Loading...
dk

Valg af sommerdæk til standard 19" fælge | Tesla Forum

hborresen
hborresen Apr 4 '15

Jeg ønsker at købe 4 nye sommerdæk, og montere dem på standard fælgene.

Har kig på Continental Sport Contact 5 eller Michelin Primacy 3  - alle i standard størrelse  245/45 19.

Jeg går efter komfort og økonomi, dvs. lav dækstøj og lav rullemodstand. Er der nogen som har gjort nogle erfaringer vedr. ovenstående eller andre dækfabrikater? - vil gerne høre fra andre om hvad de har valgt.

Mwn
Mwn Apr 5 '15
Har kørt SportContact 3 på en Bmw engang. Et fint dæk, men jeg sled det op på 6 måneder. Så hvis ikke 5'eren er bedre så overlever det ikke længe på en S'er
Skaarup
Skaarup May 24 '15
Er der nogen der erfaringer med 19" dæk, som ikke er det medfølgende RS-A2? Jeg har forelsket mig i Goodyears F1 Asy 2:

http://www.tyrereviews.co.uk/...Summer-Tyre-Test.htm

God rullemodstand og ingen svagheder.
Bianco
Bianco May 24 '15

Kører på  Dunlop Sport Maxx RT 245/45 ZR19 (102Y) XL med fælgbeskyttelse (MFS) (So) 

Har ikke kørt ret meget på dem endnu, men de er meget lydsvage.

Skaarup
Skaarup May 24 '15

Det skulle også være et rigtig godt dæk, men en del klager over det bliver slidt hurtigt. 

Mwn
Mwn May 25 '15
Jeg ville undgå Sport Contact. De er normalt ikke særligt slidstærke.

Min Bmw har goodyear eagle asymetric, det er et helt fint dæk.
Skaarup
Skaarup May 25 '15
Hvor langt har du kørt på dem kitora? Jeg kunne være bange for at de ikke kunne holde til trækkraften fra Teslaen. De medfølgende RS-A2 har svært nok ved det i forvejen, på min S85 åbner lamellerne sig på bagdækkene og de begynder at larme. Jeg kører ikke bisset, men på vej på motorvejen får den fuld pedal indtil 110 (cirka). :-)
Comeback
Comeback May 26 '15

jeg har Michelin Pilot Sport 3, dem er jeg super glad for.

Kristian70k
Kristian70k May 26 '15

+1 Comeback

Larsen
Larsen May 26 '15
@Rasmus, jeg har nu kørt ca. 15.000 km på Michelin Pilot Sport 3. Jeg har købt dem i "y" udgave med loadindeks 104. Så er de så sporsikre som muligt, og så stærke som muligt. Kan godt anbefale dem.
lysmanden
lysmanden May 29 '15

er de nogle der ved hvor mange km man kan forvente på de standard dæk en p85d bliver leveret med?

Det er jo begrænset med hjulspind så det slidder vel ikke så meget, men vægten tager vel livet af hjulene