nedefra og op til bilen er det muligt at lave noget med få % ekstra tab.

man kunne forestille sig en "pude" under bilen som hæver sig op til bilens batteri når den er parkeret. Derved mindskes luftgabet som er den største udfordring mht. Tab.

Sithfury
Sithfury Mar 28 '15

Læste på tesla motors club at charging delen af bilen er forskellig EU/US og at EU P85D bliver leveret uden autoluk, men der kommer et retrofit.

Jeg har set et interview med Elon og deres CTO, at de tester meget med induction charging, men det "bedste" resultat de og andre har opnået er et tab på ca 10% som er alt for højt.