Loading...
dk

Intet internet og rdio eller internetradio i tyskland | Tesla Forum

HRH
HRH Mar 28 '15
Vi er på ferie i tyskland, men siden Kruså, intet net eller radio via nettet.
Hvad gør jeg forkert?
gw
gw Mar 28 '15
Du gør vel ikke noget forkert. Det er sikkert mere bøvl mellem udbyder og tesla
HKM
HKM Mar 28 '15

Hvad med navigationen, den kan vel heller ikke opdatere? Det kan være SIM-kort problemet, har du prøvet med en soft reset?

Jeg er ved at pakke bil og på vej på påskeferie til Italien, vil være træt af at køre uden navigator-opdatering........ kan man mon selv skifte SIM-kortet?

Men god tur, håber der ikke er for meget kø ved laderne sydpå ;-)

Niels
Niels Mar 28 '15

det er normalt at man skal boote konsolen nårbder krydses grænser, den er ikke så godt til automatisk at skifte udbyder. Gætter på at vpn tunnelen ikke automatisk kommer op.

hold de 2 hjul inde i 10 sek indtil skærmen slukker.

efter ca 5 min har den igen forbindelse.

p.s. Dette er et problem som jeg kun har set ved kørsel over grænser, lige pt. Er der nogle andre problemmer som dit mpske ogsp kan være relateret tik.

MDamm
MDamm Mar 28 '15
Øhh det med at boote skærmen har jeg altså ikke praktiseret. Hverken igennem Sverige, Tyskland eller Østrig. Og min virker altså fint når jeg krydser grænser.
Hookmaker
Hookmaker Mar 28 '15

@Niels, heller ikke her - det har kørt upåklageligt for mig.

HKM
HKM Mar 28 '15

@Niels, ikke til skærmen slukker, men til den starter op igen med Tesla symbol på skærmen (jvf Tesla hotline)

Niels
Niels Mar 28 '15

ok, så er det nok bare min som ikke gad hoppe på i sverige. Der var et boot nødvendigt (hvilket var første og eneste gang jeg bootede).

syntes jeg havde set andre med tilsvarende udfordringer ved grænse overgange. Tilsyneladende ikke, hvilket jo er ganske godt.

Kiefer
Kiefer Mar 28 '15

Det plejer heller ikke at være nødvendigt på min, at skulle genstarte når jeg krydser grænsen til Tyskland eller Norge.

I øjeblikket er det dog nødvendigt at genstarte hele tiden, jeg vil næsten tro, at det nu hedengange Windows ME var mere stabilt end min Tesla er i øjeblikket...

/Martin

cms
cms Mar 28 '15

Har haft min en uge og har måttet reboote 5-6 gange siden, alene 3 gange i dag og kan nu igen se at jeg ikke har forbindelse til bilen fra min Iphone selvom den holder i garagen... kan læse som trøst i dette udmærkede forum at jeg ikke er den eneste der oplever store problemer med forbindelse, mon Tesla arbejder på sagen ?

carsten

Brejl
Brejl Mar 28 '15
Samme problem her. Ingen kontakt via app'en. Rebootet to gange i dag. Håber da virkelig at der snart bliver styr på dette!
Gustavsfar
Gustavsfar May 2 '15

Så tilfældigvis på Teslas hjemmeside at der er DAB+ som standard. Er det  ikke nyt eller menes der bare den internetradio vi har men som pt. ikke virker? 

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar May 2 '15
Andersen
Andersen May 2 '15

Mit det virker perfekt !!! (indimellem...) og hvis DAB+ nu er standard, syntes jeg egentlig godt, at Tesla kunne give os alle DAB+ - nu da internettet er ustabil eller ekstrem langsomt - såfremt det kan lade sig gøre via en opdatering.

Lborch
Lborch May 12 '15

Er der noget nyt i denne sag - rebooter i stadig ofte? Jeg går og venter på min TMS - og vil da godt lige være forberedt...

Docthomassen
Docthomassen Dec 25 '15

3. Dagen med min nye Tesla. Fed oplevelse men ikke internetradioen. Der er en umådelig baggrundsstøj. Synes det lyder som om støjen kommer fra passagersædet foran.

Det sjove er at  afspilning fra mobiltelefonen via bluetooth fungerer upåklageligt. Nogen som har oplevet det samme?

/at

Henrik5
Henrik5 Dec 25 '15
Hej Doc,
Har præcist samme problem - og efter lidt goggleri fundet frem til at der tilsyneladende kommer et fix med næste SW opdatering på problemet. Indtil videre bruger jeg blot lyden i venstre side på internet kilderne - og håber på at vi snart får opdateringen.
Skønt at det kan løses med en SW opdatering, tænker jeg.
Docthomassen
Docthomassen Dec 25 '15

Hej Henrik

Tak for svar. Venter på opdatering så. God bagjul.

Anders