Loading...
dk

Skift af hjul | Tesla Forum

120281
120281 Apr 2 '15
Ved i om man bare kan køre til Tesla uden tidsbetilling, for at få skiftet hjul ?

For ellers må jeg til en dækpusher der kan sætte dem på, nu her lørdag.

Nogen andre end Tesla i kan anbefale i nærheden af Østerbro ?
Mwn
Mwn Apr 2 '15

Jeg aner ikke om du kan køre til Tesla uden tid. Men hvis du får nogen andre til det så understreg at de under ingen omstændigheder må løfte bilen uden at benytte de 4 løftepunkter.

 

Hvis de gør det kan der ske skader på pakken og så er gode råd dyre.

Og et lille billede: 

DerHansi
DerHansi Apr 2 '15

Tillykke med bilen iøvrigt :-). Meld endelig tilbage fra evt. Tesla besøg ; jeg tænker lidt på hvordan de ter sig i forhold til din "parallel-importerede" dyt.

Hookmaker
Hookmaker Apr 2 '15
De ter sig ikke anderledes end vores andres, ventetiden er lang, jeg skyder på du får en tid efter 15 maj....;-) - men du kan jo bare selv skifte eller bruge alle andre vanlige dækcentre. Og OBS, tesla skifter kun hvis det er orig. tesla fælge.
Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Apr 2 '15
EVfan
EVfan Apr 2 '15
@120281, Tesla har dækskifte weekend d. 18 og 19 april, jeg ved ikke om der er flere ledige tider, men prøv at kontakte dem.
/Jens
120281
120281 Apr 2 '15
De steder jeg har brugt før har de haft den oppe på lift, så de 4 punkter burde være ok.

Hmm ja ville gerne have dem på lørdag så 18-19 april er for sent.

PS der er org fælge der skal på og ikke 3 part. Og nej der er ingen problemer med den er importeret.
KS
KS Apr 2 '15

@Dennis: Intet problem, og hjulboltene fra de gamle passer på de nye fælge. Så er det bare om sensorene inde i dækkene passer - hvis ikke får du en fejl i display. Men kør ud og find en dunkraft, sæt bilen i very high, derefter jack mode, og løft bilen op og skift et hjul ad gangen. Så tager det mindre end 10 minutter, så har du nye fælge på. Husk at spænde hjulboltene med 175 nm, og spænd efter ved et par hundrede km. kørsel.

120281
120281 Apr 3 '15
Kan se Point S i Gentofte har åbent første lørdag i måneden. Så håber de kan sætte på imorgen uden den melder fejl.
120281
120281 Apr 7 '15

Hej igen,

Så fik jeg sat mine 21" turbine fælge på og der var ingen fejl efter skift.

Men på vej hjem ad efter ca. 10 km kom der denne fejl:

"Tire Pressure System Needs Service" Contact Tesla Service.

Er det en fejl i kender og man kan ressette eller skal den ind til Tesla ?

 

 

 

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 7 '15

Så vidt jeg ved kan du selv resette den i menuen, og den vil så automatisk finde sensorerne efter ca. 5-10 minutters kørsel. Hvis ikke det fungerer så er det desværre nok ind til Tesla og få dem til det.

120281
120281 Apr 7 '15

Jeg snakkede lige med Tesla om det, for skulle bestille tid til skift af defekt LED i forlygten.

Når det var gamle dæktrykssensorer kan man selv nulstille dem i Setting under Tire reset eller sådan noget. Så det prøver jeg lige og så skulle den vidst køre 10 min.

For hun sagde den have som ventet først meldt fejlen efter ca. 10 min kørsel efter jeg havde fået skiftet hjulene.

Hookmaker
Hookmaker Apr 7 '15

120281, yes jeg gjorde det lige igår, en tur op ad helsingørmotorvejen - 7 km helt præcist, så var mine resetede...;-)

 

 

120281
120281 Apr 7 '15
Jeg har ikke haft held til at nulstille. De ca. 20km jeg kører på Helsingørmotorvejen lykkedes det ikke. Den blev ved med at sige den ikke kunne resette dem. Har tid hos Tesla 18 maj men lidt irriterende med den fejl i display.
Hookmaker
Hookmaker Apr 7 '15

@120281, Prøv igen et par gange.

120281
120281 Apr 8 '15
Har jeg prøvet hjælper ikke. Men sælger af fælgene ringede og sagde han nok havde byttet rundt på hans og hans kammerats. For han havde også fejl og den nye hardware. Så tror de har byttet rundt, så jeg har fået dem med nye dæktryksmåler og hans ven kører rundt med dem med den gamle.

For ingen af os kan nulstille fejlen via bilens sstings. Så fredag prøver vi at skifte rundt. Lidt øv at bruge ekstra tid.
lysmanden
lysmanden Dec 19 '15
Er der nogen der ved hvilken top der skal bruges til Tesla fælgene?
Hvad er Jack mode som Ken beskriver? Jeg har ikke luft undervogn på min så er der andet jeg skal være opmærksom på ved hjulskifte? Har ikke selv prøvet at løfte på bilen før men de løfte punkter på bilen er de synlige eller markeret op på under vognen ?
ErikBH
ErikBH Dec 19 '15
Citat fra lysmanden Hvad er Jack mode som Ken beskriver? Jeg har ikke luft undervogn

jack mode er kun hvis du har luft undervogn. Det gør at bilen ikke konstant nivellerer sig selv - hvilket den har svært ved hvis du har fjernet hjulene fra jorden :-).

vh, Erik 

fmm1000
fmm1000 Oct 23 '16
Jeg genopliver lige denne gamle tråd, da jeg tænker man selv kan skifte fra sommer til vinterdæk.

Min svoger har en lift jeg tænker at sætte min Tesla uden luftaffjedring på.
Er det uproblematisk at ramme løftepunkterne eller kan man komme til at ramme ved siden af.
jensk2
jensk2 Oct 23 '16

Jeg fik uden voldsom dramatik skiftet til sommerhjul på det lokale Dækcenter i foråret. Største problem var at man jo skal sidde inde i bil for at køre den ind mellem lift standerne og da jeg har luft affjedring, sætte den først i top OG dernæst finde Garage/Jack Mode OG så til E-Brake og slå bremse fra, så bilen kan trilles frem og tilbage i forhold til liften og dens løftepunkter. Og så er det altså næsten umuligt at komme ud af den 1,94 cm brede bil:-( Den lift min dækservice havde, måtte i øvrigt have 'armene' trukket rigtigt langt ud for at nå til de forholdsvis fjerne løftepunkter, men løftepunkterne er tydelig gummierede og bestemt til at se.

Jeg tegnede her i efteråret et Falck abonnement til 79 kr/md, som indeholdt to årlige dækskift, opbevaring af hjul og en månedlig vask hos OK. Fænomenalt billigt! Men, men, men, de to samarbejdende dækcentre i Birkerød, havde ikke dækopbevaringsplads tilbage, alle OK vaskehallerne lå langt væk (der var dog én tæt på min arbejdsplads) og jeg var utryg ved at policen kun dækkede bil med totalvægt under 2.500 kg (Passer ikke så godt til Tesla S 70D). Så jeg endte med at annullere abonnementet og i stedet bruge pengene på en fed donkraft - topnøgler og momentnøgle har jeg jo allerede.Men, hvis man bor tæt på en OK Tank og et understøttet dækcenter er det svine billigt! 

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Oct 23 '16
fmm1000
fmm1000 Oct 23 '16
Så når man kører en 85 D uden luft på liften er det så bare at køre op og når den er på løftepunkterne sættes den i P på gearvælgeren.
Sider: 1 2 »