Loading...
dk

Fartpilot og TAAC | Tesla Forum

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Mar 28 '15

Jeg går ikke ud fra at det er muligt pt. men for os på landet med begrænset trafik ville det være perfekt med en fartpilot som fulgte de anviste fartgrænser. Det ville efter min mening være en oplagt opdatering.

Werge
Werge Mar 28 '15
Det må helt klart komme senere. Den er dog semi-automatisk i dag. Hvis du trækker fartpilot-stangen mod dig selv i kort tid, så sætter den automatisk farten til den hastighed den har opfanget på et skilt + det antal km/t du har fortalt den du gerne vil køre for hurtigt (den indstilling omkring hvornår den skal komme med advarsel om du køre for hurigt).
Eneste problem her er at det først virker efter du har passeret et skilt, så du kan ikke "langsomt" komme ned i fart og vil komme til at køre for stærkt de først 100 meter efter et skilt.
Forummets indlæg er redigeret af Werge Mar 29 '15
bestfind
bestfind Mar 29 '15
Tak Werge, den funktion anede jeg ikke fandtes. Vi burde seriøst lave en udførlig guide til den autopilot pind og dens funktioner, lærer hele tiden nyt. Gad også godt hvis hvad det betyder når fartgrænsen vises som stiblede linier frem for solid.
DeaconWP
DeaconWP Mar 29 '15

Rigtige mænd læser stadig ikke brugsanvisninger, åbenbart.

Claus8930
Claus8930 Mar 30 '15

@Werge

Kan desværre ikke få den funktion du beskriver til at virke.

Hvis jeg trækker stangen ind, bliver fartpiloten sat til den fart jeg har på dette tidspunkt, og ikke det fartgrænsen er.

bestfind
bestfind Mar 30 '15
Citat fra DeaconWP

Rigtige mænd læser stadig ikke brugsanvisninger, åbenbart.

Sejt sagt :)

Nu er det jo sådan, at bil og manual blev leveret før TACC overhovedet var en ting, så tvivler på det står i manualen. Og funktionaliteten af pinden ændrer sig fra opdatering til opdatering (er min erfaring). Måske du har et link til en opdateret brugsanvisning, så jeg kan virke lidt mere belæst og lidt mindre 'rigtig mand'.

DeaconWP
DeaconWP Mar 30 '15

Hej.

Jeg har ingen link til noget. Men umiddelbart vil jeg forvente, at man i disse smarte tider altid kan downloade den nyeste manual i pdf format. Håber det kan hjælpe dig.

Håber du også opfylder vægt grænsen. ;-)

Lyngedrengen
Lyngedrengen Mar 30 '15

Hej

I MyTesla under "Documents - > Software Update" ligger der release notes for de seneste opdateringer. I dem er der også en vejledning til brugen af de nye funktionaliteter.

VH
Jan

Raymond
Raymond Mar 30 '15

Manualen I bilen opdateres samtidig med andre opdateringer, så den er altid UpToDate.