Loading...
dk

ladeproblemer | Tesla Forum

tesla85s
tesla85s Apr 5 '15

 

Har du dårlig erfaring med Tesla service i.f.m. hjælp til løsning af problemer?

Min Tesla 85S lader med 16,3 ampere, hvilket gør, at den springer en (af 3) propper, som igen bevirker, at den kun lader med 220volt- og det tager LANG tid.

Jeg ar fået leveret en Tesla med en manual for etablering af ladning fra egen garage.

En autoriseret elektriker har installeret og checket installationen flere gange.

Tesla gør ikke noget andet end at henvise til elektrikeren og anbefale at lade med 13 ampere, hvilket tager op imod 8 timer.

En lånebil kunne lade uden problemer.

Der er nu gået 3 måneder uden nogen løsning!!!!!!!

ias
ias Apr 5 '15

Jeg har fået sat 20A gruppeafbryder i håb om en hurtigere opladning - men bilen vælger alligevel kun 16A. Måske er det en løsning?

Hookmaker
Hookmaker Apr 5 '15

Den vil altid max vælge 16A med mindre du har en ladeboks installeret. Det er bedre at have en sikringsgruppe med mere end 16A end bare en alm. 16 A gruppe.

Bjarni
Bjarni Apr 5 '15

Hvis din Tesla lader med 16,3 A og springer sikringen, så kan du vel bare justere den ned til 15A i bilen og derved løse problemet indtil Tesla kan se på det?

Guy
Guy Apr 5 '15

Jeg har også sprunget en del sikringer ved venner og familie hvis jeg vælger at lade bilen med det som de siger deres sikringsgruppe kan trække. Jeg tror nu ikke der er noget galt med teslaen...men nok nærmere at sådan en sikringsgruppe åbenbart ikke kan håndtere maks belastning i det antal timer teslaen skal lades.

Løsningen er nem og ligesom de andre skriver....sæt bare ladestyrken ned med et par ampere ad gangen indtil du ikke sprænger sikringen mere.

 

mvh Guy

 

Niels
Niels Apr 6 '15

enig i at vedvarende belastning er hårde ved sikringer og man derfor ikke nødvendigvis kan køre fuld skrue uden de springer..16,3 amp lyder som om det ligger inden for normal tolerancerne. En sikring skal kunne tåle en vis tolerance. Uden at kende denne så lyder 0,3 amper ikke af noget særligt. Har du undersøgt hvlike tolerancer som sikringer skal have/tåle ?, er der tale om automat sikringer...prøv evt at bytte rundt på faserne i stikkene så kan du se om fejlen følger bilen/lader (ny sikring springer) eller fejlen følger sikringen (samme sikring springer igen).

 

sikringer skal kunne komme af med den opbyggede varme, er eltavlen dimmentioneret korrekt?, det kan have betydning hvis den er mere fyldt end hvad den er lavet til.

Forummets indlæg er redigeret af Niels Apr 6 '15
lysmanden
lysmanden Apr 7 '15
Har haft min p85d i en uge. Den sprænger alle 3 faser og det er en ren 16 ampere uden noget foran. Min bror er elektriker og fatter hat af det. Resultatet er at skrue den ned på 13 ampere. Det kørte fint i nat. I dag prøver jeg med 14 ampere.
Kiefer
Kiefer Apr 7 '15

lysmanden: Husk nu på at hvis den samlede effekt ind i husstanden kun er f.eks 25A så vil du, hvis du har andre "dimser" der bruger strømmen risikere at sikringen springer eller du får ladefejl hvis du bruger alle 16A. 

Er du 100% sikker på der ikke er andet på den sikringsgruppe. jeg har oplevet noget tilsvarende tidligere hvor vi fandt ud af, at kablet var blevet "brugt" til noget andet også undervejs, og så går det galt.

Her hvor vi bor, skal vi slukke alt el-varmen hvis både vaskemaskine skal kunne bruges samtidig med, at bilen skal kunne lade. Ellers får jeg en ladefejl. 

Vi snakkede med elektrikeren da han alligevel skulle trække kabler rundt i huset og han var af den overbevisning, at der ikke er nok Ampere når det hele kører.

At han så var heldig med, at jeg ikke var hjemme da han trak kablerne er så en anden sag, sikke en balle han havde fået...

/Martin