Loading...
dk

Forsikring af tesla uden bopæl i dk. | Tesla Forum

Aursula
Aursula Mar 30 '15

Hej,

Jeg har mødt en større udfordring.

Forskikring af Tesla som udenlandsdansker.

Det drejer sig om model S performance 2015, P85D. Den skal forsikres alene, dvs vi kan ikke samle andre forsikringer(andre biler, huse etc) med.

Begrundelserne er enten at de ikke forsikre el biler uden andre forsikringer er samlet hos dem, eller at der ikke er bopæl i Danmark.
Jeg har indtil videre haft kontakt med følgende selskaber, som siger nej;

Top danmark - nej

Alm brand - nej

Alka - nej

Codan – nej

Tryg – nej

GF – nej

IF- eksistere ikke mere

Next- nej

Lærerstadens - nej

DeaconWP
DeaconWP Mar 30 '15

Det er da Øv. Prøv at kigge under den rubrik der hedder tilbud til Tesla ejere.

Der er et tilbud om forsikring fra Købstædernes. Den ellers så flinke Allan kan måske hjælpe Jer.

MVH Deacon

lysmanden
lysmanden Mar 30 '15
Jeg tror det er meget normal praksis at de vil have mindst indbo og ulykke sammen med bil.

Dækker dit nuværende selskab ikke så må du rykke samtlige forsikringer over i et selskab der kan samle alle og ellers må du kunne få en højere præmie på bil forsikringen alene.
DeaconWP
DeaconWP Mar 30 '15

Skal en dansk indregistreret  bil forøvrigt være forsikret i et dansk forsikrings selskab? Jeg vil mene, at det skulle være nok, at den er forsikret i et godkendt forsikrings selskab i det land, du kommer fra som udenlandsdansker.?

Steen_Bo
Steen_Bo Mar 30 '15

Der er noget der hedder DAF, eller Technoforsikring.dk som er en del af willis og er faktisk billige begge selskaber tager biler alene. Den koster dog ca 11.000 kr men stadig billig når du kun vil have bilen forsikret.

Hilbert
Hilbert Apr 17 '15

Som jeg er orienteret, skal en bil forsikres i et forsikringsselskab i det land hvor du bor (har folkeregisteradresse).

Da bilen også skal være registreret der, bliver konklusionen: Forsikring, nummerplader og folkeregisteradresse skal passe sammen ("samme nationalitet").