Havde her til aften en lille oplevelse med bilen, som jeg bestemt ikke havde forventet.
Holdt i et vejkryds, og skulle dreje til venstre, og da der var klar bane - og ingen i nærheden, så fik den et ordentligt udslag med roret, og lidt frisk vind i sejlene.
Vejen var så åbentbart en smule glat - men kun under forhjulene, hvilket resulterede i at disse spandt rundt på vejen, og ikke fik vejgreb. Det gjorde baghjulene derimod, hvilket resulterede i at hele bilen - til trods for forhjulenes stilling - bare blev trykket forlæns, ratudslaget blev nærmest ignoreret, og bilen fortsatte ligeud. Det eneste 4-hjuls trækket har sørget for, er at dækkene ikke blev slidt flade, der hvor de ellers havde stået stille.
Der skete heldigvis ikke andet end at jeg blev nødt til at tage turen lige over krydset - en omvej på små 100 meter.
Men når i skal INSANE den, så gør det på en vejstrækning hvor det går lige ud - lad være med at gøre det i et sving, for INSANE mode, gør den simpelt hen helt sindsyg - nærmest utilregnelig :-)
Sørg derfor for at have go' plads når du sejler ud af havnen for fuld sejlføring! Pas på bolværk og sømærker.
