Loading...
dk

Auto indfoldning af sidespejle | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 28 '15
Hvordan får jeg den til automatisk at folde sidespejlene ind når der bakkes?
kajakaj
kajakaj Mar 28 '15
Må gøres manuelt på skærm eller dørkontakt
Werge
Werge Mar 28 '15
Hvis du mener ind som når bilen låses, så er jeg enig med kajakaj, men hvis du vil have spejlglasset til at justere sig nedad så du bedre kan se fx kantsten, så skal du sætte bilen i R, lave din indstilling og trykke på save på din bruger profil - skærmen kommer selv frem og spørg om du vil gemme.
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 28 '15
@werge. Det er når jeg skal bakke ud af garagen. Så er det rart med den ekstra plads med spejlene inde men det er måske ikke muligt?
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 28 '15
Teslasse
Teslasse Mar 28 '15
Jeg har tænkt det samme. Det blir min kone der normalt skal køre bilen og vores garageport er ikke for bred. Har så tænkt tanken at når bilen selv kan køre ud af garagen, kan den vel også gøre det samme med chauffør i bilen? (Forventet levering juni :-))
Bianco
Bianco Mar 28 '15

Sæt bilen i bakgear. Indstil begge sidespejle som du vil have dem når du bakker. Gem din profil.

Nu skulle du gerne have to forskellige indstillinger til spejlene, som den automatisk skifter imellem når du sætter i / ud af bakgear.

Ok, tre, hvis du vælger at den skal folde spejle ind når du slukker bilen :-)

Og så er der forøvrigt den fysiske knap ved spejlindstillingsknapperne, som folder spejlene ind uanset hvad.

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Mar 28 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 28 '15

Super. Tak. Det prøver jeg straks og vender tilbage.

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 28 '15
Det virker desværre ikke. Sætter jeg den i reverse og folder spejlene og ønsker at save så er det ikke muligt da den er fadet...
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 28 '15
Werge
Werge Mar 28 '15
Nej, skal spejlene helt ind, så er det kun som kajakaj siger, ved tryk knappen i døren.
Vil man ikke også blive ked at det andet i alle andre situationer hvor man bakker ?
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 28 '15

Jo måske men de kan altså delvist foldes ind?

Bianco
Bianco Mar 28 '15
Det virker ikke m fold-ind-uanset-hvad-knappen. Hvis det skal gemmes som en del af profilen, så skal spejlene justeres m den runde plade-knap ting.