Loading...
dk

Hvilken model har du eller får du (frivilligt) ? | Tesla Forum

kajakaj
kajakaj Apr 5 '15

@TSLA7451: Kan du slå den op på nrpla.de, så burde den også være med på min liste. Jeg vil gerne høre resultatet.

kajakaj
kajakaj Apr 5 '15

Hej Peter: Jeg har lige checket og der er ingen registreret under postnr. sunds. Hvornår blev  den indregistreret og hvilket reg.nr. har den? evt. i personlig besked hvis du ikke ønsker det ud.

TSLA7451
TSLA7451 Apr 5 '15
Den blev registreret 31/3 sidst på dagen.... Men kan se en i 7400 heller ikke er med, registreret nogle dage forinden.
TSLA7451
TSLA7451 Apr 5 '15
Min kommer ikke på nrpla.de, men på app'en nummerplade Pro kommer den frem.
kajakaj
kajakaj Apr 5 '15

Hej Peter: Folkene på motorkontoret er nok gået tidligt på påskeferie, så mon ikke den kommer med i registret efter påske.

Torben_E
Torben_E Apr 5 '15

Tak til Kajakaj for statistikken pr 31-03-2015 . Ialt 788 Model S. Over 50% er 85. Knap 100 P85D. Jeg har lavet et lagkagediagram over Model S fordelingen. Der er 11 biler med betegnelsen 85R og der er en fejl men da vi ikke ved om det er nye D´er eller hvad så er de også inkluderet.

Have fun...

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Apr 5 '15
KS
KS Apr 6 '15

Slår man 85R modellerne op på SKAT, kan man se at de vejer 120 km mindre end en P85D, har et væsentligt mindre forbrug, og kun trækker på 1 aksel (bag). Til gengæld så yder den hele 69 kW, imod 66 på P85D. Så det må være en opdateret P85 - R for baghjulstrukket :-)

kajakaj
kajakaj Apr 6 '15

@Torben: Godt overblik med et diagram. Jeg har lige slået R-biler op - fandt dog kun 8 i listen.

De fordeler sig med 2 stk 85, 5 stk 85P og 1 stk P85D

Torben_E
Torben_E Apr 6 '15

Citat fra kajakaj

@Torben: Godt overblik med et diagram. Jeg har lige slået R-biler op - fandt dog kun 8 i listen.

@Kajakaj... Tak for at researche videre. Jeg har på din liste fundet 11. Se nedenfor. Iøvrigt hvad er forskellen på de to ark : "Ark" or "Marts2015". Med andre ord, er det de samme data ?

Jeg vil opdatere mit lagkage diagram snarest.

Mvh Torben_E 

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Apr 6 '15
Torben_E
Torben_E Apr 6 '15

Hermed opdateret lagkagediagram hvor 8 af de 11 "85R" modeller er identificeret. Tak til Kajakaj :-)

De bedste Tesla hilsner

Torben_E

Torben_E
Torben_E Apr 6 '15

Hej alle Tesla fans.

Registreret TMS fordelt på kvartaler. Interessant læsning.

På basis af den føromtalte dataliste fra Kajakaj har jeg lavet et søjlediagram der viser registrering/(levering) af Model S i de sidste 6 kvartaler.

A. Ialt er der registreret/(leveret) 788 Model S.

B. 44% er Performance versionerne.

C. Højeste registrering/(levering) var 1. kvartal 2015 med 188 enheder.

D. 61% af 1. kvartal Model S er Performance versionerne hvor P85D udgør 52%.

E. 55% stigning fra Q1 2014 til Q1 2015.

Der er stadig 3 stk "85R" som er taget med for fuldstændighedens skyld (se tidligere i tråden). 

Have fun.

Er der nogen der har et bud på de få registreringer i Q3 2014.

Var det afgiftusikkerhed, annoncering af ny model, omstilling af fabrik .... ?

De bedste Tesla hilsner

Torben_E

Torben_E
Torben_E Apr 6 '15
Citat fra kajakaj

@Kajakaj...  Et spørgsmål. Ved du om det "kun" er registrerede Tesla´er ikke nødvendigvis leverede ? Efter at have studeret tallene tror jeg ikke der er leveret 97 P85D´er i Q1 2015. I givet fald vil jeg ændre teksten i mine diagrammer.

Mvh

Torben

Junior
Junior Apr 6 '15

Der er iflg. nrplade.de 125 stk. P85D'ere på nummerplader Torben :-) Dertil 18 under oprettelse, dvs. info er sendt til SKAT og de formentlig er på vej i transit, siden de ingen plader har på og jeg formoder Tesla ligger inde med en god del nummerplader, da forhandlerne i dag selv kan indregistrere.
Dertil kommer den håndfuld, som er registreret forkert mht. model.

Torben_E
Torben_E Apr 6 '15
Citat fra larsendk

Der er iflg. nrplade.de 125 stk. P85D'ere på nummerplader Torben :-) Dertil 18 under oprettelse, dvs. info er sendt til SKAT og de formentlig er på vej i transit, siden de ingen plader har på og jeg formoder Tesla ligger inde med en god del nummerplader, da forhandlerne i dag selv kan indregistrere.
Dertil kommer den håndfuld, som er registreret forkert mht. model.

@larsendk. Tak for info. Jeg ville kikke på forskellen mellem de 98  P85D´er i listen og de 125 på nrplade.de. Mvh Torben

kajakaj
kajakaj Apr 6 '15

@Torben: Marts 2015 indeholder de sidst udleverede til og med 31.3.2015. Tesla registrerer bilerne samme dag eller umiddelbart lige før udlevering, så alle der står som registreret skulle gerne være ud på vejene.

kajakaj
kajakaj Apr 6 '15

~~Hej Torben og Larsen. Et fuldstændigt opdateret antal kan findes under KORT på Teslaforum øverst, da dette program gennemløber hele registret og løbende opdaterer alle Teslaer indregistreret i DK. Denne liste indeholder dog også Roadstere, hvor der pt. kører 34 lige nu.

Min liste tilføjer kun nye registrerede, da jeg ikke kan søge på omregistrerede og ikke fjerner afmeldte. Det er manuelt arbejde at slå alle op for at finde postnumre, så derfor gennemløber jeg ikke alle på listen, men tilføjer kun nye indregistreringer.

Torben_E
Torben_E Apr 6 '15
Citat fra kajakaj

~~Hej Torben og Larsen. Et fuldstændigt opdateret antal kan findes under KORT på Teslaforum øverst, da dette program gennemløber hele registret og løbende opdaterer alle Teslaer indregistreret i DK. Denne liste indeholder dog også Roadstere, hvor der pt. kører 34 lige nu.

Min liste tilføjer kun nye registrerede, da jeg ikke kan søge på omregistrerede og ikke fjerner afmeldte. Det er manuelt arbejde at slå alle op for at finde postnumre, så derfor gennemløber jeg ikke alle på listen, men tilføjer kun nye indregistreringer.

Hej Kajakaj

Tusinde tak for afklaringen.

TOrben_E 

kajakaj
kajakaj Apr 6 '15

Hej Torben og Larsen. Her er et helt frisk udtræk af databasen med 856 registrerede model S. Den er uden postnumre, da det er manuelt arbejde at slå dem op.

Listen er ikke splittet op i kolonner - det plejer Christopher at gøre for mig i Excel. Jeg har kun Works til rådighed og det har ikke den funktion. Jeg har lige sendt den til Christopher, så den er nok snart klar i Excel-format og kolonneopdelt.

http://www.yourfilelink.com/get.php?fid=1052437

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Apr 6 '15
kajakaj
kajakaj Apr 6 '15

Så er filen opdelt i kolonner og i Excel-format. Tak til Christopher for hjælpen

http://www.yourfilelink.com/get.php?fid=1052508

Torben_E
Torben_E Apr 6 '15
Citat fra kajakaj

Så er filen opdelt i kolonner og i Excel-format. Tak til Christopher for hjælpen

http://www.yourfilelink.com/get.php?fid=1052508

tusinde tak. Lige hvad jeg ikke selv kunne få til at fungere.

Torben 

Sider: « 1 2 3 4 »