Loading...
en

Sådan forbereder du ladning til din Tesla

TwoChops
TwoChops Mar 14 '14
Takker. Så er placeringen flexibel. Den burde kunne nå selv ved placering på væggen foran bilen så.
Bluecoffee
Bluecoffee Mar 14 '14
Jep, se evt. Niels' foto først i tråden.
TwoChops
TwoChops Mar 14 '14
Har set det, men svært at se, hvor tæt bilen er på væggen. Jeg har et potentielt problem med at nogen i familien kunne finde på at trække en cykel den vej, så jeg ønsker mig en vis sikkerhedsafstand
Bluecoffee
Bluecoffee Mar 14 '14
Nå, det kunne nok blive lidt bøvlet. Der er ca. 4,5 m fra forenden til ladeporten (sjovt navn), og hvis kablet ikke skal hænge i luften, kan man næppe holde mere end 0,75 m fra væggen. Der ville jeg ikke være helt tryg ved at trække en cykel forbi, især fordi den jo også skal trækkes henover kablet, hvis bilen står til opladning. Håber du finder en god løsning.
Niels
Niels Mar 17 '14

billedet viser tesla'en som holder ca 15 cm. fra væggen ved fronten. Jeg vil ikke umidelbart anbefale at man trækker en cykel forbi fronten hvis der går ladekabel den vej. Istedet skal stikket så hellere monteres i loftet så cykel kan gå under.

Niels
Niels Mar 1 '15

blot ekstra info til nye Tesla ejere...

Ledning kan snildt nå fra front af bil og til ladestik bag bilen - dette forudsætter at CEE stik er i føresiden.

Den vil ikke være lang nok hvis den f.eks. skal krydse bilen eller bilen front er langt fra stikket.

The Forum post is edited by Niels Mar 1 '15
Lars72
Lars72 Mar 1 '15

Forlængerledning enten købt eller homemade --> 2 x CEE 16A stik hhv han/hun stik og 5meter 5x2,5kvt ledning, så klarer man de fleste udfordringer med at nå ladeporten. 

Busimiss
Busimiss Mar 23 '15
Så er el-arbejdet udført. Vi fik samlet alle grupper med solceller og el-bil i en tavle ved siden af inverterne. Endvidere fik vi trukket et stik ned igennem hulmuren og ud på muren i vognporten. Så er vi klar-nu mangler vi bare Tes.
Pages: « 1 2