Loading...
dk

Teslaforum sticker med alias til eks. bagrude | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Teslaforum: Diverse » Ris & Ros
Genild
Genild Apr 8 '15

Hæhæ Søren - jeg er åbenlyst ikke den eneste der fordriver tiden med at lege med bogstaver :-)

Mw - stod det til mig blev bogstaverne omkring 10 cm høje og i flammende rød farve inklusiv baggrundsbelysning. Desværre tror jeg ikke at Søren vil kunne holde dette indenfor de omkring 65 kroner og nummerpladeholderen vil ende i samme bredde som bilen.

Mit gæt er derfor maksimalt 15 mm i højden, mere er der ikke plads til på en standard nummerpladeholder, og lige på det komponent skal vi nok styre vore lyster.

Jeg er hverken specielt glad for "R" eller "K" i mit forslag og de to bogstaver står begge på et pænt gennemvisket område på papiret.

Derfor er jeg ganske positiv overfor ideen med disse alternativer (vedhæftet) og vil i den forbindelse plædere for, at vi simpelthen bruger de 40$US på at købe os retten til at anvende bogstaveringen.

Ud over den almindelige dovenskab vil det træk kunne vise sig at være en uhyre fornuftigt investering.

Mvh Lars 

Genild
Genild Apr 8 '15

Her er teksten på en anden vis - min indsatte fil viste ikke en dyt.

L@rs

TvBH
TvBH Apr 8 '15

Jeg er også med på en sticker til påsætning i juli.....venteventevente

SQLCPH
SQLCPH Apr 8 '15

@Lars: Ja vi er vist to ligesindede ordkløvere af natur ;-) Jeg har kontaktet dintekst mht deres syn på sagen med "Teslaforum.dk". Jeg har peget på http://davidocchino.com/...ont-art/samples.html i bold D som den skrifttype vi foretrækker. Det kan godt være at vi skal købe den... kan den importeres i enten word eller pages? og kan vi dele den?

Skal vi også have samme font på sticker med alias?

Sthing
Sthing Apr 8 '15

Jeg er også med på nummerpladeholder og sticker.

Glæder mig til årets julegave: En model X ;-)

Genild
Genild Apr 8 '15

Det lyder super Søren - jeg er klart mest stemt for at vi ofrer de 275 DKK som hele fontsættet koster.

Om sticker skal være i samme font er jeg mere indifferent omkring (jeg ved godt at det er vattet og holdningsløst, men sådan kan jeg nu også godt være), men køber man fonten er det jo nærliggende at anvende den til begge dele.

Jeg betaler med glæde de 137,50 DKK hvis der er andre som ligeledes kan strække deres yoghurtpenge til at dække slige sager. Alternativt hvis vi er 25 styk som finder ideen blændende - eller bare så sjov at de vil være med, så andrager font 11 DKK per snude.

Hygge herfra

L@rs 

tintin
tintin Apr 8 '15

Jeg synes også idéen er fin og jeg vil gerne være med.

SQLCPH
SQLCPH Apr 8 '15
Lars: det gør vi :-) Jeg lægger gerne ud. Tror du fonten dur i pages? Eller skal der er mere prof program til? Og det var bold D bi gik efter?
SQLCPH
SQLCPH Apr 8 '15
@Mw: super pænt af dig :-)
gw
gw Apr 8 '15

@SQLCHP. Jeg smider også gerne i kassen med mobilepay.

Nu er det ved at være en lang tråd så er lidt ved at miste overblikket over hvor vi ender henne med dette, kan det evt. ligges ud som en arrangement på forum, så man kan melde sig til og have et overblik på den måde. Alternativt brugte f.eks. http://doodle.com/da/ til at sætte sig på listen

MrCoffee
MrCoffee Apr 8 '15
+1
SQLCPH
SQLCPH Apr 8 '15
@gw: tak også til dig og god ide med en tilmeldingsliste. Jeg drøfter lige med Ken hvordan vi kan gøre det.

Jeg har i øvrigt talt med manden bag dintekst (nr plade holder print-firma). Han er Tesla fan og har iøvrigt lavet nrpladeholdere til norske Tesla ejere. Tesla logo og i krom vist nok.

Han vil gerne have filen i vektor format og dér kommer jeg til kort. Er der én der kan det? Ellers kan min klistermærke-ven nok hjælpe.

Opsummeret som jeg har tolket flertallet:

1. Teslaforum.dk på nrpladeholderen evt med et Tesla T både yderst til både venstre og højre. Laver nogle forslag og sætter til afstemning på doodle eksempelvis.

2. En simpel sticker med forum Nickname (frithængende Tesla bogstaver) til bagerste side bagrude

Flere forslag som kan sættes til afstemning?
Comeback
Comeback Apr 8 '15

@Søren jeg er med på holder og sticker :) 

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 8 '15
Samme her :-)
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 8 '15
Maho
Maho Apr 8 '15
Jeg er også klart med på begge dele og hvad det medfører økonomisk. Synes det er et supert tiltag.... Har tit været nysgerrig når jeg ser en anden Tesla på om det mon er en af Jer dejlige mennesker :-). Bare meld ud hvad vi skal gøre ift tilmelding / betaling.
SQLCPH
SQLCPH Apr 8 '15

et hurtigt bud med gratis-fonten fra dafont http://www.dafont.com/forum/read/207628/tesla-font

Kan vi nøjes med denne font eller skal vi investere?

Har siddet med adobe photoshop og klippet klistret. Fonten er downloaded og installeret. Fordelen med den gratis font er at alle kan bruge den og printe sit eget mærke til bagruden :-) Hvis man gerne vil have et "frithængende" kan jeg hjælpe.

Alt er blot forslag indtil videre

Forummets indlæg er redigeret af SQLCPH Apr 8 '15
Busimiss
Busimiss Apr 8 '15
@Søren det ser sk... godt ud
tusla
tusla Apr 8 '15

Jeg er også med på at købe font (eller gratis font - ser flot ud).

Derudover har jeg adgang til Adobe programmer, så jeg kan godt hjælpe med fil i vektorformat (så behøver vi heller ikke sende fonten med, men kun have den installeret selv). På samme måde kan teksten til stickers konverteres til vektorformat.

Mht logo skulle det være muligt I Abobe Illustrator at konvertere/generere en vektor fil ud fra en png eller jpg fil i høj opløsning.

Og jeg har lige downloadet to forskellige Tesla logoer i vektorformat - men om vi må bruge logoet er nok en anden sag.

KenSeitzberg har i øvrigt lagt nogle logoer op i denne tråd: teslaforum.dk/forum/topic/logoer-i-vector-format

/Ture

Forummets indlæg er redigeret af tusla Apr 8 '15
SQLCPH
SQLCPH Apr 8 '15

tænkte godt at vi burde spørge tesla om lov.... men det er jo på selve bilen vi bruger det og ikke på plæneklipperen? :-)

Men nu da jeg sammenligner mit forslag med:

http://davidocchino.com/portfolio/typography/emblem-font-art/samples.html

teksten i bold D

så må jeg konstatere at det bør være daidocchino fonten vi skal bruge, den er meget pænere... Jeg køber den :-)

Og så må du Ture meget gerne hjælpe med vektorformat mm. Jeg kan lave nogle forslag til afstemning og når den rigtige er valgt må du gerne lave filen. Jeg mangler lige at vide hvor langt der skal være fra teksten til T logoerne hvis vi skal bruge dem

Comeback
Comeback Apr 8 '15

5 spaces på hver side :) 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »