Loading...
dk

Turbine lyd / hylden ved høj hastighed ? | Tesla Forum

Maho
Maho Apr 5 '15
Hej alle
Da jeg på autobahn skulle prøve max hastighed, kom en slags turbinelyd fra omkring 160 km/t og denne lyd blev kraftigere og kraftigere jo højere hastighed derfra, op til et punkt hvor det ved 190 km/t ikke var til at holde ud og jeg ikke turde give mere gas... Er det normalt?
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 5 '15

Min S 85 fra 2015 var stort set lydløs op til 203 km/t som åbenbart stadig er max. hastighed. Bevares der var da en del både vind- og dækstøj men ellers intet så nej det er IKKE normalt.

gw
gw Apr 5 '15

@gustavsfar. Har du noget turbine støj omkring 90-100km/t? Det har jeg i min som er en S85 fra Mar 2015

Forummets indlæg er redigeret af gw Apr 5 '15
Maho
Maho Apr 5 '15
Nej, kun efter 160 km/t, men der er helt vildt markant, overdøver alt i kabinen. Jeg må have en snak med Tesla....
gw
gw Apr 5 '15
Så vil jeg også lige høre Tesla ad ved lejlighed. Skriv gerne hvilket svar du fik
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 5 '15

@gw. Nu er sådan noget som "turbinestøj" jo en relativ sag men umiddelbart så vil jeg sige nej til at der er "turbinestøj" uanset fart men mennesker hører også lyde og frekvenser forskelligt så jeg kan da ikke afvise at der er noget. Næste gang jeg kører en tur vil jeg skærpe opmærksomheden på det. Dog synes jeg ar jeg har både lidt susen og træk fra begge de små vinduer ved a-stolpen ved høj fart i kulde og blæst.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 5 '15